رپورتاژ

آشنایی با پرکاربردترین روغن های بهران در سال 1401

پرکاربردترین روغن های بهران در سال 1401

پرکاربردترین روغن های بهران در سال 1401

ما در دنیای امروز، شرکت ها و تولید کننده های زیادی داریم که به تولید و عرضه روغن های خوردرو، روغن های صنعتی و … می پردازند. در ایران نیز شرکت هایی وجود دارند که در این حوزه مشغول هستند. یکی از آن ها، شرکت نفت تهران می باشد که در ادامه به معرفی آن و روغن های بهران می پردازیم.

 

معرفی شرکت نفت بهران

شرکت نفت بهران، یک شرکت تولید کننده روغن و محصولات روانکاری در ایران می باشد که یکی از قدیمی ترین شرکت‌ها می‌باشد و فعالیت خود را در سال ۱۳۴۱ آغاز کرد. در چند سال اخیر تامین بیش از ۵۰ درصد از روغن موتور های خودرو، توسط  شرکت نفت بهران انجام می شود و محصولات متفاوتی را تولید و وارد بازار می کند. این شرکت علاوه بر تامین روغن موتور و روغن های صنعتی، برخی از محصولات در ایران را نیز تامین می کند. شرکت نفت بهران انواع روغن موتور، روغن صنعتی، مکمل های سوخت،‌ ضد یخ و … تولید می کند. روغن موتورهای بهران فقط مختص خودرو های بنزینی نیست و محصولاتی برای  خودروهای گازسوز و دیزلی را نیز روانه بازار کرده است.

سوپر رانا را می توان جدیدترین محصول نمایندگی بهران عنوان کرد که یک روغن موتور تمام سینتیک است که علاوه بر خودروهای ایرانی برای خودروهای خارجی ۲۰۱۱ به بالا نیز مناسب می باشد. این روغن موتور با استاندارهای جهانی تولید شده و باعث سازگاری داشتن آن، با ماشین های توربو شارژ نیز شده است.

بررسی انواع روغن بهران

بررسی انواع روغن بهران

همانطور که در بخش‌های گفته شد، روغن موتورهای بهران حرارت محصولات خود را برای خودروهای بنزینی دوگانه سوز و دیزلی تولید و ارائه می کند. البته این را نیز بگوییم که روغن های بهران علاوه بر موارد گفته شده درکابردهای در صنایع ریلی، دریایی و … نیز استفاده می شود. در ادامه به معرفی انوع روغن شرکت نفت بهران می پردازیم.

روغن موتور بهران رانا

روغن موتور بهران رانا به دو صورت نیمه سینتیک و تمام سینتیک تولید و عرضه می شود که استفاده از آن برای خودروهایی پیشنهاد می شود که از ۲۰۰۵ به بعد تولید شده اند.

  1. تمام سینتیک مدل رانا که گرانروی آن 5w30 می‌باشد.
  2. تمام سینتیک مدل رانا که گرانروی آن 5w50 می‌باشد.
  3. نیمه سنتتیک مدل ر رانا که گرانروی آن 10w40 می‎باشد.

 روغن موتور سوپر رانا

روغن موتور سوپر رانا نیز مانند روغن موتور بهران رانا، به دو صورت نیمه سینتیک و تمام سینتیک تولید و به بازار ارائه می شود. استفاده از آن برای خوروهایی مناسب است که تولید آن ها از سال ۲۰۱۱ به بعد می باشد.

  1. تمام سینتیک، مدل سوپر رانا که گرانروی آن 5w30 است.
  2. تمام سینتیک، مدل سوپر رانا که گرانروی آن 5w40 است.
  3. تمام سینتیک، مدل سوپر رانا که گرانروی آن 0w20 است.
  4. نیمه سینتیک، مدل سوپر رانا که گرانروی آن 10w40 است.

روغن موتور بهران پیشتاز

این روغن موتور بهران برخلاف دو مورد بالا به دو صورت نیمه سینتیک و معدنی تولید و روانه بازار می شود.

  1. نیمه سینتیک، مدل پیشتاز که گرانروی آن 10w40 می‌باشد.
  2. معدنی، مدل پیشتاز که گرانروی آن 20w50 می‌باشد.

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز در بین انواع روغن گفته شده تنها روغن موتور بهرانی است که هم به صورت نیمه سینتی، تمام سینتیک و معدنی تولید می شود و به بازار ارائه می شود. خودورهایی که می توانند از این روغن موتور استفاده کنند، تولید آن باید به سال ۲۰۰۲ به بالا باشد.

  1. تمام سنتتیک، مدل سوپر پیشتاز که گرانروی آن 10w40 است.
  2. نیمه سنتتیک، مدل سوپر پییشتاز که گرانروی آن 10w4 است.
  3. معدنی، مدل سوپر پیشتاز که گرانروی آن 20w50 است.

روغن موتور بهران صبا و پاک

روغن موتور پاک و روغن موتور صبا که مخصوص ماشین پراید است، به یک صورت تولید می شوند و آن هم به صورت معدنی است. این روغن موتورها برای خودروهایی که دوگانه سوز و گاز سوز

می باشند،‌ پیشنهاد و توصیه می شوند.

  1. معدنی، مدل بهران صبا که گرانروی آن 20w50 است.
  2. معدنی،‌ مدل پاک که گرانروی آن 20w50 است

بررسی بهترین و پرکاربردترین روغن های بهران

بررسی بهترین روغن های بهران

تا این بخش، درباره این گفته شد که شرکت نفت بهران، در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از روغن های خودروهای موجود در بازار ابران را تامین کند. حال در این بین می خواهیم بدانیم که بهترین روغن های در حال حاضر بهران چه می باشد که در ادامه به آن می پردازیم:

اولین روغن | روغن بهران بندر ویژه 500

این روغن،‌ یک روغن دیزلی تک گرید می باشد که پایه آن معدنی است. برای روانکاری انواع موتور دیزلی سنگین چهار زمانه مناسب است. ویژگی پاک کنندگی آن خوب است. به دلیل آنکه مقاوم در برابر خرابی ها است، طول عمر زیادی دارد. بر پایه مواد افزودنی خوب تولید می شود.

دومین روغن | روغن بهران هیدرولیک H46

این روغن بهران، روغنی است که در آن آسیب کمتری به قطعات وارد می شود و در نتیجه وسایلی مانند بلبرینگ، طول عمر بیشتری پیدا می کنند. یک سری مواد افزودنی با کارآمدی بالا دراین روغن وجود دارد که باعث محافظت کردن در برابر خوردگی، خاصیت ضد سایش به خودرو، افزایش مقاومت به اکسیداسیون و … می شود. این نوع روغن کاربردهایی دارد که عبارتند از:

  • استفاده کردن در ماشین آلات صنعتی با دارا بودن سیستم های هیدرولیکی و گردشی،‌ موتورپمپ های الکتریکی‌، ماشیت آلات نساج،‌ چرخ زنجیرها و…
  • در سیستم های هیدرولیک و انتقال دادن نیروی دریایی، دینامیک ماشین آلات راه سازی و …
  • روغن کاری کردن کمپرسورهای برگشت پذیر سبک

سومین روغن | روغن بهران سوپر توربو ران

این روغن از مواد معدنی با کیفیت و همچنین روغن پایه که در پالایشگاه بهران موجود است، تولید می شود. یک نوع روغن جدید و با کیفیت مناسب به حساب می آید که مناسب برای روانکاری کردن خودورهای دیزلی مانند کامیون و اتوبوس است که تولید آن ها به سال ۲۰۰۴ به بعد باشد. ویژگی خوب این روغن که آن را با سایر دیگر روغن ها متمایز می کند، قدرت پاک کنندگی بالای آن است که همین عامل باعث می شود که از توان بالایی در هنگام احتراق، برای کنترل دوده و ذرات آن برخوردار باشد.

چهارمین روغن | روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل 15w40

از مواد افزودنی خوب و روغن پایه نیمه بهران اکسترا توربو دیزل 15w40 سینتیک تولید می شود. برای خودروهای تولید سال ۲۰۰۴ به بعد مناسب می باشد. دارای قابلیت پراکنده سازی دود ناشی در هنگام احتراق موتورهای دیزلی است. عمرطولانی موتور را  نیز به وسیله کم کردن تشکیل  لجن و رسوب موتور زیاد می کند. این روغن از قطعات موتور در برابر سایش مراقبت می کند و همچنین باعث راحت روشن شدن موتور در دماهای پایین می شود.

قیمت روغن موتور بهران

قیمت این روغن موتورهای بهران تراش با توجه به اینکه تمام سینتیک، نیمه استتیک و معدنی باشند و چند لیتری باشند و کیفیت روغن پایه چه مقدار باشد و چه نوع دسته بندی داشته باشند، متفاوت می باشند. همچنین نرخ ثابت و واحدی ندارند. روغن موتور بهران، تولید ایران می باشد و طبیعتا قیمت آن نسبت به نمونه های خارجی کمتر می باشد که این یک مزیت به حساب می آید. پس در هنگام خرید روغن موتور بهران به این موارد برای قیمت آن توجه کنید.

بهترین مرکز فروش برای تهیه انواع روغن‌های بهران کدام است؟

نکته قابل توجه برای تهیه روغن بهران این است که بهترین مرکزهای فروش روغن ها را بشناسیم و ویژگی‌های آن‌ها را بدانیم. برای نمونه شرکت روغن سیتی یک نمونه از شرکت‌های فروش انواع روغن ها در برندهای مختلف است که جلب رضایت و اعتماد مشتری با استفاده از ارائه بهترین خدمات، در اولویت یک این شرکت قرار دارد. بنابراین شما می‌توانید با انتخاب بهترین شرکت، با خیال راحت، اعتماد کامل، بهترین کیفیت، کمترین هزینه و ارائه بیشترین خدمات، محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

سایت: roghancity.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا