رپورتاژ

کپسول آتش نشانی مناسب شرکت ها کدام است؟

کپسول آتش نشانی مناسب شرکت ها کدام است؟

ایمنی هر ساختمان خواه مسکونی یا تجاری، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو، یکی از قوانین اصلی در تجهیز انواع ساختمان، استفاده از کپسول های آتش نشانی استاندارد و متناسب با شرایط محیط است. برای خرید کپسول آتش نشانی مناسب شرکت ها نیز قبل از هر چیز باید به شرایط محیط دقت نمود.

برای مثال، نوع مواد یا تجهیزاتی که در شرکت نگهداری می شوند در انتخاب بهترین کپسول آتش نشانی اهمیت دارد. همچنین، قابلیت اشتعال مواد و تجهیزات موجود در یک شرکت، بر انتخاب نوع کپسول آتش نشانی مناسب آن شرکت اثرگذار است.

قیمت کپسول آتش نشانی  پودر و گاز، فوم و گاز و  co2  با هم متفاوت میباشد که شما میتوانید با توجه به نیاز خود بهترین کسپول آتش نشانی مناسب شرکت را انتخاب کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که تنها تعداد محدودی از شرکت های تولید کننده کپسول آتش نشانی، محصولات تایید شده ای برای استفاده در شرکت ها و مکان های تجاری دارند. بنابراین بهتر است در انتخاب برند مورد نظر خود دقت کافی را به خرج دهید.

شرکت سد حریق ناجی یکی از شرکت هایی است که انواع کپسول آتش نشانی مناسب شرکت ها را با استانداردهای لازم تولید و به بازار عرضه می کند. کارشناسان این شرکت می توانند شما را در انتخاب کپسول مناسب شرکت راهنمایی نمایند.

انواع کپسول آتش نشانی کدام است؟

کپسول های آتش نشانی از مواد مختلفی ساخته می شوند. هر یک از کپسول های آتش نشانی برای خاموش کردن مواد اشتعال زای مختلفی مناسب هستند. این مساله معمولا از رنگ کپسول ها یا برچسب روی آن ها قابل تشخیص خواهد بود.

بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای خرید کپسول آتش نشانی مناسب شرکت خود، به نوع مواد اشتعال زا دقت نمایید. در ادامه به معرفی هر یک از انواع کپسول آتش نشانی می پردازیم.

کپسول آتش نشانی پودر و گاز

کپسول آتش نشانی حاوی پودر و گاز در همه موارد قابل استفاده خواهد بود. به طوری که هر نوع ماده مشتعل شونده ای را می توان با آن خاموش کرد. با این حال، بهترین حالت استفاده از کپسول حاوی پودر و گاز، برای اطفای حریق مایعات و فلزات خواهد بود. پودر موجود در این کپسول ها ترکیبی از مواد شیمیایی است که می توانند آتش را مهار سازند.

کپسول آتش نشانی پودر و گاز در وزن های مختلفی تولید می شوند. وزن کپسول بر اساس شرایط و مساحت محیط انتخاب می گردد.

کپسول آتش نشانی co2

کپسول اتش نشانی co2  یکی از موثرترین انواع کپسول های اطفای حریق به حساب می آیند. این نوع کپسول ها عمدتا برای مهار آتش های ناشی از مایعات اشتعال زا مانند بنزین و گازوئیل مناسب هستند. زیرا پخش شدن پودر بر روی سطح آتش، مانع از گسترش آن به قسمت های دیگر ساختمان شده و به محدود کردن آتش کمک خواهد کرد.

شرکت سد حریق ناجی یکی از تولید کنندگان اصلی کپسول آتش نشانی co2 است. بنابراین اگر به دنبال انتخاب کپسول آتش نشانی برای شرکت خود هستید می توانید از طریق وبسایت این شرکت ثبت سفارش نمایید.

کپسول آتش نشانی مناسب شرکت چه ویژگی هایی دارد؟

یک کپسول آتش نشانی مناسب باید بر اساس شرایط محیط انتخاب شود. در ادامه به ویژگی های یک کپسول مناسب شرکت اشاره خواهیم کرد.

تناسب ماده اطفای حریق با نوع تجهیزات و مواد داخل ساختمان

برای اینکه تجهیزات اطفای حریق شرکت خود را تکمیل نمایید، ابتدا نوع کپسول مورد نیاز خود را تعیین کنید. بسته به این که در ساختمان شرکت چه نوع مواد اشتعال زایی وجود دارد، نوع کپسول متفاوت خواهد بود. عدم توجه به این مساله می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای افراد و اموال در پی داشته باشد.

تناسب وزن کپسول با مساحت ساختمان شرکت

یک کپسول آتش نشانی باید سطح پوشش مناسبی داشته باشد. در واقع، میزان مواد موجود در کپسول باید به اندازه ای باشد تا در صورت آتش سوزی، بیشترین مساحت را در بر بگیرد. بنابراین باید وزن کپسول مناسب باشد. اگر مساحت شرکت به اندازه کافی بزرگ باشد، لازم است از چند کپسول آتش نشانی در فواصل استاندارد استفاده کنید.

کپسول های 1 تا 12 کیلوگرمی از نوع دستی و قابل حمل هستند. برای محیط های کوچک می توان از یک یا چند کپسول دستی استفاده نمود. اما برای محیط های گسترده و وسیع، لازم است از کپسول آتش نشانی با وزن های بیش از 12 کیلوگرم استفاده شود.

محل نصب مناسب کپسول آتش نشانی در شرکت

ویژگی بعدی که یک کپسول آتش نشانی مناسب شرکت باید داشته باشد، محل نصب مورد تایید است. ناگفته نماند که محل نصب کپسول های آتش نشانی بر اساس وزن آن ها تعیین می گردد. برای مثال، ارتفاع سر کپسول های زیر 18 کیلوگرم تا زمین باید 1.5 متر و بالای 18 کیلوگرم یک متر باشد.

برای انتخاب کپسول آتش نشانی شرکت به چه نکاتی باید توجه نمود؟

برای انتخاب کپسول آتش نشانی مناسب شرکت لازم است قبل از هر چیز نوع مواد قابل احتراق موجود در محیط را تعیین نمود. به طور کلی، نوع آتش سوزی (نوع A، B و C) در انتخاب نوع کپسول اهمیت دارد.

برای مثال، نوع کپسول مورد نیاز برای خاموش کردن مواد خشک مانند چوب و کاغذ (آتش سوزی نوع A) با کپسول مناسب برای مایعات اشتعال زا (آتش سوزی نوع C) متفاوت خواهد بود. برای مهار آتش سوزی نوع C بهترین نوع کپسول آتش نشانی، کپسول فوم و گاز است.

علاوه بر نوع مواد، وزن کپسول آتش نشانی نیز اهمیت دارد. برای هر ساختمان یا شرکت باید بر اساس ابعاد و مساحت آن، کپسول آتش نشانی خریداری گردد. مساحتی که مواد درون هر کپسول می تواند پوشش دهد، به وزن آن بستگی دارد. همچنین، هر چه وزن کپسول آتش نشانی بیشتر باشد، سرعت تخلیه آن نیز بیشتر خواهد بود.

توجه به پارامترهای دیگر از جمله فشار کاری و قدرت پرتاب نیز در انتخاب کپسول آتش نشانی مناسب شرکت موثر است. برای انتخاب هر چه بهتر کپسول مورد نیاز خود می توانید با کارشناسان شرکت سد حریق ناجی در تماس باشید.

جمع بندی

بر اساس آنچه در این مقاله ذکر شد، انتخاب یک کپسول آتش نشانی مناسب شرکت نیاز به دقت بالایی دارد. نوع مواد و تجهیزات موجود در شرکت، مساحت ساختمان و وزن کپسول، فاکتورهای اصلی برای انتخاب بهترین کپسول است. مشاوره با کارشناسان این امر می تواند به یک انتخاب باصرفه و بهینه کمک نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا