رپورتاژ

مقایسه کامل قرص های فیری جار و فینیش کوانتوم

اداکسو
قرص های فیری
قرص های فیری

از میان برند های مختلف قرص ظرفشویی، دو برند فیری و فینیش، محبوب ترین نوع می باشند که از طرفداران و مصرف کنندگان بسیاری نیز برخوردارند. برند فینیش شامل چند نوع قرص است که در واقع مدل کوانتوم در این میان توانسته است کارکرد بهتری را به اثبات برساند. برند فیری مانند برند فینیش، چند نوع مختلف و متنوع قرص دارد که معروف ترین و شناخته شده ترین آن ها، قرص فیری جار می باشد. شما می توانید با مطالعه این مطلب و مقایسه کامل مزایا و معایب هر یک از قرص های فیری جار و فینیش کوانتوم، بهترین گزینه ای که برایتان مناسب است را انتخاب نمایید.

قرص های ظرفشویی فیری

ترکیب فرمولی این برند قرص ظرفشویی، امکان پاک کردن سریع لکه های سخت، چربی ها، نشاسته ها و آلودگی ها را از ظروفی نظیر پلاستیکی، کریستال، انواع کارد و چنگال و ظروف نقره با عدم آسیب به آن ها فراهم نموده است. از مزایای مهم این قرص می توان به محتویات غنی شده آن با نمک و جلادهنده اشاره کرد که باعث می شود آسیبی به ظروف بلوری وارد نشود. چرا که این ترکیب، سختی آب را نرم کرده و علاوه بر جلوگیری از کدر شدن ظروف، از به وجود آمدن خط و خش در ظروف شیشه ای نیز پیشگیری می کند.

فیری جار و انواع آن

بسته‌ بندی این قرص به شکل ژله ‌ای بوده که پس از تماس با آب، با آن ترکیب و حل می شود. بنابراین به علت نداشتن پوسته کاغذی یا پلاستیکی، استفاده از این قرص بسیار راحت است. پودر و ژل موجود در این بسته بندی، سبب لکه زدایی، براقیت، پاکسازی و نیز پیشگیری از رسوبات آهکی در ماشین ظرفشویی شما خواهد شد. به علت رایحه کلاسیک این قرص، بوی نامطبوع ماشین رفع شده و ظروف و ماشین لباسشویی بوی خوشی خواهند داشت. بسته بندی های قرص ماشین ظرفشویی فیری ۱۱۵ تایی و سایر بسته های دیر این محصول، بسیار محکم و دارای یک زیپ بوده که مرطوب شدن و پاره شدن قرص ها، جلوگیری می کند.

·        قرص فیری مدل جار 2X

قرص 2X جار در بسته بندی هایی با تعداد مناسبی ارائه شده و شما را مدت ها از خرید قرص بی نیاز می سازد. از تفاوت های این قرص با انواع دیگر می توان گفت که فاقد مواد خوشبو کننده است و ممکن است پس از چند بار شستشو، ظرف ها کمی بو بگیرند. همچنین توصیه می شود ظروف طرحدار و گل دار چینی و آرکوپال تا حد ممکن با آن شستشو نشوند. چرا که با مرور زمان، باعث از بین بردن چاپ روی ظروف می گردد.

·        قرص فیری مدل پلاتینیوم All -in-one

این مدل قرص همه کاره به علت دارا بودن مواد شوینده، جلا دهنده و نمک نه تنها به سرعت در آب حل می شود بلکه لکه های سخت و چسبیده به ظروف را به سرعت برطرف می کند و بسیار مقرون به صرفه است. این قرص ها برای مصرف روزانه ظرف ها، بسیار عالی بوده و دارای ترکیباتی موثر از پودر و مایع درون یک پوسته پلاستیکی می باشند که این پوسته در معرض رطوبت باز می شود. به علت برخورداری از این ویژگی، برای شستشوی کوتاه مدت ظروف ایده آل هستند.

قرص های ظرفشویی فینیش

قرص فینیش قادر است ظروف را به خوبی تمیز و درخشان نموده و در برابر رسوب و خط و خش های حتی جزئی از آن ها محافظت نماید. معمولا انتخاب قرص های ظرفشویی فینیش، به علت تنوع بالایی که دارند، کمی سخت خواهد بود.

فینیش کوانتوم و انواع آن

مهم ترین و بهترین نوع قرص در برند محبوب فینیش، قرص فینیش کوانتوم است که از پوسته ای پلاستیکی حاوی مواد شوینده، ژل توپی جلادهنده تشکیل شده است. پوسته این قرص در ابتدا در آب حل شده و تا انتهای مراحل شستشو در آب باقی خواهد ماند. به علت توانایی حل شدن این قرص در آب های سخت، در زمان مصرف آن به نمک کمتری نیاز دارید‌. قرص ماشین ظرفشویی فینیش ۷۲ تایی یکی از پرفروش ترین قرص های ظرفشویی است که به علت بالا بودن تعداد در بسته، تا مدت ها نیاز به خرید قرص ندارید.

·        قرص کوانتوم معمولی Quantum

قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم با فرمولاسیونی خاص تولید شده است و رسوب ‌و آلودگی‌ ها را به طور عمیق از ظروف پاکسازی می کند. به شکلی که شما تصور کنید آن را تازه خریداری کردید. این قرص حاوی سه رنگ است که هر یک وظیفه ای دارند. بخش آبی، یک ژل قدرتمند برای شستشویی عالی و قسمت قرمز که مایع روغنی که جهت جلادهندگی ظروف و از بین بردن چربی ها است. بخش سفید رنگ که از  پودر مشکی یا سرمه ای تشکیل شده است، لکه های آب را از بین می برد.

·        قرص کوانتوم ماکس Quantum Max

قرص کوانتوم ماکس آخرین نوع قرص ظرفشویی فینیش است که بیشتر قابلیت‌ های انواع دیگر این برند را دارد. این قرص محافظت خوبی از ظروف شیشه و نقره داشته و اثری از خود بر جای نمی گذارد و قدرت پاک کنندگی خود را در سخت ترین آب ها، اثبات کرده است. این قرص که حاوی ژلی قدرتمند است، در کمترین دما نیز در آب حل شده و انواع چربی و سوختگی را با یک بار شستشو از روی ظروف پاک می کند.

مزایا و معایب قرص های jar fairy و quantum finish نسبت به یکدیگر

در زیر به مزایا و معایب انواع قرص های فیری جار و فینیش کوانتوم و مقایسه آن ها با یکدیگر خواهیم پرداخت:

مزایای قرص فینیش کوانتوم

  • عدم نیاز به جلادهنده به علت وجود توپ قرمز رنگ حاوی مایع جلادهنده
  • نیاز به میزان کم نمک به دلیل حل شدن در سخت ترین آب ها
  • استفاده برای شستشوی ظروف شیشه ای و نقره
  • از بین بردن تمام لکه های ظروف حتی در اولین شستشو
  • محافظت از فیلتر ظرفشویی و تاخیر در فرسوده شدن آن

معایب قرص فینیش کوانتوم

  • عدم شستشوی ایده آل در برنامه شستشو با مدت کوتاه
  • عدم قابلیت نصف ‌شدن قرص  برای ظروف کمتر
  • تند بودن رایحه آن

مزایا قرص فیری جار

  • رفع مقاوم‌ ترین لکه ‌ها مانند لکه چای و قهوه
  • رفع کامل چربی ‌ها و درخشان و براق کردن ظروف
  • عدم نیاز به جلادهنده به علت وجود نمک و جلادهنده در آن
  • عملکردی مطلوب برای  ظروف شیشه ‌ای و لیوان ‌ها بدون جای گذاشتن لکه
  • دارای رایحه لیمویی ملایم
  • خاصیت جرم‌ گیر و لکه بری بسیار مناسبی است
  • بر طرف سازی رسوبات آهکی از ماشین و ظروف

معایب قرص فیری جار

  • باقی ‌گذاشتن لکه های غذای چسبناک مثل تخم‌ مرغ روی قاشق، چنگال‌ و بشقاب‌
  • استشمام بوی مواد سفید کننده پس از استفاده از این قرص
  • احتمال از بین بردن چاپ ظروف آرکوپال و چینی به مرور زمان

در نهایت پس از مقایسه دو قرص ظرفشویی ذکر شده به این نتیجه می رسیم که عملکرد هر دو قرص ماشین ظرفشویی، بر روی تمیزی لکه هایی با سطح عمیق بر روی ظروف به یک نسبت بوده و هر دو نوع آن ها، تمام ظروف مانند قاشق، چنگال و حتی بشقاب را پاکیزه و براق می کنند. البته که قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم، این توانایی را دارد که در مقایسه با فیری جار، درخشندگی بیشتری به ظروف دهد. در واقع محصولات فینیش کوانتوم از لحاظ تمیزی و همچنین قیمت، یک قدم جلوتر از فیری جار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا