آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

نقش دروغ‌ها و عملیات رسانه‌ای در ماجرای بدحالی دانش‌آموزان/ عضو هیات رئیسه مجلس: قوه قضائیه با شایعه پراکنان برخورد کند

نقش دروغ‌ها و عملیات رسانه‌ای در ماجرای بدحالی دانش‌آموزان/ عضو هیات رئیسه مجلس: قوه قضائیه با شایعه پراکنان برخورد کند

هراس جمعی یکی از عواملی است که در بیانیه وزارت اطلاعات به عنوان یکی از علتهای اصلی در گسترش بدحالی دانش آموزان در ایام اغتشاشات سال گذشته بود. بنا بر بیانیه تبیینی وزارت اطلاعات یکی از عوامل موثر در این مسئله عملیات های رسانه ای بود که توسط برخی رسانه های داخلی و خارجی انجام شد.

نقش دروغ‌ها و عملیات رسانه‌ای در ماجرای بدحالی دانش‌آموزان/ عضو هیات رئیسه مجلس: قوه قضائیه با شایعه پراکنان برخورد کند

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: بیانیه تبیینی وزارت اطلاعات درباره حوادث پیش آمده در برخی از مدارس کشور که منجر به بدحالی تعدادی از دانش آموزان شده بود دیشب منتشر شد. در این بیانیه عمده عوامل شناسایی شده به شیطنت دانش آموزی و هراس جمعی باز میگردد.

5 عاملی که وزارت اطلاعات به عنوان علت حوادث مدارس شناسایی کرد(اینجا بخوانید)

در بخشی از بیانیه در تشریح هراس جمعی آمده است: هراسِ جمعی (هیستری جمعی) شکلی از اختلال روانزاد است که معمولاً از یک نفر شروع و به سرعت در جمعی از افراد منتشر می‌شود.

رسانه عامل مهم در مفهوم هراس جمعی

جوسازی های رسانه ای و القای فضای نا امن یکی از عواملی است که هراس جمعی را می تواند افزایش دهد و سبب بروز استرس و ترس در چنین موقعیت هایی باشد.

رسانه های ضدانقلاب از همان ابتدا این مسئله را در دستور کار خود داشتند چنانکه در بیانیه وزارت اطلاعات هم آمده است: امپراطوری رسانه‌ای جریان سلطه از همان آغاز، با شیوه و حجمی که بیانگر آمادگی قبلی می‌باشد، به صحنه ورود نموده و به موج‌آفرینی کم سابقه پیرامون موضوع و متهم‌سازی نظام به ناکارآمدی پرداختند و در نهایت نظام را به‌عنوان عاملِ ایجاد مسمومیت در مدارس دخترانه معرفی کردند!

تغییر هشتگ‌های حمله شیمیایی و حمله بیولوژیک به هشتگ میرا شده

پروژه مهمی که رسانه های ضدانقلاب پیش بردند هشتگ هایی بود که در بیانیه وزارت اطلاعات نیز به آنها اشاره شده است: « این جریان علاوه بر کشته‌سازی‌های متعدد و متنوع مقطع اغتشاشات 1401، در جریان مسمومیت‌های ادعایی مدارس، چندین تلاش پرحجم به‌عمل آورد که جملگی با شکست مواجه شدند. به‌عنوان نمونه فوت تأسف بار دختر نوجوان قمی، مرحومه فاطمه رضایی بر اثر بیماری، موجب سوءاستفاده‌ی بی‌رحمانه و ناجوانمردانه‌ی جریانات معاند داخلی و خارجی شد. سرمایه‌گذاری برق‌آسایی برای این واقعه‌ی غم‌انگیز به‌عمل آوردند تا آن‌جا که در روز اول انتساب این درگذشت به مسمومیت مدارس، با ذوق‌زدگی رکورد فعالیت‌های پیشین خود را شکستند و تعداد انتشار هشتگ به‌نام فاطمه رضایی، از سوژه‌ی قبلی آن‌ها پیشی گرفت. اما توضیحات صادقانه و به‌هنگام خانواده‌ی محترم رضایی، سبب رسواشدن جریان معاند و شکست سنگین این پروژه گردید. این شکست چنان بود که ساعاتی پس از انتشار شایعه‌ی فوت آن مرحومه و اوج‌گیری انتشار محتوا با نام وی، هشتگ‌ها میرا شد. پس از این ناکامی، جریان ضدانقلاب بلافاصله هشتگ‌های حمله شیمیایی و حمله بیولوژیک را جایگزین هشتگ میرا شده کردند!»

رسانه‌هایی در داخل با خط خارجی!

اما مسئله صرفا رسانه های خارجی نبود. در بخش دیگری از بیانیه وزارت اطلاعات آمده است: همزمان با جریان مسلط رسانه‌یی اردوگاه دشمن، متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی و انسان رسانه‌های وابسته و بعضی تریبون‌های خاص در مرکز و برخی استان‌ها و تعدادی از سیاسیون امتحان پس داده و مردود شده و عوامل فتنه 88، همان خطوط ابلاغی امپراطوری رسانه‌ای جریان سلطه را، عیناً در پیش گرفتند.

رسانه هایی که عامل هراس بودند

بیانیه وزارت اطلاعات صراحت دارد که «قطعاً شبکه‌ی انتشار مواد مسموم کننده در کشور، وجود نداشته اما شبکه‌های متعدد در فضای مجازی (از داخل یا خارج از کشور) به تولید و انتشار شایعات، دامن زدن به مدرسه‌هراسی، تلاش برای تعطیلی مدارس، به اعتراض کشاندن اولیاء دانش‌آموزان، متهم‌سازی تعمدی نظام جمهوری اسلامی و افراد و جریانات معتقد به نظام، به تعداد قابل توجهی ردیابی و شناسایی شدند که جملگی آن‌ها تحت تعقیب قرار گرفته یا خواهند گرفت.»

عضوهیات رئیسه مجلس: قوه قضائیه با شایعه پراکانان برخورد جدی کند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: شایعه پراکنان در بحث مسمومیت دانش آموزان در مدارس اقدام به تشویش اذهان عمومی کرده و امنیت روانی مردم را به هم زده اند و در هر جای دنیا هم که باشد با این قبیل افراد با جدیت برخورد می شود. قوه قضاییه باید سریعاً با شایعه پراکنان در ماجرای مسمومیت دانش آموزان در مدارس برخورد کند. باید با این قبیل افراد طبق قانون و سریعاً برخورد شود و ما نباید اجازه دهیم که اینگونه افراد آزادانه به خواهند با امنیت روانی مردم بازی کنند

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا