رپورتاژ

دستگاه شیرینگ پک و دستگاه لیبل شرینگ نیل زاگرس البرز

دستگاه شیرینگ پک چیست؟

دستگاه شیرینگ پک بهترین دستگاه بسته بندی و محافظت از محصولات در برابر گرد و غبار است که حمل و نقل و نگهداری را تسهیل می کند. برای بسته بندی از گرما یا بخار داغ استفاده می کند که از برق یا گاز برای گرم کردن خود استفاده می کند.
​​​​​​​این دستگاه ها انواع و مدل های مختلفی دارند.
آنها به مدل های پک تونلی و کابینتی (اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی) طبقه بندی می شوند.
در ادامه به بررسی بیشتر آنها می پردازیم. لازم به ذکر است که بسته بندی شیرینگ پک به دلیل سرعت، کیفیت و ارزان بودن از محبوبیت بیشتری در بین اکثر صنایع و کارخانجات برخوردار است.

دستگاه شرینک پک اتوماتیک

انواع دستگاه شیرینگ پک

انواع دستگاه شیرینگ پک به انواع زیر تقسیم میشوند:

  1. کابینتی
  2. تونلی

مدل کابنتی بسیار ساده است و برای مصارفی درسطح تولید کم و بیشتر در مصارف مطبخ و رستورانی مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع تونلی در رنج صنعتی دستگاه شیرینگ پک هستند. که از نظر نوع کاربری به انواع دستگاه ‌شیرینگ ‌پک :

  • نیمه اتوماتیک
  • اتوماتیک
  • تونل شرینک

تقسیم بندی شده است.

تونل دستگاه برای تولید گرما نیاز به انواع سوخت دارد که میتوان به شیرینگ پک:

  • گازی (گازسوز)
  • برقی (سه فاز)
  • دوگانه سوز

اشاره نمود که هر کدام نصبت به نیاز های مشتریان قابل انتخواب هستند.

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

صنایعی که تیراژتولید بالایی دارند و نیاز به سرعت قابل قبول و راندمان تولید برایشان از اهمیت خاصی بر خوردار است از ماشین آلات اتوماتیک با کیفیت بالا استفاده میکنند. زیرا استفاده از ماشین آلات اتوماتیک بهترین راه حل برای رشد تولید می‌باشد. دستگاه شیرینگ پک بر دونوع اصلی است مدل خودکار و شیرینگ پک نیمه  که هر دوی این ماشین آلات جزء دسته شیرینگ پک تونلی هستند.
حرارت مورد نیاز بخش کوره این دستگاه را میتوان با برق(المنت) یا گاز( شهری یا حتی مایع) در بعضی از حالات با هردوی آنها تامین نمود.
کمترین میزان قابل تولید با دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک نیل زاگرس البرز 500 پک در ساعت است. مکانیزم کنترل در این دستگاه کاملا پیشرفته و با طراحی روز صورت گرفته و حرارت کوره اصلی به صورت 10 هزار وات المنت میله ایی یا 2 برنر 1 متری گاز به صورت مستقل و کاملا کنترل شده است.
بنا به نظر مشتری میتوان از دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز نیز استفاده نمود. که لازم به تذکر است که در مدل شیرینگ پک گاز سوز به دلیل استفاده از گاز بسیار به صرفه تر می‌باشد.
یک عامل بسیار مهم که در اتوماتیک شدن دستگاه شیرینگ پک  است خوراک دهندگی اتوماتیک و کشیدن نایلون اتوماتیک به دور محصول میباشد.
انعطاف پذیری شیرینگ پک فوق در حدی است که قادر است با تعویض تنها یک کلید به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک تبدیل شود.  در مدل های سفارشی حتی میتوان به صورت مستقل از برق یا گاز نیز استفاده نمود.
نحوه بارگیری اتوماتیک این نوع شیرینگ پک بخشی از مکانیزم برقی و تعریف شده در مدارها و اتصالت برقی آن می‌باشد.
به دلیل آنکه در هنگام خروج نایلون از کوره، بسیار داغ است فن هایی جهت خنک کردن و محکم کردن سطح نایلون فعال میشوند. که همین خنک کنندگی باعث زیبا‌تر شدن نایلون پخته شده منجر می‌شود.که میتواند اتوماتیک یا دستی باشد.

دستگاه نیمه اتوماتیک

دستگاه شیرینگ پک تونلی نیمه اتوماتیک ​​​​​​​برای بسته بندی وشیرینگ کردن محصولاتی که فرایند اتوماتیک نیاز نداشته باشد وبه صورت نیمه اتوماتیک قادر به تولید باشد استفاده میگردد.
دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک در مجموعه هایی که نیاز به سرعت بسیار بالایی نیست و وزن محصول نسبتا پایین است بیشتر کاربرد ​​​​​​​دارد.  در کل روند تولید و کار با دستگاه شیرینگ نیمه اتوماتیک با نوع اتوماتیک آنچنان تفاوتی ندارد. شاید بتوانیم بگوییم از نظر کاربری و تعمیر و نگهداری به دلیل نداشتن پیچیدگی های اتوماسیونی این دستگاه ساده تر می‌باشد. ​​​​​​​​آموزش و راه اندازی شرینک تونلی نیمه اتوماتیک بسیار ساده است.

دستگاه تونل لیبل شیرینگ حرارتی

دستگاه لیبل شیرینگ دارای تونلی است و تمام عملیات جذب، کوچک سازی،  درون آن انجام می‌پذیرد. این تونل توسط دو کار این عملیات را انجام میدهد.​​​​​​​
​1) حرارت ( توسط المنت‌های سه فاز تولید می‌شود.
2) حرکت و جریان هوا (توسط فن سیرکولاسیون تولید وزش هوای گرم.
ضمنن زمان حرارت دیدن محصولات در دستگاه لیبل شیرینگ بسیار مهم است. این مورد توسط کاموایر، از تونل حرارتی انجام می‌شود.
​​​​​​​به همین دلیل آنهم لیبل شیرنگ تونلی نیز گفته میشود. المنت‌ها سه فاز و توانی معادل 8000 وات ساعت دارند تا بتواند دمای تونل لیبل شرینگ را بین 180 الی 250 درجه سانتی گراد تأمین کند.

 عملکرد کدام نوع نیاز شما را برآورده می کند؟

اگر کسب و کار شما یک کسب و کار خانگی است یا فضای کاری کوچکی دارد، به یک دستگاه دستی نیاز دارید. از مزایای اصلی آن می توان به وزن کم، قیمت پایین و سادگی کار اشاره کرد.
دستگاه شرینک پک نیمه اتوماتیک در صنایع در حال توسعه برای اهداف بلند مدت استفاده می شود. آنها با ظرفیت تولید متوسط ​​کار می کنند و روش آنها بیشتر مبتنی بر نیروی انسانی است و احتمال رشد شرکت ها بسیار زیاد است.
دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک که بیشتر در صنایع آب معدنی و نوشابه با بسته بندی بطری (پلاستیکی و شیشه ای) استفاده می شود. آنها همچنین به طور گسترده ای برای بسته بندی با راندمان بالا استفاده می شوند.
کار با این دستگاه نیاز به آموزش دارد.

تمامی انواع موجود قابلیت بسته بندی انواع قوطی را دارند.
در نهایت دو دستگاه از خانواده Shrink Pack باقی مانده است. برای محصولاتی که نیاز به تیغه برش نایلونی ندارند، از دستگاه تونل شرینک پک استفاده می شود. و از دستگاه برچسب حرارتی برای آب بندی غلاف یا درب استفاده می شود.

روش کار با این دستگاه‌ها:

برای بسته بندی انواع بطری چه پلاستیکی و شیشه‌ای میتوانیم از همه انواع دستگاه شیرینگ پک استفاده نمود. اما مهم اینجاست که در کدام یک از صنایع چه نوعی. اگر تولید کم باشد بهترین پیشنهاد نیمه اتوماتیک است اما با این شرط که حتما از کفی یا سینی زیر محصول استفاده شود.
اما اگر تولید در حد وسیع و بازار شمول باشد بهترین پیشنهاد اتوماتیک است زیرا در ان نیازی دیگر به کفی نیست و عملیات نایلون کشیدن بر محصول اتوماتیک انجام می‌شود. این یکی از مهمترین کارهای دستگاه شیرینگ پک است که توانایی بسته بندی هر محصولی با کمی تغییرات را دارا می‌باشد.
​​​​​​​البته در شرکت‌های بزرگ که سطح فروش بالا است حتی وقتی محصولاتشان جعبه است از دستگاه شرینک نیز استفاده می‌شود.

مرجع این متن:

نیل زاگرس البرز

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا