آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

ملی‌پوش اسکی روی چمن: تا به طلای جهانی نرسم عقب نمی‌کشم

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا ؛مهدی جعفری با اشاره به اینکه از چهار سالگی اسکی را آغاز کرده، اظهار کرد: از آنجایی که پدر و برادرم عضو تیم ملی اسکی بودند من هم تشویق شدم تا به تیم ملی بروم بنابراین در ۹ سالگی در اسکی آلپاین به عضویت تیم نونهالان درآمدم. پس از آن به تیم جوانان آمدم و اسکی روی چمن را شروع کردم.

وی افزود: من از کودکی ابتدا اسکی روی برف را شروع کردم و به مدت دو سال اسکی آلپاین کار می‌کردم اما پس از آن به اسکی چمن علاقمند شدم. هیجان اسکی چمن بیشتر بود و دقیقا همان رشته‌ای بود که آن را دوست داشتم برای همین ترجیح دادم در این رشته فعالیت کنم.

عضو تیم ملی اسکی روی چمن عنوان کرد: پس از آن در لیگ جوانان قهرمان شدم و ۲ سال بعد در رده بزرگسالان حضور یافتم و در این رده هم در لیگ کشوری به مقام دوم دست یافتم و توانستم به مسابقات جوانان جهان (سال ۲۰۲۲ به میزبانی چک) بروم اما در اولین روز تمرین در چک پاهایم دچار کشیدگی شد و در آن پلاتین گذاشتم و به دلیل مصدومیت نتوانستم، ادامه دهم. پس از دوسال دوری به دلیل مصدومیت سرانجام توانستم تمریناتم را از سر بگیرم و در رده بزرگسالان به مسابقات قهرمانی جهان راه یابم.

وی ادامه داد: در واقع اولین مسابقات برون مرزی که شرکت کردم در جهانی ایتالیا بود و شرایط خیلی سختی برای تمرینات داشتم زیرا پیست دیزین اصلا شبیه پیست ایتالیا نبود و در هر صورت این پیست را بسته بودند و ما مجبور بودیم در اردبیل تمرین کنیم و شرایط آن پیست هم ما را اذیت می‌کرد.

ملی‌پوش اسکی عنوان کرد: در این مسابقات رقبای بسیار قوی داشتم و از اینکه بین ۵۰ نفر توانسته بودم در رده بزرگسالان در رده دوازدهم قرار بگیرم، حس خوبی داشتم. این رقابت‌ها در چهار روز برگزار شد که در دو روز در رده جوانان به مقام پنجم و هشتم و در رده بزرگسالان در رده دوازدهم جهان دست یافتم و در روز چهارهم هم اوت کردم.

وی اضافه کرد: هنوز هم دوست دارم در رشته اسکی روی چمن ادامه دهم و تا به سکوی قهرمانی نرسم و طلا نگیرم هرگز عقب نمی‌کشم. مطمئن هستم که در این سه چهار سال اگر شرایط پیست خوب باشد، می‌توانم به مدال برسم. مسابقات بعدی که باید در آن شرکت کنم جام جهانی اسکی چمن در شهریور امسال به میزبانی ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا