رپورتاژ

عمل اسلیو معده برای چه افرادی مناسب است ؟

دارا بودن هر کدام از شرایط  زیر می تواند نشان دهنده کاندید بودن انجام اسلیو معده باشد:

1.افرادی که مدت زمان طولانی که حداقل آن شش ماه است تمامی تلاش خود را کرده اند تا با فعالیت بدنی مناسب و رژیم غذایی اضافه وزن خود را کاهش دهند اما موفق نشده اند و داروهای لاغری معتبر نیز در آن ها نتیجه ای ندارد

2.افرادی که عدد شاخص توده بدنی آنها 40 یا بیشتر از آن است .

3.افرادی که عدد شاخص توده بدنی پایین تر دارند و شاخص توده بدنی آن ها بین 35 تا 40 است اما از بیماری های ناشی از چاقی مانند دیابت نوع دوم ، بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا و … رنج می برند و باید به وزن نرمال خود باز گردند.

4.اگر فرد بیش از 40 کیلو اضافه وزن داشته باشد.

5.عدم اعتیاد به مواد مخدر و الکل یک شرط انجام این عمل است .

6.اگر دچار بیماری های روانی نیستید و مشکلات روانشناختی ندارید.

7.اگر مشکلی با انجام بیهوشی وجود نداشته باشد.

البته شما می توانید بخشی از هزینه عمل اسلیو را از طریق بیمه تکمیلی پرداخت کنید.

برای اطلاع از اینکه بیمه تکمیلی چقدر از هزینه عمل اسلیو معده را می دهد اینجا کلیک کنید.

عمل اسلیو معده برای چه افرادی مناسب نیست ؟

1.افراد با شاخص توده بدنی بسیار بالا زیرا این عمل در کاهش وزن این افراد موفقیت آمیز نخواهد بود و به روش سریع تری برای کاهش وزن بالای خود نیاز دارند.

2.افرادی که رفلاکس یا بازگشت اسید معده دارند و مشکلاتی در مری خود دارند. به همین دلیل یک اندوسکوپی اولیه صورت می گیرد تا آسیب های درونی بررسی شود .

3.افرادی که به دلایل مختلف قابلیت بیهوش کردن آنها وجود ندارد

4.افرادی که نمی توانند به رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی در نظر گرفته شده برای آن ها توسط متخصص پایدار باشند و فکر میکنند تنها انجام عمل لاغری معجزه می کند .

5.افرادی که در بدنشان کمبود مواد معدنی و ویتامین ها مشاهده می شود و ضعیف هستند.

  1. افرادی که شاخص توده بدنی آن ها کمتر از 35 باشد و هیچگونه مشکل ناشی از اضافه وزن نداشته باشند.

7.افرادی که دچار اختلالات روانی اند و ریزه خواری می کنند .

8.افرادی که مبتلا به بیماری دیابت اند به دلیل اینکه روند بهبود جراحات آن ها بسیار کند است نمی توانند از این روش جراحی لاغری استفاده کنند.

9.افرادی که سابقه جراحی قبلی در معده نداشته باشند .

10.خانم هایی که باردار هستند نمی توانند در مدت بارداری خود از این جراحی لاغری استفاده کنند و باید انجام آن را بعه بعد از دوران شیردهی موکول کنند .

اسلیو معده

نکات انتخاب بهترین جراح لاغری برای انجام عمل اسلیو معده

اولین مورد هنگام انتخاب بهترین جراح لاغری اسلیو معده این است که فردی که انتخاب می کنید حتما تخصص جراحی چاقی را داشته باشد. افراد بسیاری به این شخص مراجعه کرده باشند و عمل های بسیاری را انجام داده باشد.

در صورتی که از افرادی که عمل های جراحی لاغری خود را نزد این متخصص انجام داده اند مشاوره بگیرید، نتایج مطلوب تری درباره انتخاب خود به دست خواهید آورد. این متخصص باید ارتباطش با بیمار صرفا برای کسب پول نباشد و تمامی نکات را در ارتباط با بیمار رعایت کرده و با دقت برای بیمار وقت بگذارد.

همه شرایط بیمار را تحت بررسی قرار دهد و بهترین انتخاب را در مورد نوع جراحی لاغری و نحوه انجام آن در نظر بگیرد.

تجهیزات مورد استفاده این متخصص باید فرسوده نباشد و از بهترین مواد برای انجام عمل استفاده کند. تمامی مراحلی که باید قبل عمل اسلیو معده ، حین عمل و بعد عمل طی شود را با ذکر جزییات برای بیمار شرح دهد و وی را در جریان روند بهبود چاقی اش قرار دهد.

عمل های این متخصص جراحی باید از موفقیت لازم برخوردار باشد و به راحتی بتوان به این شخص راه ارتباطی پیدا کرد تا در صورت بروز مشکل بتوان به سرت آن را حل نمود.

بیمه تکمیلی و اسلیو معده

نکاتی که باید بعد از عمل جراحی لاغری اسلیو معده انجام داد

چهار هفته قبل انجام عمل اسلیو معده در زمانی که متخصص جراحی لاغری اسلیو معده برای شما مشخص کرده است باید به وی مراجعه کنید تا همه شرایط بدنی شما توسط  تست ریه ، بررسی مشکلات تنفسی ، آندوسکوپی معده ، عکس قفسه سینه ، نوار قلب و آزمایش خون و …. بررسی شود و مشکلی برای انجام این عمل نداشته باشید و اگر مشکلاتی دارید که قابل رفع اند ، در جهت حل آن با کمک متخصص جراح بکوشید.

همچنین باید به چندین مشاور از جمله روانپزشک و متخصص بیهوشی و متخصص قلب و عروق که توسط جراح مشخص می شود مراجعه کنید .

یک رژیم غذاییی سه هفته مانده به عمل اسلیو معده برای شما در نظر گرفته می شود که موجب کاهش حجم کبد می شود و دسترسی جراح به معده شما را آسان تر می کند .

در این رژیم مصرف کربوهیدرات ها که شامل انواع نان ، ماکارونی ، نوشابه ها ، قند ها و آبنبات ها و …. می شود باید به حداقل رسانده شود. به جای آن باید پروتئین بسیار مصرف شود که مقدار مصرف روزانه آن 60 گرم یا بیشتر در نظر گرفته می شود و انواع مواد غذایی شامل آن مانند مرغ ، ماهی ، تخم مرغ و …. باید به وفور مصرف شود. چربی های مضر باید از رژیم غذایی حذف شوند و از چربی های سالم مانند امگا سه که در ماهی ها و آجیل ها و زیتون و … وجود دارند ، استفاده شود.

از مصرف الکل به علت خطر رقیق سازی خون توسط آن که در فرآیند انجام عمل به شدت خطر ساز است خودداری نموده و آب بسیار میل شود .

وعده های غذایی خود را افزایش ندهید و میزان دریافت کالری را محدود کنید زیرا باید به این روند عادت کنید تا بعد انجام عمل جراحی اسلیو معده با مشکل مواجه نشوید.

سه روز قبل از عمل باید رژیم غذایی خود را به مایعات و نوشیدنی ها محدود کنید یا نهایتا غذاهای آبکی را استفاده کنید که شامل انواع سوپ های سبک می شود. نوشیدنی های مصرفی نیز باید م کالری باشند

عمل اسلیو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا