آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

پاسخ رئیس مجلس به تذکر نماینده فلاورجان

پاسخ رئیس مجلس به تذکر نماینده فلاورجان

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در خصوص اینکه ناطقان نتوانسته اند سه جلسه نطق خود را قرائت کنند، به هیات رئیسه مجلس تذکر داد.

پاسخ رئیس مجلس به تذکر نماینده فلاورجان

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید ناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (دوشنبه 18 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 105 آیین نامه داخلی مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت: در این ماده قیده شده که «در هر جلسه رسمی به جز جلسات بررسی لوایح برنامه توسعه، بودجه سالانه، استیضاح یا رأی اعتماد وزیران، 3 نفر از نمایندگان می توانند به نوبت و براساس فهرستی که از قبل به قید قرعه توسط هیات رئیسه تنظیم شده است، حداکثر به مدت 7 دقیقه نطق نمایند، همچنین 2 نفر از نمایندگانی که در آن جلسه نوبت نطق نداشته باشند، به جهت مسائل ضروری می توانند یک ساعت قبل از شروع جلسه در سامانه مخصوص یا دستگاه الکترونیکی ثبت نام کرده و حداکثر به مدت 5 دقیقه نطق کنند، در صورتی که بیش از دو نفر باشند، باید قرعه کشی شود».

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم افزود: در حال حاضر سه جلسه است که ناطقان نتوانسته اند نطق خود را قرائت کنند، نمی دانم استناد هیات رئیسه به کدام بند یا ماده آیین نامه است که نطق ها را تعطیل کرده اند ، یعنی استثنائات در ماده 105 آیین نامه داخلی مشخص شده است، بدون اینکه هیچ دلیلی را اعلام کنید. اگر می خواهید بگویید طرح ها اهمیت دارد، باید گفته شود همه طرح ها و لوایح اهمیت خاص خود را دارند، یعنی ما نمی توانیم بگوییم این طرح از اهمیت ویژه ای نسبت به طرح دیگری برخوردار است، لذا به این دلیل این حق نمایندگان را از آنها سلب کرده اید.

وی تصریح کرد: درخواست بنده این است که طبق آیین نامه بفرمایید به چه دلیل نطق ها را در سه جلسه پی در پی یعنی از روز دوشنبه هفته گذشته تا به امروز تعطیل کرده اید.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در این ماده ای که اشاره کردید، به صراحت در همانجا الزام نکرده و ماده قانونی می گوید «می تواند»، لذا این می تواند الزام آور نیست و تکلیف نشده است.

وی تصریح کرد: شما می دانید اگر طرح یا لایحه ای را در دستور کار قرار دهیم و بررسی آن طرح در جلسه هفتم تمام نشود، ما هر روز باید صبح و بعدازظهر جلسه برگزار کنیم، لذا اگر ما دیروز جلسه را صبح و بعدازظهر برگزار کردیم و در این رابطه از نمایندگان رأی گرفتیم، بخاطر این بوده که بتوانیم این موضوع را قبل از جلسه هفتم به اتمام برسانیم، بنابراین تشخیص چنین موضوعی با هیات رئیسه است که ضرورت دارد یا ندارد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا