دسته‌بندی نشده

10 نکته مهم در خرید مبل راحتی

خرید مستقیم مبل از تولیدی موردتوجه کسانی است که علاقه دارند، منزل، فروشگاه، اداره و دیگر مکان‌های خود را با مبلی مقرون‌به‌صرفه زینت دهند. تولیدی‌ها به دلیل فروش بی‌واسطه قیمت‌های مشتری‌پسندتری را اعلام می‌کنند که بسیار جالب‌توجه است. در این میان تولیدی مبل چهاردانگه باسابقه‌ای طولانی‌تر شهره بوده و طیف وسیعی از تولیدکنندگان این کالای نفیس را در مکانی کاملاً مجهز گرد هم جمع نموده است.

فرقی نمی‌کند، هدفتان یافتن یک تولیدی مبل راحتی باشد یا به یک مرکز فروش مبل کلاسیک یا مدرن نیاز داشته باشید. واحد صنعتی چهاردانگه تمامی نیازهای خریداران را پاسخگویی می‌کند. ولی به دلیل محبوبیت بیشتر، فروش بالاتر و همه‌پسندتر بودن مبل‌های راحتی در این مطلب به نکات مهم باب این محصول می‌پردازیم.

10 نکته مهم در خرید مبل راحتی

اولین نکته خرید مبل: قیمت به‌صرفه

مهم‌ترین نکته در زمان خرید یک قیمت مناسب با بودجه مالی افراد است. به همین دلیل امروزه خرید مستقیم مبل از تولیدی به‌خاطر وجود طیف وسیعی از این کالا در قیمت‌های مختلف در این مراکز رواج بالایی دارد. این تولیدها کوشیده‌اند، مبل‌هایی با رنج‌های قیمتی متفاوتی را عرضه نموده تا مشتریان با هر بودجه ناامید از یک خرید ایدئال نشوند.

دومین نکته: توجه به نوع مبل

مبل راحتی خود در انواع مختلف ال شکل، شانو، نیمه راحتی، ال یو و بسیاری مدل‌های دیگر تولید می‌شود. پس قبل از آنکه برای خرید اقدام نمایید، در ابتدا مشخص کنید، کدام مدل باسلیقه، سبک دکوراسیون، ابعاد فضا و طراحی کلی بنای شما سازگاری بیشتری دارد.

سومین نکته: کیفیت تشک مبل

کیفیت تشک به عوامل مختلفی مانند جنس فوم (سرد یا گرم) و وزن اسفنج بازمی‌گردد. فوم‌های سرد به دلیل قابلیت شستشو، حالت ارتجاعی، دوام و پایداری بیشتر بر فوم‌های گرم برتری دارند. همچنین دوام اسفنج‌هایی که وزن آنها بالاتر از 30 کیلوگرم است بیشتر بوده و مبل‌های ساخته شده با آنها نیز باکیفیت‌تر هستند. اکثر مبل‌هایی که در تولیدی مبل چهاردانگه موجود هستند، از سطح کیفی مورد تأییدی بهره می‌برند. به همین دلیل این مرکز از سراسر ایران مشتری به خود می‌بیند.

چهارمین نکته: جنس روکش و پارچه مبل

جنس پارچه به‌کاررفته در مبل نیز بسیار مهم است. چراکه در صورت وجود آپشن‌هایی چون قابلیت شست‌وشوی راحت، خاصیت آنتی‌باکتریال، ضد آب و ضد پرز، نگهداری راحتی‌تری داشته و به‌سرعت آلودگی را به خود جذب نمی‌کند.

پنجمین نکته: کلاف و چهارچوب

استحکام کلاف و دوام کافی چارچوب تضمین می‌کند که مبل پس از مدت‌ها استفاده شکل و فرم ابتدایی خود را حفظ نماید. به همین دلیل اکثر خریداران می‌کوشند تا از یک تولیدی مبل راحتی معتبر که از متریال‌های کیفی بهره می‌برد، خرید خود را انجام دهند. بدین ترتیب خیالشان از بابت دوام کالای خریداری شده، راحت خواهد بود.

ششمین نکته: رنگ‌بندی مبل

رنگ‌بندی مبل نیز به مقدار دیگر عناصر آن مهم است. خصوصاً وقتی متوجه تأثیر فراوان رنگ در دکور به صورتی هم‌تراز با مدل و سبک می‌شویم. پس باید به رنگ نیز در زمان انتخاب دقت مضاعفی نمایید، در این حالت می‌توانید، چیدمانی هماهنگ را سازماندهی کنید.

 

هفتمین نکته: ابعاد و ارتفاع مبل

به‌هرحال مبل راحتی باهدف راحتی و آسایش کامل شما خریداری می‌شود. پس ابعاد آن نباید تمامی فضای ساختمانتان را به خود اختصاص داده و باعث تردد سخت و آزاردهنده‌ای شود. از طرفی ابعاد باید به‌گونه‌ای باشد که برای تمامی اعضا خانواده فضای کافی وجود داشته باشد. ارتفاع نیز باید متناسب با قد و اندام شما طراحی شود. بدین ترتیب پاها به‌راحتی و مماس بر روی زمین قرار گرفته، بنابراین کوچک‌ترین زحمتی در زمان نشستن و بلندشدن احساس نمی‌کنید.

هشتمین نکته: تعداد نفرات مبل

اگرچه خریداران بیشتر تعداد مبل را بر اساس بودجه خود کم یا زیاد می‌کنند؛ اما در صورت خرید مستقیم مبل از تولیدی می‌توانید با فراغ‌بال بیشتری تعداد مبل را فارغ از هزینه‌های نهایی خریداری نمایید. ولی به‌هرحال اگر فضای شما کوچک است، از خرید نمونه‌های پرتعداد اجتناب نموده و به نیم‌ست‌ها اکتفا کنید.

نهمین نکته: استانداردهای طراحی

برای آنکه از انواع دردهای عضلانی و ناهنجاری‌های اسکلتی بعد از استفاده طولانی‌مدت از مبل‌ها در امان باشید. مبلی را خریداری نمایید که استانداردهای طراحی و نیازهای آناتومی بدن را پاسخگویی نموده‌ است. بدین ترتیب سلامت خود را در نشستن‌ها و خوابیدن‌های حتی طولانی‌مدت بر روی این مبل‌ها حفظ می‌کنید.

دهمین نکته: وزن مبل

به فکر زمان‌هایی که لازم است، برای تمیزکاری مبل خود را جابه‌جا نمایید، نیز باشید. با کمی فکر به چنین مواقعی حتماً تمایل پیدا می‌کنید تا مبلی سبک‌وزن‌تر تهیه کنید. این موضوع برای خانواده‌هایی که دائماً در گیر نقل‌وانتقال منزل از یک‌خانة اجاره‌ای به مکان دیگر هستند، مهم‌تر جلوه می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا