آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

گزارش نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی از جلسه با امیرعبداللهیان : تیم مذاکره کننده ایران اختیار مذاکره مستقیم با آمریکا را دارد

به انتشار از سایت معرفت نیوز

گزارش نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی از جلسه با امیرعبداللهیان : تیم مذاکره کننده ایران اختیار مذاکره مستقیم با آمریکا را دارد

فارس نوشت : ابراهیم عزیزی گفت: از زبان وزیر امور خارجه می گویم که هیچ مذاکره مستقیم و رودرویی تا این لحظه انجام نشده اما،.. براساس تاکید بر لغو همه تحریم ها و بعد از راستی آزمایی و کسب تضمین ها اگر لازم باشد که ورودی برای مذاکره با آمریکا داشته باشند تیم مذاکره کننده این اختیار را دارد تا اقدام لازم را انجام دهد.

ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشور به شکل مستمر و با صداقت درباره مسایل مرتبط با مذاکرات در حال اطلاع رسانی به مردم است، اظهار داشت: مجموعه دستگاه دیپلماسی با صداقت تمام و بر مبنای اندیشه‌هایی که بر تیم مذاکره کننده حاکم است، درباره محتوای مذاکرات وین دریغی از شفافیت و اطلاع رسانی ندارد.

نماینده مردم شیراز افزود: ممکن است در پاره ای از موارد، برای منافع ملی مصلحت هایی مورد توجه قرار گیرد که مذاکرات ایران در وین نیز از این چارچوب تبعیت می کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی اصولی را مطرح کرده است که اصل اول آن لغو تحریم‌ها است. ما معتقدیم هر مذاکره ای که اساس آن بر لغو تحریم نباشد قابل قبول نیست.

وی توضیح داد: راستی آزمایی به عنوان اصل دوم در مذاکرات وین مورد توجه ایران قرار دارد. تجربه گذشته نشان می‌دهد نمی‌شود به وعده‌هایی که اروپایی ها به شکل مستقیم یا به واسطه از آمریکایی ها به ایران می دهند درست باشد و به آن اعتماد کنیم. ما تاکید داریم که توافقات باید در مرحله عمل نیز دیده شود و طرف مقابل به تعهداتی که داده است، عمل کنند.

گزارش نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی از جلسه با امیرعبداللهیان : تیم مذاکره کننده ایران اختیار مذاکره مستقیم با آمریکا را دارد

بیشتر بخوانید:

  • مجوز مذاکره مستقیم با آمریکا خروجی کدام جلسه امیرعبداللهیان بود؟

  • اطلاعیه هشدار برجامی «طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم » به امیر عبداللهیان

عزیزی با بیان اینکه تضمین اجرای تعهدات اصل سوم و مهمی در مذاکرات وین است، تصریح کرد: اروپایی ها از سیاست آمریکا تبعیت می کنند و رسما اختیاری از خود ندارند که بخواهند تعهد یا تضمینی برای عمل به وعده های خود به ایران بدهند. ما نمی‌توانیم به وعده ها و گفتارهایی اروپایی ها خصوصا در موضوع تحریم ها بسنده کنیم و باید اطمینان پیدا کنیم که اروپا در مقام عمل به توافق توجه و آن را اجرا می کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: این القا که مذاکرات به بن بست رسیده یا مذاکره بدون آمریکا نتیجه ندارد بخشی از بازی رسانه ای برای منحرف کردن افکار عمومی از واقعیت های موجود صحنه مذاکرات در وین است و مبنای سیاسی دارد.

عزیزی تاکید کرد: در مسیر مذاکرات لازم است ایران به اطمینان کامل برسد و باید مطمئن شویم که آیا آمریکایی ها با اروپایی ها همراهی می کنند یا مانند گذشته عمل می کنند. در اینجا مذاکره هوشمندانه و منبعث از منافع ملی اقتضا می کند با هوشیاری دراین حوزه عمل کنیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با نقل قولی از وزیر امور خارجه، تاکید کرد: از زبان وزیر امور خارجه می گویم که هیچ مذاکره مستقیم و رودرویی تا این لحظه انجام نشده است اما، بر اساس همان چارچوبی که بیان کردم و بر اساس 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت و براساس تاکید بر لغو همه تحریم ها و بعد از راستی آزمایی و کسب تضمین ها اگر لازم باشد که ورودی برای مذاکره با آمریکا داشته باشند تیم مذاکره کننده این اختیار را دارد تا اقدام لازم را انجام دهد.

2121

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا