رپورتاژ

در سفر به شهرهای بابلسر و چالوس به کجا سر بزنیم؟

در سفر به شهرهای بابلسر و چالوس به کجا سر بزنیم؟

استان مازندران‌‌، یکی از زیباترین مناطق ایران است که به‌عنوان بهشت ایران‌زمین شناخته می‌شود. این استان زیبا، به دلیل هم‌جواری با دریاچه خزر و دارا بودن جاذبه‌های طبیعی بکر فراوان، مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. از میان شهرهای این استان، بابلسر و چالوس از بهترین مناطق برای تفریح و گشت‌وگذار هستند. چنانچه عزم سفر به بابلسر را دارید، پیشنهاد ما به شما، رزرو هتل میزبان بابلسر است که از لحاظ جغرافیایی در کیلومتر 3 کمربندی بابلسر واقع شده است.

جاذبه‌های طبیعی و تفریحی بابلسر

بابلسر، یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که به دلیل وجود آب‌وهوای مطبوع و دلپذیر، طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبا و متنوع، به یکی از پررفت‌وآمدترین شهرهای ایران تبدیل شده است. ناگفته نماند اخیراً، افتتاح جاده هراز نیز بر محبوبیت این شهر افزوده است. اگر قصد سفر به بابلسر را دارید، بازدید از جاهای دیدنی آن را فراموش نکنید. ما در این بخش، چند نمونه از این مکان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

روستای گالشکلا

یکی از جاذبه‌های توریستی بابلسر، روستای گالشکلا است که در شهر بهمنیر و در نزدیکی سد لفور واقع شده است. آب‌وهوای دلپذیر، سرزندگی مناظر زیبا و دیدنی و از همه مهم‌تر میهمان‌نوازی اهالی این روستا موجب شده تا این منطقه از بابلسر، لقب بهشت دامداران را از آن خود کند. جالب است بدانید که این روستا توسط مناظر زیبای دیگری محصور شده است. به همین دلیل با رفتن به این روستا، علاوه بر تماشای جاهای دیدنی، از مناظر زیبای اطراف آن هم بهره‌مند می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بابلسر به این روستای زیبا و باصفا بروید و از طبیعت باطراوت آن بهره‌مند شوید.

پل معلق

با ورود به بابلسر، پلی توجه شما را به خود جلب می‌کند که بر روی رودخانه قرار گرفته است. این پل که اولین پل خودرویی در بابلسر است، طوری ساخته شده که شرق و غرب این شهر را به هم متصل می‌کند. پل معلق بابلسر، با 80 متر طول، 8 متر عرض و 16 متر ارتفاع، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهر به شمار می‌رود که در سال 1313 توسط معماران باتجربه آلمانی ساخته شد. جالب است که بدانید این پل راه ارتباطی با شهرهای فریدون‌کنار و محمودآباد هم دارد و به همین دلیل این مکان از پرترددترین جاهای دیدنی بابلسر محسوب می‌شود. در اطراف این پل، انواع سرویس‌های قایقرانی برای تفریح و گردش مسافران در نظر گرفته شده است. کمی آن‌طرف‌تر، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی را مشاهده می‌کنید که با طبخ انواع غذاهای بومی و سنتی از مسافران محترم پذیرایی می‌کنند. اگر عازم سفر به بابلسر بودید، از دیدن این پل قدیمی غافل نشوید.

آبشار شی‌الیم

اگر عاشق آبشار هستید و می‌خواهید از شنیدن صدای دلنشین آب و آواز پرندگان آرامش وصف‌ناپذیری را تجربه کنید، به آبشار شی‌الیم بروید. این آبشار، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بابلسر است که در قسمت شرقی روستای گاوزن محله و در دل دره‌ای پر از درختان جنگلی قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار بالغ بر 30 متر است. آنچه که به زیبایی این آبشاز افزوده، حوضچه‌های کوچکی است که پایین آبشار شکل‌گرفته است. آبشار شی‌الیم، زیباترین شاهکار خلقت است که چشم هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. با سفر به بابلسر می‌توانید از دیدن این آبشار دلربا، خاطره‌ای به‌یادماندنی برای خود بسازید.

رودخانه بابلرود

رودخانه بابلرود از رودخانه‌های پرآب استان مازندران است که به نام‌های دیگری چون رود بابل و باول رود نیز مشهور است. سرچشمه این رودخانه پرآب، رشته‌کوه‌های البرز است که پس از عبور از شهرهای بابل و بابلسر به دریای خزر می‌ریزد. خوب است بدانید در مجاورت این رود، یک پارک ساحلی با انواع امکانات تفریحی وجود دارد که می‌توانید لحظات خوشی را در آنجا سپری کنید. قدم‌زدن در کنار رودخانه بابلرود و سوار بر قایق‌های پدالی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که  در این پارک، می‌توان به آن اشاره کرد. چنانچه بعد از تفریح و گشت‌وگذار، هوس خوردن یک فنجان قهوه داغ و یا خوردن یک میان‌وعده سبک کردید، می‌توانید سری به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های اطراف رودخانه بزنید. این رستوران‌ها با منوی مفصلی که در اختیارتان قرار می‌دهند، خستگی را از تن شما می‌زدایند و آرامش خاصی را به شما هدیه می‌کنند.

سد لاستیکی بابلسر

سد لاستیکی، از مشهورترین تفرجگاه‌های بابلسر محسوب می‌شود که با ارتفاعی بالغ بر 3 متر از سطح رودخانه قرار گرفته است. در حاشیه این سد، اماکن گردشگری و تفریحی بسیاری به چشم می‌خورد. آب‌وهوای معتدل و مطبوع و وجود تفرجگا‌ه‌های اطراف سد، باعث شده تا عده زیادی از مردم از این سد به‌عنوان مکانی برای تفریح و گردش استفاده کنند. سد لاستیکی از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که در سفر به بابلسر می‌توانید از آن دیدن کنید.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری چالوس

شهر چالوس، یکی از شهرهای سرسبز استان مازندران است که در جلگه‌های ساحلی دریای خزر واقع شده است. این شهر توریستی که به عقیق سبز مشهور است، بسیار موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. چنانچه قصد سفر به چالوس را دارید و می‌خواهید در هتلی باکیفیت و امکانات عالی اقامت کنید، هتل ونوس پلاس چالوس را انتخاب کنید تا اقامتی راحت و به‌یادماندنی را در کنار خانواده و دوستانتان تجربه کنید. جاذبه‌های گردشگری و تفریحی چالوس بسیار زیاد هستند. ما در این بخش به بررسی نمونه‌هایی از جاهای دیدنی چالوس می‌پردازیم.

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت، نام دریاچه‌ای با آب شیرین است که در نزدیکی منطقه تخت‌سلیمان و در مسیر شهرهای کلاردشت و مرزن‌آباد واقع شده است. این دریاچه با 13 هکتار وسعت و عمقی نزدیک به 20 متر، یکی از زیباترین جاهای دیدنی شهر چالوس است که به دلیل دارابودن شرایط جغرافیایی ویژه، محیط مناسبی برای زیست گونه‌های مختلف پرندگان و ماهی‌هاست. مشاهده زیبایی‌های طبیعت، آرامشی دلنشین برای انسان به همراه دارد که دریاچه ولشت نیز از وجود این زیبایی‌ها مستثنی نیست و گزینه‌ای مناسب برای فراغت از افکار روزمره زندگی است. باتوجه‌به آب‌وهوای سرد و کوهستانی دریاچه ولشت، رفتن به این منطقه در ماه‌های سرد سال توصیه نمی‌شود. بهترین زمان برای دیدن این دریاچه زیبا، فصول گرم سال مانند بهار و تابستان است. در سفر به چالوس، علاوه بر پیاده‌روی در حاشیه این دریاچه، از امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی که در اطراف این دریاچه وجود دارد نیز می‌توانید بهره‌مند شوید.

شهر توریستی نمک‌آبرود

مجموعه تفریحی، توریستی نمک‌آبرود، یکی از مشهورترین جاذبه‌های تفریحی چالوس محسوب می‌شود که از لحاظ جغرافیایی در 12 کیلومتری چالوس واقع شده و  فاصله کمی تا دریا دارد. این شهر توریستی که بیش از 600 هزار وسعت دارد، از دو بخش مجزا تشکیل شده که شامل بخش توریستی و بخش مسکونی است. بخش مسکونی این شهرک 200 هکتار وسعت دارد و جمعیتی بیش از 100 هزار نفر را در خود جای‌داده است. با سفر به چالوس می‌توانید از جاذبه‌های اطراف این شهر توریستی که شامل دریاچه مصنوعی، آبشار، ساحل دریا و تله‌کابین است، دیدن کنید. علاوه بر همه این‌ها، در نزدیک ساحل امکانات تفریحی بسیاری مانند جت اسکی و پاراسل برای استفاده مسافران محترم در نظر گرفته شده است.

پارک جنگلی فین چالوس

پارک جنگلی فین یا پارک جنگلی چالوس، یکی دیگر از جاذبه‌های تفریحی چالوس است که در قسمت جنوبی این شهر قرار گرفته و از لحاظ توپوگرافی و نقشه‌کشی بخشی از حوضه آبخیز رودخانه چالوس است. به دلیل موقعیت مکانی شهر چالوس و قرارگرفتن آن در نزدیکی کوه‌های البرز، این مکان به‌عنوان یکی از خوش‌آب‌وهوا‌ترین مناطق بخش شمالی کشور شناخته شده است. از جمله امکانات رفاهی این پارک می‌توان به رستوران، آلاچیق‌های سرپوشیده، فروشگاه و پارک کودک اشاره کرد. علاوه بر امکانات رفاهی، وجود گونه‌های مختلف گیاهان و جانوران نیز زیبایی این پارک را دوچندان کرده است. اگر قصد دیدن این منطقه را دارید، با سفر به چالوس می‌توانید از زیبایی‌های آن بهره‌مند شوید.

آبشار اکاله چالوس

آبشار اکاله با ارتفاعی بیش از 9 متر در جنوب غربی چالوس واقع شده است. این آبشار که در دوره پهلوی ساخته شده،  از بزرگ‌ترین آبشار‌های کلاردشت محسوب می‌شود. هم‌جواری این آبشار با منطقه ییلاقی کلاردشت، زیبایی این منطقه را افزایش داده است. به دلیل حجم بالای آب این دریاچه، آبشار اکاله محیطی مناسب برای زیست انواع پرندگان و ماهیان آبزی است. این آبشار، یکی از جاذبه‌هایی است که در سفر به چالوس باید از آن دیدن کنید.

پل تاریخی زغال چالوس

پل زغال از جاهای دیدنی شهر چالوس است که در دوره پهلوی ساخته شده، این پل که بر روی رودخانه چالوس قرار گرفته است، در سال 1382 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. در کنار این پل رستوران‌های مجهزی بنا شده تا بعد از کلی تفریح و گشت‌و‌گذار، بتوانید در آنجا استراحت کرده و بر آلاچیق‌هایی که در اطراف رستوران ایجاد کرده‌اند، بنشینید و از تماشای مناظر زیبای اطراف این پل نهایت لذت را ببرید. باتوجه‌به آب‌وهوای گرم و شرجی استان مازندران، بهترین زمان برای دیدن این پل زیبا، فصل بهار و اوایل پاییز است. فراموش نکنید در سفر به چالوس، حتماً از این پل تاریخی دیدن کنید.

جمع بندی

در این مقاله به طور مختصر به جاهای دیدنی که در سفر به بابلسر و سفر به چالوس ممکن است با آنها روبه‌رو شوید، اشاره‌ای کردیم. همان‌طور که می‌دانید، دیدنی‌های این دو شهر، به موارد معرفی شده محدود نمی‌شود و فراتر از این‌هاست. در کنار آشنایی با این جاهای دیدنی، می‌توانید با اقامت در یکی از هتل‌های لوکس، از سفر خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا