رپورتاژ

علائم سرطان لگن در مردان

در این مقاله قصد بر آن است تا در مورد سرطان لگن در مردان و به ویژه علائم آن مباحثی مطرح شود.

مطالعه ی این مقاله می تواند افراد را با جزئیاتی در مورد سرطان لگن و نحوه ی عملکرد آن آشنا ساخته و با افزودن بر آگاهی افراد، روش های متناسب را برای درمان این مشکل مطرح سازد. بهترین روش برای تشخیص و درمان سرطان لگن در مردان، مراجعه به پزشک می باشد که در این زمینه توصیه می کنیم با مراجعه به بیمارستان خصوصی ایرانشهر و با استفاده از ابزارهای تشخیصی مدرن این بیمارستان، اولین گام را برای کنترل و درمان سرطان لگن بردارید.

علائم سرطان لگن در مردان

  • کاهش ناگهانی وزن
  • احساس درد در کمر و لگن
  • افزایش کلسیم

علائم سرطان لگن در مردان

بیشتر مردانی که با سرطان لگن درگیر می شوند، پروسه ی خاصی را پیش از تشخیص این بیماری می گذرانند. در واقع ممکن است فردی در حال حاضر مبتلا به سرطان لگن باشد اما به دلیل عدم آگاهی از نشانه های این بیماری، وجود چنین علائمی را جدی نگیرد که این امر موجب رشد تومور خواهد شد.

به همین دلیل است که شناخت علائم سرطان لگن در مردان می تواند تاثیر بسیار زیادی در روند درمان و پیشگیری از این بیماری داشته باشد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به بررسی علائم شایع سرطان لگن در مردان بپردازیم. وجود چنین علائمی در مردان می تواند نشانه ای مبنی بر ابتلای فرد به سرطان لگن باشد.

اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که گاهی اوقات وجود چنین نشانه هایی می تواند ناشی از بیماری هایی غیر از سرطان لگن باشد.

به همین سبب صرف آگاهی از این نشانه ها نمی تواند دلیلی بر ابتلای فرد به سرطان لگن باشد و برای تشخیص دقیق این امر باید به پزشک و متخصص در این زمینه مراجعه کرد. خوشبختانه در کشور ما از آن جایی که امکانات مدرن و به روزی در بیمارستان خصوصی ایرانشهر وجود دارد، فرایند تشخیص سرطان لگن بسیار آسان و بی دردسر می باشد و به همین دلیل بیماران می توانند در اسرع وقت با تشخیص سرطان لگن، روند درمان خود را با راهنمایی پزشکان بیمارستان ایرانشهر آغاز کنند.

در ادامه ی این بخش به بررسی اصلی ترین علائم ابتلای مردان به سرطان لگن خواهیم پرداخت.

کاهش ناگهانی وزن

کاهش وزن به صورت ناگهانی و در کوتاه مدت یکی از علائم اصلی ابتلای مردان به سرطان لگن می باشد. هر چند که این نشانه ممکن است بر ابتلای فرد به بیماری های گوناگونی دلالت داشته باشد اما کاهش وزن به صورت ناگهانی و بدون اعمال هیچ رژیم خاصی به عنوان یکی از علائم سرطان لگن در مردان شناخته می شود که بسیاری از افراد ممکن است با ظهور این نشانه به وجود یک ناامنی در بدن خود پی ببرند. کاهش وزن به صورت دفعه ای از جمله علائمی است که اکثر افراد مبتلا به سرطان لگن ممکن است آن را تجربه کرده باشند اما معمولا در سنین پایین شاهد این هستیم که گاهی اوقات افراد مبتلا به سرطان لگن، دچار چنین تغییر و کاهش وزنی نمی شوند. علت این امر معمولا بالا بودن میزان مقاومت بدن در برابر این پروسه می باشد که بیشتر در سنین جوانی شاهد آن هستیم اما در هر حال باید در نظر گرفته شود که بروز چنین نشانه ای می تواند ناشی از وجود یک اختلال در بدن باشد. توصیه می کنیم برای تشخیص دقیق در مورد علت کاهش وزن و یا پیگیری ابتلا به سرطان لگن به مراکز معتبر درمانی مراجعه کرده و از این طریق اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

احساس درد در کمر و لگن

شروع احساس درد در ناحیه ی لگن و کمر در صورتی که بدون هیچگونه ضربه و یا آسیب خاصی به وجود آمده باشد باید جدی گرفته شود.

علت این امر پیدایش تومورهای سرطانی در لگن مردان می باشد که ممکن است موجب انتقال درد به لگن و کمر گردد. شاید بتوان گفت تمامی مردانی که دچار سرطان لگن می شوند، می توانند درد ناشی از رشد تومورهای سرطانی را در ناحیه های خاصی از لگن و اطراف آن احساس کنند.

میزان درد ناشی از رشد تومورهای سرطانی می تواند مخل آرامش افراد بوده باشد و به مرور زمان بیشتر و بیشتر شود. همچنین گاهی اوقات برخی از افرادی که به سرطان لگن مبتلا شده اند، ممکن است در هنگام راه رفتن نیز درد خاصی را در نواحی لگن و اطراف آن احساس کنند که در چنین حالتی مراجعه به پزشک و تصویربرداری برای تشخیص سرطان لگن امری الزامی می باشد.

بیمارستان خصوصی ایرانشهر یکی از برترین مراکز درمانی در کشور ما می باشد که تمامی امکانات لازم برای تشخیص انواع بیماری های مختلف مثل سرطان لگن در این بیمارستان وجود دارد و می توان به سبب مراجعه به این بیمارستان اطلاعات بیشتری در مورد علت درد و روش درمان آن به دست آورد.

افزایش کلسیم

یکی دیگر از علائم سرطان لگن در مردان که به عنوان یکی از نشانه های رایج وجود سرطان شناخته می شود، افزایش میزان کلسیم خون می باشد.

روند افزایش میزان کلسیم موجود در خون زمانی شروع می شود که تومورهای به وجود آمده در ناحیه ی لگن بزرگ تر شوند.

افزایش کلسیم نشانه های خاصی را با خود به همراه دارد که از جمله ی این نشانه ها می توان به یبوست، کاهش تمرکز، ابتلا به سنگ مثانه و…. اشاره کرد.

افزایش کلسیم را نمی توان یکی از علائم اولیه ی ابتلای مردان به سرطان لگن دانست اما به مرور زمان که شاهد رشد تومورهای سرطانی خواهیم بود، میزان کلسترول نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

افزایش کلسترول به خودی خود مضرات خاصی را در پی دارد که به همین سبب بهتر است برای کنترل و درمان سرطان لگن و جلوگیری از افزایش میزان کلسترول موجود در خون، اقداماتی در این جهت صورت پذیرد. مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر همانند بیمارستان ایرانشهر می تواند تاثیر بسیاری در کنترل روند رشد این دو معضل داشته باشد و مشورت با پزشکان و متخصصان بیمارستان ایرانشهر موجب خواهد شد تا روش های درمان سرطان لگن در پیش گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و آشنایی با روند درمان این بیماری می توانید با متخصصان بیمارستان ایرانشهر صحبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا