رپورتاژ

چوب های مناسب برای ساخت آلاچیق چوبی

چوب های مناسب برای ساخت آلاچیق چوبی

کشور پهناور روسیه تقریباً 20 درصد از درختان جهان را در خود جای داده است. روسیه تجارت گسترده ای در صادرات چوب و الوار دارد. در چند سال گذشته، دولت روسیه به جای صادرات کنده، سیاست ترویج تولید محصولات جنگلی با ارزش افزوده از منابع جنگلی خود را دنبال کرده است. یکی از انواع چوب مناسب برای آلاچیق؛ چوب روسی است. چوب روسی از چوب از درخت بلوط، راش و گونه خاصی از کاج‌های روسیه است. این چوب را در ابعاد مختلف برش می‌دهند. چوب روسی؛ از کشور روسیه به ایران صادر می‌شود. آلاچیق چوبی با چوب روسی؛ دارای استحکام بسیار خوبی هست. یکی از علل زیبایی این چوب روسی به خاطر رنگ خاص آن است. در ادامه مقاله بیشتر با آلاچیق چوبی با چوب روسی بیشتر آشنا خواهید شد.

ساخت آلاچیق چوبی با چوب روسی

عبارت آلاچیق منشا ترکمنی دارد که که اولین بار توسط این قوم درست شد. در گذشته‌های دور قوم ترکمن در آلاچیق زندگی میکرد. علت این کار راحتی جابه‌جایی آن بود. در زبان فارسی به جای کلمه آلاچیق از عبارت طارم استفاده می‌شود. آلاچیق چوبی برای اولین بار در کشورهای غربی در قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفت. ثروتمندان اروپایی در باغ‌های شخصی خود آلاچیق را می‌ساختند. با مرور زمان و محبوبیت آلاچیق‌ها، در پارک‌های عمومی نیز ساخته شد تا کم کم به جایگاه امروزی رسید. از دیگر ویژگی‌های ساخت آلاچیق چوبی با چوب روسی موارد زیر را می‌توان نام برد؛

  • چوب روسی دارای مقاومت بسیار بالا در برابر ترک خوردگی است.
  • چوب روسی در برابر رطوبت، دما، باد و باران مقاوم است.
  • چوب پذیری دارای انعطاف پذیری بالا و قابلیت شکل پذیری در طرح‌های مختلف است.
  • آلاچیق چوبی روسی نسبت به آلاچیق‌های دیگر سبک است.

بهتر است این نکته را بدانید که در زمان ساخت آلاچیق چوبی با چوب روسی باید چند نکته را در نظر بگیرید.

  • ابعاد
  • طراحی نوع آلاچیق
  • متریال ساخت آن

انواع تنوع در این سه گزینه می‌تواند روی هزینه‌های کلی آلاچیق شما تاثیر گذار باشد. اولین اقدام در ساخت آلاچیق، ساخت یک سازه چوبی یا فلزی است. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که طرح آلاچیق چوبی شما با محیط اطراف آن هماهنگ باشد.

ساخت آلاچیق چوبی، با انواع چوب ترمووود، چوب جنگلی، چوب کهور و غیره امکان پذیر است اما بهترین چوب برای آلاچیق چوبی، چوب روسی است. امتیاز دیگر آلاچیق چوبی با چوب روسی این است که در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت و دوام بالایی دارد و مانند روز اول ساخت، زیبایی و جذابیت خود را حفظ می‌کند. البته چوب روسی فرآوری نشده در شرایط آب و هوایی سخت مانند بارندگی و آفتاب شدید دچار ترک می‌شود‌. در نتیجه شما در ساخت آلاچیق چوبی باید به شرایط آب و هوایی و مکان موردنظر دقت کنید، بنابراین به طور دقیق نمی‌توان گفت کدام چوب برای ساخت آلاچیق بهترین گزینه است.

چوب ترمووود

انواع چوب روسی

  • آیا با فواید چوب روسی آشنا هستید؟ به کدام چوب‌ها چوب روسی می‌گویند؟ چوب روسی را از کجا می‌توان تهیه کرد؟
  • شکل ظاهری و رنگ چوب: لایه داخلی چوب قهوه ای مایل به قرمز و لایه بیرونی و پوسته جوانتر چوب سفید مایل به زرد است.
  • قیمت و موجودی این نوع چوب: این نوع چوب در کشورهای خارجی معمولا با ترکیبی از چوب‌های دیگر مانند کاج زرد به فروش می‌رسد.
  • چوب نراد، یکی از ‌انواع درخت کاج است. این نوع چوب روسی بسیار سبک است و کاربردهای مختلفی در کفپوش، دیوار پوش، مبلمان دارد و برای استفاده در دکور سقفی مناسب است. دیوارپوش روسی نیز در بازار معروف میباشد
  • چوب ساسنا یک نوع دیگر از چوب روسی است و برای نرمی، سبکی و قیمت مناسبی که دارد برای ام دی اف، نئوپان و مصنوعات چوبی مناسب است.
  • چوب یولکا یا همان نوئل نیز از انواع چوب روسی است. بافت این نوع چوب بسیار درست است و رنگ روشنی دارد. از این نوع چوب برای دکوراسیون داخلی منزل بیشتر استفاده می‌شود.

انواع چوب روسی

خرید چوب روسی

هر قدر آلاچیق چوبی با چوب روسی بزرگ‌تر باشد، هزینه ساخت آن بیشتر خواهد بود. معمولا آلاچیق چوبی در شکل 8، 6، 5 و 4 ضلعی ساخته می‌شود. چوب روسی یکی از بهترین چوب‌های ساخت آلاچیق است‌ و قیمت آن با توجه به تغییرات ارز متغیر است. همچنین، عوامل دیگری روی قیمت چوب روسی تاثیر گذار است. در هنگام خرید چوب روسی به کیفیت و خشک بودن آن توجه کنید. توصیه می‌شود برای ساخت آلاچیق چوبی از مراکز خرید معتبر اقدام به خرید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا