رپورتاژ

فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر

چهلمین جشنواره فیلم فجر

چهلمین جشنواره فیلم فجر ایران، به رسم هر سال از 12 بهمن 1400 الی 22 بهمن 1400 در سطح کشور برگزار شده می شود. در این جشنواره 22 فیلم با هم برای کسب سیمرغ های بلورین هر رشته رقابت کرده می کنند. در این دوره از جشنواره فجر، فیلم های خانوادگی، اجتماعی، دفاع مقدس حضور دارند. همچنین بعضی از فیلم ها از جنبه هایی رازآلود بوده و بینندگان و منتقدان نیز منتظر اکران این فیلم ها هستند.

در ادامه لیست تمامی 22 فیلم حاضر در این دوره را به همراه خلاصه ای از داستان و بازیگران آنها با هم بررسی می کنیم.

۲۸۸۸ (کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری)

فیلم ۲۸۸۸، یکی از فیلم های ژانر دفاع مقدس جشنواره چهلم بوده که به صورت مستندوار به بررسی بخشی از جنگ می پردازد. امین حیایی، سام درخشانی، بانیپال شومون، کامران تفتی و…. از گوینده و بازیگران حاضر در این فیلم هستند.

بدون قرار قبلی (بهروز شعیبی)

بدون قرار قبلی ساخته ی جدید بهروز شعیبی بوده و مصطفی زمانی در کنار پگاه آهنگرانی بازیگران اصلی فیلم هستند

برف آخر (امیرحسین عسگری)

برف آخر با سرمایه گذاری احسانی علیخانی و با بازی مجید صالحی، امین حیایی و لادن مستوفی در صف اکران قرار دارد. این فیلم در رابطه با زندگی یک دامپزشک محلی در شمال کشور است.

بی‌رؤیا (آرین وزیردفتری)

این فیلم یکی از رازآلودترین فیلم های جشنواره با بازی طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم رودی و …. است

بی‌مادر (سید مرتضی فاطمی)

بی مادر نیز فیلمی اجتماعی با بازی امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی و پردیس پورعابدینی و… است. گفته می شود بازی متفاوت پژمان جمشیدی در این فیلم و فیلم علفزار شانس وی را برای کسب سیمرغ افزایش داده است.

بیرو (مرتضی‌علی عباس میرزایی)

بیرو فیلیم براساس زندگی نامه علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران است. کارگردان فیلم با نمایش فراز و فرودهای علیرضا بیرانوند سعی کرده تا اثری جذاب بسازد، هرچند براساس انتقادهای وارد شده بعد از اکران فیلم، بیش از اندازه سیاه نمایی در فیلم صورت گرفته است.

خائن‌کشی (مسعود کیمیایی)

فیلم سینمایی خائن کش، فیلم پرستاره این دوره از جشنواره فجر ساخته ی مسعود کیمیایی است. این فیلم به دوران دکتر مصدق و موضوعات مربوط به ملی شدن صنعت نفت ایران می پردازد. سارا بهرامی، مهران مدیری، سام درخشانی، امیر آقایی، پولاد کیمیایی، پانته آ بهرام، فریبا نادری، نرگس محمدی، فرهاد آئیش (در نقش دکتر مصدق) و…. بایگرنا این فیلم به تهیه کنندگی علی اوجی هستند.

درب (هادی محقق)

درباره جزئیات فیلم درب اطلاعاتی در دست نیست.

دسته دختران (منیر قیدی)

دسته دختران دیگر فیلم جشنواره چهلم فجر با ژانر دفاع مقدس، ساخته منیر قیدی و با بازی نیکی کریمی است. دسته دختران بعد از فیلم ویلایی ها اثری دیگر در این ژانر از منیر قیدی است.

شادروان (حسین نمازی)

شادروان فیلمی سینمایی جذاب و خوش ساخت حسین نمازی، کارگردان متولد شهرستان تویسرکان استان همدان است. نازنین بیاتی، گلاره عباسی، سینا مهراد، بهرنگ علوی … از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم به معضلات یک خانواده ساکن در پایین شهر بعد از مرگ پدرشان اشاره می کند.

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

شب طلایی، فیلم به تهیه کنندگی ابراهیم حاتمی کیا و ساخته شده توسط پسرش یوسف حاتمی کیا است. این فیلم داستانی خانوادگی داشته و یکتا ناصر در کنار محمدحسن معجونی بازیگران اول این فیلم هستند. در خلاصه فیلم آمده که خانواده ای برای جشن تولد مادربزرگ به خانه اش می روند، اما با حضور داماد خانواده چالش هایی میان اعضای خانواده ایجاد می شود. سوگل خلیق، بهناز جعفری، مریم سعادت و… از سایر بازیگران فیلم هستند.

شهرک (علی حضرتی)

فیلم سینمایی شهرک ساخته ی جذاب علی حضرتی با بازی ساعد سهیلی است. این فیلم داستانی براساس بازیگری و چالش های آن را به همراه دارد. در خلاصه داستان از مشکلات روانشناسی برای بازیگر نقش اول بعد از ورود به عرصه بازیگری اشاره شده است.

هِناس (حسین دارابی)

فلیم سینمایی هِناس  با نام قبلی صورت فلکی، داستانی براساس واقعیت داشته که مریلا زارعی و بهروز شعیبی 2 بازیگر آن بوده و محمد رهبانی نیز شخصیت ضدقهرمان فیلم است.

ضد (امیرعباس ربیعی)

فیلم سینمایی ضد، فیلم سیاسی این دوره از جشنو.اره بوده و از بازیگران نام دارد آن می توان به لیندا کیانی اشاره کرد.

علفزار (کاظم دانشی)

فیلم سینمایی علفزار، ساخته جذاب کاظم دانشی است که بازی درخشان پژمان جمشیدی در این فیلم باعث وجود احتمالی نامزدی در بخش بازیگر مرد را برای این فیلم فراهم کرده است. در کنار بازی درخشان پژمان جشمیدی، از بازی سارا بهرامی و ترلان پروانه در این فیلم به خوبی یاد شده است.

صفحه تخصصی چهلمین جشنواره فجر در عرصه سه

لایه‌های دروغ (رامین سهراب)

فیلم سینمایی لایه های دروغ، فیلمی مشترک در سینمای ایران و فنلاند بوده که داستانی اکشن داشته و از بازیگران مشهور آن می توان به رامین سهراب، کامران تفتی، ارسلان قاسمی و آرمان درویش اشاره کرد. حضور کارگردان فیلم در نقش اول داستان یکی از نکات مهم این فیلم به شمار می رود

ماهان (حمید شاه‌حاتمی)

فیلم سینمایی ماهان نیز ساخته یکی از فرزندان، کارگردانان به نام سینمای ایران بوده که در مورد جزئیات آن اطلاعاتی در دست نیست.

مرد بازنده (محمدحسین مهدویان)

فیلم سینمایی مردبازنده، جدیدترین کار محمدحسین مهدویان بعد از سریال زخم کاری بوده که برای دومین بار از زوج جواد عزتی و رعنا آزادی ور در این فیلم استفاده شده است. این فیلم در زمان اکران با استقبال و انتقادهای زیادی روبرو شده است. از سایر بازیگران این فیلم می توان به مجید نوروزی، آناهیتا درگاهی، امیرحسین هاشمی، شبنم قربانی، سجاد بابایی و… اشاره کرد.

ملاقات خصوصی (امید شمس)

ملاقات خصوصی نیز می توان یکی از فیلم های درخشان چهلمین جشنواره فیلم فجر باشد که متاسفانه در مورد جزئیات آن اطلاعاتی در دست نیست. از باز یگران فیلم می توان به پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رویا تیموریان، ریما رامین فر و … اشاره کرد.

موقعیت مهدی (هادی حجازی‌فر)

فیلم سینمایی موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی فر راجع به زندگی شهید مهدی باکری بوده که خودش هم نقش شهید باکری را بازی کرده است. ژیلا شاهی، وحید حجازی فر و وحید آقاپور و … از بازیگران این فیلم اشاره کرد.

نگهبان شب (رضا میرکریمی)

فیلم سینمایی نگهبان شب احتمالا به واسطه توانایی های رضا میرکریمی فیلم جذاب خواهد بود که از بازی محسن کیایی و ویشکا آسایش نیز در آن بهره گرفته شده است. از نکات جذاب فیلم باید به حضور کیومرث پوراحمد کارگردان به عنوان بازیگر اشاره کرد.

نمور (داوود بیدل)

فیلم سینمایی نمور، یکی از فیلم های خانوادگی این دوره جشنواره بوده و از بازیگران آن می توان به محمدرضا علیمردانی، باربد بابایی، نسیم ادبی، سمیرا حسن پور و… اشاره کرد. داستان این فیلم برای خانواده ای در شما کشور اتفاق می افتد.

برای کسب بیشترین و بهترین اطلاعات بروز در رابطه با چهلمین جشنواره فیلم فجر می توانید به صفحه تخصصی این جشنواره در سایت عرصه سه از طریق لینک زیر مراجعه کنید. در صفحه تخصصی این جشنواره لیست تمامی فیلم های حاضر را مشاهده می کنید. با ورود به صفحه هر فیلم می توانید، جزئیات فیلم را دیده و تیزر فیلم را نیز مشاهده کنید.

اگر جزء علاقه مندان به بیوگرافی بازیگران و عوامل فیلم ها نیز هستید، با حضور در صفحه هر فیلم نیز می توانید، با دیدن نام بازیگر، به صفحه بیوگرافی همان بازیگر رفته و بیوگرافی وی را مطالعه کنید.

بعد از اتمام جشنواره چهلم فیلم فجر و مشخص شده برندگان، این صفحه با اطلاعات جامع و کامل به روز می شود.

https://arse3.ir/tag/چهلمین-جشنواره-فیلم-فجر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا