رپورتاژ

برای سفرهای داخلی و خارجی کدام ایرلاین را انتخاب کنیم؟

برای سفرهای داخلی و خارجی کدام ایرلاین را انتخاب کنیم؟

آیا امکان انتخاب صندلی قبل از پرواز وجود دارد؟ در صورت جا ماندن از پرواز کانکشن چه کار کنیم؟ سفر هوایی یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای سفر به شهرها و کشورهای مختلف محسوب می شود. بر خلاف ماشین یا قطار، عوامل زیادی می توانند روی تجربه شما در سفر با هواپیما اثرگذار باشند که ایرلاین مورد نظر و کلاس پروازی آن، از جمله مهم ترین موارد هستند. به همین بهانه، در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی برای سفر هوایی پرداخته و مناسب ترین روش خرید بلیط را نیز بیان کنیم.

معرفی بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی برای سفر

یکی از مهم ترین مسائل هنگام خرید بلیط پرواز داخلی و خارجی، توجه به شرکت هواپیمایی و نوع خدماتی است که ارائه می کند. این مسئله به خصوص زمانی اهمیت پیدا می کند که بخواهید با پروازهای کلاس تجاری یا فرست کلاس سفر کنید. خدماتی که شرکت های مختلف ارائه می کنند، شامل محدودیت کمتر در میزان بار مجاز، هزینه های مربوط به اضافه بار، امکانات داخل کابین و پذیرایی از مسافران است.

کلاس های پروازی که معمولا به سه دسته اقتصادی، تجاری و فرست کلاس تقسیم می شوند، اصلی ترین فاکتور در تعیین قیمت بلیط هواپیما هستند. در این میان، برخی از شرکت ها با ارائه خدمات ویژه تر در هر کلاس پروازی یا در نظر گرفتن خدمات بیشتر با هزینه کمتر، تلاش می کنند تا توجه مشتریان را به خود جلب کنند.

اگر از پرواز کانکشن برای سفر هوایی خود استفاده می کنید؛ حتما این سوال برای شما پیش آمده که در صورت جا ماندن از پرواز کانکشن چه کار کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم، شما باید به دفتر ایرلاین مورد نظر در فرودگاه مراجعه کرده و با ارائه مدارک، به دنبال راهی برای حل مشکل باشید.

در ادامه متن، به صورت جداگانه در مورد معرفی بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی برای سفر، صحبت می کنیم.

برترین شرکت های هواپیمایی داخلی

در حال حاضر، ده ها ایرلاین ایرانی مشغول خدمت رسانی به مسافران هستند و هرکدام از آنها، قوانین و خدمات مخصوص به خود را دارند. هرچند، در مسیرهای داخلی، معمولا تمام پروازها در کلاس اقتصادی یا همان اکونومی انجام می شود.

در هر صورت، شرکت های زیر، بیشترین محبوبیت را نزد مسافران ایرانی دارند:

ایران ایر

ایران ایر بزرگترین و قدیمی ترین شرکت هواپیمایی در ایران است که علاوه بر مسیرهای داخلی، در مسیرهای خارجی هم پرواز دارد. پروازهای این شرکت در دو کلاس اکونومی و هما ارائه می شوند.

قشم ایر

سال 1372، قشم ایر کار خود را فقط با یک هواپیما آغاز کرد، اما بعد از گذشت حدودا 20 سال، این شرکت به اندازه ای موفق بوده که حالا 7 فروند هواپیما از جمله ایرباس 320 و ایرباس 300 دارد.

ماهان

یکی دیگر از بهترین ایرلاین های ایرانی برای سفرهای داخلی، ماهان است. این شرکت در سال 1371 تاسیس شده و با انجام روزانه ده ها پرواز به شهرهای مختلف کشور، همواره گزینه ای مناسب برای سفر محسوب می شود.

آسمان

در کنار ایران ایر، آسمان هم از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی در ایران است که پروازهای آن در دو کلاس اکونومی و بیزنس انجام می شود. آسمان علاوه بر مسیرهای داخلی، برای مسیرهای خارجی هم پرواز دارد.

آتا

اگرچه آتا از شرکت های تازه تاسیس در صنعت هوایی ایران است، اما به واسطه ارائه خدمات باکیفیت و همچنین هواپیماهای بهتر، محبوبیت بالایی میان مسافران دارد. آتا همچنین امن ترین ایرلاین ایرانی به حساب می آید.

برترین شرکت های هواپیمایی خارجی

در ادامه معرفی بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی برای سفر، به شرکت های هواپیمایی خارجی می رسیم؛ شرکت هایی که در سطح بین المللی فعالیت کرده و همواره برای جلب رضایت بیشتر مسافران، با یکدیگر در حال رقابت هستند. اگر قصد سفر با هواپیما را دارید و این سؤال که آیا امکان انتخاب صندلی قبل از پرواز وجود دارد؟ برای شما پیش آمده، در پاسخ باید بگوییم، بسیاری از شرکت های هواپیمایی خارجی، انتخاب صندلی قبل از پرواز را امکان پذیر کرده اند.

قطر ایرویز

هواپیمایی قطر که مدت هاست به عنوان ایرلاین برتر در سطح بین الملل شناخته می شود، به واسطه داشتن هواپیماهای بسیار راحت، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته، خدمات عالی و همچنین ناوگانی از هواپیماهای نو با میانگین عمر 5 سال، شهرت زیادی میان مسافران دارد.

هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات با ارائه پروازهای روزانه به 6 قاره اصلی، همواره سطحی بسیار بالا از خدمات را برای مسافران در نظر گرفته و جهان را به یکی از بزرگترین قطب های تجاری یعنی دبی وصل می کند.

ایر فرانس

این ایرلاین بزرگ، روزانه بیش از 1500 پرواز را در سطح جهانی انجام می دهد. به علاوه، از سال 2004 تا امروز، ایر فرانس و KLM به عنوان کمپانی های پیشتاز در زمینه حمل و نقل بار هوایی در اروپا شناخته می شوند.

سنگاپور ایرلاینز

عمده محبوبیت و موفقیت شرکت هواپیمایی سنگاپور به خاطر تمرکزی است که مدیران روی خدمات به مسافران دارند؛ مثلا برای تمام پروازهای این شرکت با هر کلاس پروازی، وعده غذایی خوشمزه ای که توسط آشپزهای بین المللی آماده می شود، در نظر گرفته شده است.

آل نیپون ایرویز (آنا)

این شرکت قدیمی که سال 1952 با فقط 2 هلیکوپتر تأسیس شده، حالا به عنوان بزرگترین ایرلاین در ژاپن شناخته می شود. پروازهای این شرکت شامل 82 مسیر بین المللی و 118 مسیر داخلی است.

بهترین شیوه برای خرید بلیط هواپیما

پس از معرفی بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی برای سفر، یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. فلای تودی به عنوان بزرگترین سرویس آنلاین فروش بلیط هواپیما داخلی و خارجی، به شما کمک می کند تا بلیط ایرلاین های مختلف را با پایین ترین قیمت ممکن خریداری کنید؛ در صورتی که نیاز به رزرو هتل در شهرها و کشورهای مختلف داشتید نیز فلای تودی در کنار شما خواهد بود. کارشناسان این مجموعه همچنین به صورت 24 ساعته، آماده پشتیبانی و پاسخگویی به سؤالات کاربران هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا