رپورتاژ

کدام کشورها انگلیسی صحبت می‌کنند؟

بارها در زندگی خود، از اهمیت یادگیری زبان انگلیسی شنیده‌‌ایم و می‌شنویم. اما واقعا چرا زبان انگلیسی تا این اندازه مهم است؟ با یادگیری زبان‌ انگلیسی چه فرصت‌هایی برای ما فراهم می‌شود؟ آيا مهم است که با طی کردن مسیر آموزش آيلتس، تافل و … مدرک این آزمون‌ها را کسب کنیم و تسلط خود به زبان انگلیسی را نشان دهیم؟

انگلیسی سومین زبان از نظر تعداد گویشوران بومی در جهان پس از ماندارین (چینی) و اسپانیایی است و در کل بیش از هر زبان دیگری در جهان توسط مردم صحبت می‌شود. زبان انگلیسی در طول قرن هفدهم در سراسر جهان به دلیل نفوذ بریتانیا و آمریکا در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفت.

امروزه این زبان به زبان اصلی گفت و گوها و تجارت بین‌المللی تبدیل شده است. هم‌چنین این زبان در مدارس بسیاری از کشورها به عنوان زبان دوم تدریس می‌شود. زبان انگلیسی در ترجمه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در قرن ۲۱، بسیاری از کتاب‌های علمی، تحصیلی و حتی داستان به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند. این کتاب‌ها پس از تکمیل فرایند ترجمه کتاب، وارد بازار نشر می‌شوند. تعداد زیادی از کتاب‌هایی که در بازار نشر وجود دارند، ترجمه هستند.

تاریخچه مختصری از زبان انگلیسی

انگلیسی زبانی از خانواده آلمانی غربی است. در مجموع شش زبان آلمانی غربی وجود دارد: انگلیسی، هلندی، آلمانی، آفریکانس، ییدیش، و زبان فریزی. زبان انگلیسی ریشه در قبایل ژرمنی دارد که در حدود 400-500 پس از میلاد به بریتانیا مهاجرت کردند.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

زبانی که آنها توسعه دادند، معمولاً به عنوان انگلیسی قدیم طبقه بندی می‌شود و شباهت کمی به زبان انگلیسی امروزی دارد.

این زبان در طول قرون دوازدهم و پانزدهم، تحت تأثیر لاتین، نورس باستان و فرانسوی به انگلیسی میانه تکامل یافت. زبان انگلیسی میانه برای یک فرد انگلیسی‌زبان امروزی آشناتر به نظر می‌رسد اگرچه املای آن اغلب غیرعادی است.

در حدود دهه 1500، انگلیسی میانه جای خود را به انگلیسی مدرن داد که همچنان نیز در حال تکامل و تغییر است. برای مثال، نوشته‌های امروزی مملو از کلمات اختصاری، نمادها، استفاده خلاقانه از نشانه‌گذاری، حروف بزرگ و ایموجی‌هایی است که یک قرن پیش وجود نداشتند.

امروزه کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا، کانادا (به جزء کبک)، استرالیا و … بیشترین تعداد گویشوران انگیسی‌زبان را در خود جای داده اند. البته جمعیت قابل توجهی در سراسر جهان به انگلیسی به عنوان زبان دوم مسلطند.

نقش زبان انگلیسی در جهان امروز

انگلیسی زبانی برجسته در تجارت، دیپلماسی و ارتباطات بین‌المللی در سراسر جهان است. این زبان یکی از شش زبان رسمی است که توسط سازمان ملل استفاده می‌شود. هم‌چنین زبان انگلیسی توسط سازمان‌هایی از جمله کمیته بین‌المللی المپیک، انجمن تجارت آزاد اروپا و مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه استفاده می‌شود.

گستردگی زبان انگلیسی در کشورهای آسیایی و آفریقایی

انگلیسی به طور گسترده در سراسر جهان تدریس می‌شود و پرکاربردترین زبان در مطالعات علمی است. شاید برای شما هم جالب باشد که تقریبا 50 درصد از نوشته‌های علمی به زبان انگلیسی توسط محققانی ایجاد شده است که زبان مادری آنها چیزی غیر از انگلیسی است. این نکته باعث شده است که در دنیای آکادمیک تقاضای بالایی برای ترجمه مقالات انگلیسی وجود داشته باشد.

اگر هم قصد ادامه تحصیل، کار یا اقامت در کشورهای انگلیسی‌زبان را داشته باشید، به مدرکی نیاز دارید که تسلط شما به این زبان را نشان داهد. پرکاربردترین مدارک زبان انگلیسی عبارتند از تافل و آیلتس. آیلتس بیشتر مورد قبول کشورهای اروپایی، استرالیا و کانادا است. تافل نیز برای تحصیل و اقامت در آمریکا معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعضی از کشورها انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود تعیین کرده‌اند. در برخی موارد، به ویژه در آفریقا، انگلیسی اغلب زبان رسمی است اما زبان اصلی نیست. این گزاره بدین معناست که انگلیسی را می‌توان در تجارت، تحصیل و اسناد رسمی استفاده کرد اما زبانی نیست که شهروندان این کشورها در حالت معمول از آن استفاده کنند. این در مورد کشورهایی مانند هند و پاکستان نیز صادق است.

بنابراین یادگیری زبان انگلیسی فرصت‌های شغلی بسیاری را برای شما فراهم می‌آورد. از فعالیت در زمینه‌های ترجمه تخصصی و ترجمه شفاهی تا ویرایش نیتیو و تولید محتوای انگلیسی. هم‌چنین معمولا تسلط به زبان انگلیسی باعث ارتقای موقعیت شغلی شما می‌شود.

تعداد گویشوران زبان انگلیسی در سراسر جهان

از حدود 7.8 میلیارد نفر جمعیت جهان، 1.35 میلیارد نفر انگلیسی صحبت می‌کنند. با این حال، بیشتر آنها انگلیسی‌زبان بومی نیستند. حدود 360 میلیون نفر به عنوان زبان اول انگلیسی صحبت می‌کنند. اولین زبان از نظر تعداد گویشوران بومی، چینی، پس از آن اسپانیایی و در رتبه سوم، انگلیسی است.

چند نفر در اروپا انگلیسی صحبت می‌کنند؟

اروپا خانه تقریبا 212 میلیون انگلیسی‌زبان است. در بریتانیا، جایی که زبان انگلیسی قرن‌ها پیش آغاز شد، حدود 60 میلیون انگلیسی‌زبان وجود دارد. این تعداد به XMR می‌شود.

بعد از بریتانیا، آلمان با 45.8 میلیون انگلیسی‌زبان بیشترین تعداد گویشور را دارد. پس از آن فرانسه (25.4 میلیون) و ایتالیا (20.7 میلیون) قرار دارند. با این حال، انگلیسی، زبان مادری بیشتر این گویشوران نیست و زبان دوم آن‌ها است. برای مثال آلمان تنها حدود 240000 انگلیسی‌زبان مادری دارد.

چند نفر در آسیا انگلیسی صحبت می‌کنند؟

آسیا گویشوران انگلیسی‌زبان کمی دارد، اما تعداد زیادی از مردم، انگلیسی را به عنوان زبان دوم فراگرفته‌اند. بر طبق تخمین‌ها حدود ۴۶۰ میلیون‌نفر در آسیا به زبان انگلیسی مسلطند. هند که تا اواسط قرن بیستم تحت استعمار بریتانیا بود، با حدود 265 میلیون گویشور انگلیسی بیشترین تعداد گویشوران را دارد. پس از آن فیلیپین (50 میلیون)، بنگلادش (29 میلیون) و پاکستان (25 میلیون) قرار دارند.

اگر به خدمات مختلف زبانی مانند ترجمه، ویرایش و تولید محتوا به زبان انگلیسی نیاز داریم، چه کنیم؟ در این مواقع بهتر است که از تخصص و مهارت مترجمان زبده بهره برید. شاید پیدا کردن یک مترجم متخصص سخت به نظر برسد. در این مواقع، سپردن سفارش به یک موسسه ترجمه گزینه بهتری به نظر می‌رسد. یک موسسه ترجمه معتبر، با تعداد زیادی مترجم در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کند.

یکی از معتبرترین و بهترین موسسات ارائه‌دهنده خدمات ترجمه، ویرایش و تولید محتوا سایت ترجمه ترجمیک است.

چرا به سایت ترجمه ترجمیک برای انجام سفارش‌های ترجمه، ویرایش و تولید محتوا اعتماد کنیم؟

پاسخ کوتاه این سوال، کیفیت است. با سپردن سفارش خود به ترجمیک در نهایت ترجمه‌ای باکیفیت تحویل خواهید گرفت. ترجمیک موسسه‌ای آنلاین برای ارئه خدمات زبانی مانند ترجمه، ویرایش و تولید محتوا است. این موسسه معتبر با بیش از ۲۰هزار مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا همکاری می‌کند.

در هنگام ثبت سفارش در سایت ترجمه ترجمیک، گزینه‌های متعددی مانند برنزی، نقره‌ای، طلایی و طلایی بازخوانی پیش روی شما وجود دارد. این سطح‌ها در مواردی مانند زمان تحویل، مدت زمان گارانتی، خدمات و … با هم متفاوت هستند.

در هر زمینه، زبان و رشته‌ای مترجمی متخصص با ترجمیک همکاری می‌کند. بنابر‌این پروژه شما در هر زمینه‌ای که باشد، مترجمی متخصص انجام آن را بر عهده خواهد گرفت. هم‌چنین تمامی سفارش‌ها در سایت ترجمه ترجمیک، دارای تضمین کیفیت و زمان تحویل هستند. بنابراین لازم نیست که هیچ‌گونه نگرانی داشته باشید و در زمان معین، سفارشی باکیفیت برای شما ارسال خواهد شد.

هم‌چنین یکی دیگر از امکانات سایت ترجمه ترجمیک، ارسال بخش به بخش سفارش برای مشتری است. در صورت ثبت سفارش، با مراجعه به پنل کاربری خود، متوجه میزان پیشرفت پروژه خود خواهید شد. هم‌چنین بخش‌های انجام‌شده پروژه را خواهید دید و از کیفیت آن مطمئن خواهید شد.

هزینه ترجمه در سایت ترجمیک، مناسب است و بالاترین کیفیت با مناسب‌ترین هزینه به شما ارائه می‌شود. هم‌چنین در سایت ترجمه ترجمیک امکان ترجمه فوری نیز وجود دارد. در کل سایت ترجمه ترجمیک کوشیده است که از هر نظر، رضایت کارفرمایان را جلب کنید. با خیالی مطمئن سفارش خود را به سایت ترجمه ترجمیک بسپارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا