آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

مقتدایی: سفر رئیسی به سوریه نشان‌دهنده شکست آمریکا و پیروزی ایران در منطقه است

مقتدایی: سفر رئیسی به سوریه نشان‌دهنده شکست آمریکا و پیروزی ایران در منطقه است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر رئیسی به سوریه نشان‌دهنده شکست آمریکا و غرب و پیروزی ایران در سطح منطقه است و نشان می‌دهد که بناست روابط ایران و سوریه وارد فاز اقتصادی شود.

مقتدایی: سفر رئیسی به سوریه نشان‌دهنده شکست آمریکا و پیروزی ایران در منطقه است

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه، گفت: ایران و سوریه به عنوان دو شریک به هم پیوسته سیاسی، امنیتی، اکنون وارد فضای اضافه کردن اقتصاد به این همکاری‌ها شده‌اند.

وی افزود: اشتراکات میان دو ملت ایران و سوریه و حمایت‌های ایران از این کشور که سبب شد سقوط کشور سوریه که توسط کشورهای مدعی مثل آمریکا پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده بود، شکست بخورد و عملا ملت سوریه بتواند از بحران عبور کند و نقش سازنده ایران در این جهت موضوعی است که اکنون به شکلی برجسته مطرح می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهور کشورمان در سوریه به‌رخ‌ کشیدن توانمندی‌های ذاتی و درونی ایران و تمایل کشور ما بر حفظ امنیت و ثبات منطقه است.

مقتدایی خاطرنشان کرد: اکنون سطح همکاری‌های ایران و سوریه با سفر آقای رئیسی به این کشور، به میزان بالاتری ارتقا پیدا می‌کند و عملا همکاری‌های آسیایی شدت می‌گیرد. به‌ویژه اینکه آمریکایی‌ها شکستی که در منطقه خورده‌اند، آخرین مرحله شکست در این سفر به رخ آن‌ها کشیده می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی با همسایگان و هم دیپلماسی آسیایی را دنبال می‌کند و سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه نشان می‌دهد که آنچه برنامه آمریکا و غرب بوده شکست خورده و پیروزی ایران و همکارانش در آسیا عملا رخ داده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: سفر آقای رئیسی به سوریه در همکاری‌های بلندمدت آسیایی اثرگذار است و نشان می‌دهد که آقای رئیسی با هدفی مشخص به قاره آسیا و غرب این قاره نگاه می‌کند و موفقیت‌های دیپلماسی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این رابطه کاملاً مشهود است.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته(چهارشنبه، 13 اردیبهشت) در صدر هیأت بلندپایه اجرای به سوریه سفر کرده است.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا