رپورتاژ

معرفی بهترین و پرکاربرد ترین مواد شیمیایی در سال 1401

معرفی بهترین و پرکاربرد ترین مواد شیمیایی

هر ماده ای را که از جرم و حجم ایجاد شده باشند، ماده شیمیایی می گویند. این مواد می توانند در سه نوع جامد، مایع و گاز باشند. همچنین این مواد هم این امکان را دارند که هم به صورت مصنوعی و هم به صورت طبیعی یافت می شوند. در این مطلب قصد داریم، شما را با بهترین و پرکاربرد ترین مواد شیمیایی در سال 1401 آشنا کنیم. همچنین درباره جزئیات هر کدام از آن ها، شامل انواع محتلف آن ها و کاربرد های استفاده ای که دارند، اشاره خواهیم کرد.

اولین ماده شیمیایی پرکاربرد | آب اکسیژنه

آب اکسیژنه، از متداول ترین مواد شیمیایی است که اکثر جامه نیز با آن آشنایی دارند. آب اکسیژنه یک ماده اکسید کننده قدرتمند است واغلب استفاده آن، در موارد پزشکی و همچنین صنایع مختلف می باشد.

آب اکسیژنه صنعتی و انواع کاربردهای آن

بیشترین استفاده آب اکسیژنه، در موارد صنعتی می باشد. این نوع از آب اکسیژنه فقط برای موارد غیر خوراکی و مصارف صنعتی به کار می رود؛ چرا که در آن مواد خطرناکی همچون فلزات سنگین وجود دارد. خرید آب اکسیژنه صنعتی یک راهکار عملی و کاربردی جهت پیشبرد مصارف صنعتی و غیر خوراکی مجموعه های فعال در این حوزه ها خواهد بود.

دومین ماده شیمیایی پرکاربرد | آب ژاول

آب ژاول، یکی از معروف ترین سفید کننده ها می باشد. این ماده در ابتدا و به تنهایی جامد است؛ اما پس از حل کردن آن در آب یک محلول سفید کننده قوی ایجاد می گردد.

انواع کاربردهای آب ژاول

اکثر فروش آب ژاول در زمینه های نظافت منازل و محیط های عمومی می باشد؛ چرا که اصلی ترین موارد استفاده آن در بو زدایی، گند زدایی و سفید کردن سطوح مختلف می باشد.

سومین ماده شیمیایی پرکاربرد | سود پرک

سومین ماده شیمیایی پرکاربرد | سود پرک

سود پرک، یک ماده سفید و جامد است. این ماده در صنایع متعددی کاربرد دارد و می توان آن را به عنوان یک ماده اساسی، در علوم و آزمایشگاه های شیمی معرفی کرد. از دیگر نام های سود پرک، می توان به سود کاستیک پرک و سود جامد اشاره کرد.

انواع کاربردهای سود پرک

از مهم ترین موارد استفاده این ماده شیمیایی می توان به صنایع تولید چرم، پنبه سازی و همیچنین صنعت نساجی، به جهت رنگ کردن نایلون و پلی استر اشاره کرد. به همین علت است که خرید سود پرک عمده یکی از انتخاب های محبوب مدیران این صنعت ها جهت تولید محصولات شان می باشد.

چهارمین ماده شیمیایی پرکاربرد | سود مایع

سود مایع ماده ای بدون بو و رنگ بوده و همچنین به شدت واکنش دهنده است. این ماده از بحث شیمیایی، در دسته نمک های سدیمی قرار می گیرد. از دیگر اسامی آن می توان به سدیم هیدروکسید و کاستیک سودا اشاره کرد.

انواع کاربردهای سود مایع

بخش عمده ای از فروش سود مایع در حوزه کاغذ سازی انجام می گیرد. به طوری که حدود 20 درصد از کل سود مایع تولید شده در جهان، در این صنعت خریداری و استفاده می شود.

پنجمین ماده شیمیایی پرکاربرد | مونو اتیلن گلیکول

مونو اتیلن گلیکول از ترکیبات آلی شناخته شده است؛ که از ویژگی های شاخص آن می توان به ضد انجماد بودن آن اشاره کرد. همچنین این ترکیب، عضو اصلی فرمولاسیون محصولات ضد یخ می باشد.

انواع کاربردهای مونو اتیلن گلیکول

یکی از پر سود ترین راه های درآمدی تولید کنندگان این ترکیب، فروش مونو اتیلن گلیکول به شرکت های خودرو سازی و تولید کنندگان لوازم یدکی خودرو هاست. چرا که یکی از پر استفاده ترین موارد آن، در فرمولاسیون ضد یخ در خودرو ها می باشد.

ششمین ماده شیمیایی پرکاربرد | دی اتیلن گلایکول

 ششمین ماده شیمیایی پرکاربرد | دی اتیلن گلایکول

دی اتیلن گلیکول یک ترکیب آلی و حلال پرکاربرد است. این ترکیب ماده ای سمی، بدون رنگ و بو است. همچنین این ترکیب را می توان در دسته محصولات مصرفی، یک آلاینده به حساب آورد.

انواع کاربردهای دی اتیلن گلیکول

بخش زیادی از حجم فروش دی اتیلن گلایکول در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی صورت می گیرد؛ چرا که دی اتیلن گلیکول ها در محصولات آرایشی و مراقبت از پوست، بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

هفتمین ماده شیمیایی پرکاربرد | تری اتیلن گلایکول

تری اتیلن گلیکول ماده ای کم بو و بدون رنگ است که تقریبا سمی است؛ اما می توان آن را بدون خطر در نظر گرفت. هنگامی که از این ماده در هوا استفاده شود، به عنوان یک ضدعفونی کننده عمل خواهد کرد.

انواع کاربردهای تری اتیلن گلیکول

از مهم ترین موارد استفاده و کاربرد های تری اتیلن گلایکول می توان به ضد عفونی و نابود کردن باکتری ها، از بین بردن ویروس ها و همچنین استفاده در صنعت گاز طبیعی اشاره نمود.

سخن پایانی

در این مطلب، سعی کردیم بهترین و پرکاربرد ترین مواد شیمیایی و جزییات آن ها را به شما معرفی کنیم. همچنین از موارد استفاده و کاربرد هایی که این مواد می توانند داشته باشند نیز، سخن به میان آوردیم. شرکت بامداد پترو پارسان، تولید کننده انواع مواد شیمیایی و محصولات پتروشیمی، یکی از شرکت های مورد اعتماد در این زمینه است و می تواند با محصولات و خدمات خود، پاسخگوی نیاز های شما باشد.

منبع: petroparsan.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا