رپورتاژ

آموزش بهینه سازی باطری گوشی اپل

در دنیای مدرن امروز که گوشی‌های هوشمند بخش قابل‌توجهی از زندگی افراد را تشکیل می‌دهند بحث نگه‌داری شارژ و طول عمر باطری آن‌ها در شرایط ضروری و مختلف از مباحث بسیار مهم به شمار می‌رود. اگر از آن دسته افراد می‌باشید که از گوشی‌های اپل استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که اپل، با هر به‌روزرسانی در سیستم‌عامل خود، با شکایت‌هایی در مورد طول عمر باتری و تخلیه سریع آن مواجه است و گوشی آیفون 12، آیفون se 128 و  iOS 14 نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

از زمانی که iOS 14 منتشر شد، گزارش‌های بیشتری از مشکلات مربوط به طول عمر باتری مشاهده شده است. برخی مشکلات عمر باتری در گوشی اپل می‌تواند به دلیل استفاده بیش از حد از GPS، برنامه‌ها، بازی‌های فشرده سیستم و مواردی ازاین‌قبیل باشد؛ بنابراین اعمالی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها برای به حداکثر رساندن عمر باتری گوشی اپل و کاهش منابع پنهانی که ممکن است باعث تخلیه بیش از حد آن شود، اقدام کرد. در ادامه این بخش با ما باشید تا به طور کامل روش‌های بهینه‌سازی باطری گوشی اپل را فرا گیرید.

1.حالت Low Battery (کم‌مصرف) را فعال کنید

بهینه سازی باطری اپل

یکی از قوی‌ترین سلاح‌های شما در برابر تخلیه باتری، فعال‌کردن حالت کم‌مصرف است. با فعال‌بودن این حالت، تلفن همراه شما فقط ضروری‌ترین کارها را انجام می‌دهد، بنابراین فعالیت‌های پس‌زمینه مانند دانلودها و واکشی‌های غیرضروری، غیرفعال می‌شوند. وقتی باتری به زیر 20 درصد می‌رسد، حالت کم‌مصرف به طور خودکار فعال می‌شود، اما می‌توانید آن را به‌صورت دستی نیز فعال کنید تا تلفنتان برای مدت طولانی‌تری کار کند (اگرچه تنها زمانی کار می‌کند که باتری گوشی شما زیر 80 درصد باشد). برای این کار به Settings > Battery > Low Power Mode بروید و آن را روشن کنید. هنگامی که این حالت فعال شود، نماد باتری در گوشه سمت راست بالا زرد می‌شود

2. روشنایی صفحه‌نمایش را تنظیم کنید

خرید گوشی اپل

این روزها نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند بزرگ‌تر و روشن‌تر هستند، اما این صفحه‌نمایش‌های شفاف که شما را در شب بیدار نگه می‌دارند، عمر باتری شما را مختل می‌کنند. خبر خوب این است که می‌توانید به‌راحتی آنها را کم‌نور کنید. ابتدا روشنایی خودکار را به‌صورت زیر فعال کنید.
به Settings > Accessibility > Display & Text Size > Auto-Brightness بروید و آن را روشن کنید. تلفن شما روشنایی خود را بر اساس وضعیت روشنایی فعلی شما تنظیم می‌کند. اگر نور کافی برای دیدن داشته باشید، برای صرفه‌جویی در باتری، نور صفحه‌نمایش خود را کم می‌کند.

3.خدمات (Location) موقعیت مکانی را خاموش کنید

خرید ایفون se

می‌توانند به‌سرعت باتری را از بین ببرند. خدمات موقعیت مکانی را به طور کامل از طریق Settings > Privacy > Location Services  خاموش کنید تا تلفن شما از تغذیه داده‌های موقعیت مکانی به این سرویس‌ها جلوگیری کند.

4.برنامه Refresh پس‌زمینه را خاموش کنید

ایفون se 128

را به طور کامل یا فقط برای برخی از برنامه‌ها به‌صورت زیر غیرفعال کنید.
به Settings > General > Background App Refresh بروید. روی Background App Refresh up ضربه بزنید تا آن را خاموش کنید، یا انتخاب کنید که فقط از طریق Wi-Fi انجام شود.

5. Wi-Fi، بلوتوث و AirDrop را خاموش کنید

استفاده از وای‌فای یک راه عالی برای کاهش حجم داده‌ای است که استفاده می‌کنید، اما اگر در حال حاضر از آن استفاده نمی‌کنید، خاموش‌کردن آن برای باتری شما معجزه نمی‌کند. تلفن شما به طور مداوم شبکه‌های Wi-Fi اطراف را جستجو می‌کند، به همین دلیل است که لیست شبکه‌های موجود در هنگام بیرون رفتن دائماً تغییر می‌کند. به طور مشابه، بلوتوث و ایردراپ دائماً به دنبال اتصال هستند، اما دلیلی برای فعال‌بودن آنها در هر زمان وجود ندارد.

6. پیشنهادات سیری را خاموش کنید

آموزش کار با اپل

دستیار دیجیتالی شما، سیری، بر اساس فعالیت شما پیشنهاداتی را ارائه خواهد کرد. این عالی است، اما دستیار شما باید در پس‌زمینه کارهایی را انجام دهد تا این اتفاق بیفتد، و این امر سبب تخلیه  باتری شما خواهد شد. به setting > siri و search بروید. در بخش پیشنهادات سیری، می‌توانید آنها را در جستجو، در صفحه قفل و صفحه اصلی یا هنگام اشتراک‌گذاری فعال یا غیرفعال کنید.

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به آموزش بهینه سازی باطری گوشی اپل بپردازیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما سودمند و مفید واقع شده باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا