آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

اعتراض شهروندان سعودی به تبلیغات نامتعارف در خیابان‌های مدینه

برخی شهروندان سعودی به دنبال انتشار ویدیویی که در آن تبلیغات لباس‌هایی مغایر با موازین‌ حجاب اسلامی در مغازه‌های نزدیک به مسجدالنبی نشان داده شد،خشم خود را ابراز کردند.

به گزارش الخلیج الجدید، در این کلیپ که توسط یک زن مسلمان خارجی فیلمبرداری شده بود، مغازه هایی واقع در خیابان‌های مدینه را نشان می دهد که در آن لباس‌هایی مغایر با موازین حجاب اسلامی به نمایش گذاشته شده و این درحالی است که این زن مسلمان خارجی از این امر متحیر شده است.

بسیاری از کاربران توئیتر وجود این نوع مغازه‌ها در خیابان‌های مدینه را تقبیح کردند و گفتند: « حتی بیگانگان نیز از ما به دین آگاه تر شده‌اند، فقط خدا به ما کمک کند».

برخی از کاربران نیز خواستار احترام به جایگاه و قداست حرم شدند.

در 11 ژوئن 2017، شاهزاده محمد بن سلمان منصب ولایت‌عهدی را به جای محمد بن‌نایف آل‌سعود برعهده گرفت و به این ترتیب به یکی از مهم‌ترین تصمیم‌گیرندگان در عربستان تبدیل شد. به حاشیه راندن جنبش‌های دینی توسط بن سلمان با اقدامات بسیاری از جمله محدود کردن نقش هیات امر به معروف و نهی از منکر که یک دستگاه پلیس مذهبی در کشور بود ظاهر شد. به طوری این نهاد به حاشیه رانده شد که اکنون یا اعضای آن محدود شده‌اند و یا کلاً وجود ندارند.

از آن زمان، عربستان شاهد تحولات بسیاری در سطوح مختلف مذهبی و اقتصادی و همچنین در جزئیات روابط داخلی خاندان سعودی بوده است. بن سلمان در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا راه رسیدن به تاج و تخت را هموار کند و سیاست‌های «باز» را در جامعه عربستان سعودی از طریق ابزارهایی که قبلاً در این کشور مرسوم نبود، دنبال کرده است. جایی که سیستم حکومتی، سخت‌گیرانه توصیف می‌شود؛ اما او ماهیت حکمرانی و مبانی جامعه را تا حد زیادی تغییر داده است».

ولیعهد جوان سعودی از زمان روی کار آمدنش برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای و اسلام زدایی از عربستان و کشاندن این کشور به سمت فساد تلاش زیادی کرده و در این سال‌ها فروش مشروبات الکلی، برگزاری جشن‌های مختلط، دعوت از خوانندگان آمریکایی و از سوی دیگر بازداشت صدها عالم دینی و خطبای مساجد مصادیق بارز این موضوع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا