آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

عمق فساد مالی و اخلاقی خانواده بایدن چگونه فاش شد؟

هنگامی که هانتر بایدن، معتاد به مواد مخدر ، در بهار ۲۰۱۹ میلادی، درست شش روز قبل از اینکه پدرش نامزدی خود را برای ریاست جمهوری آمریکا اعلام کند، رایانهٔ آب‌خوردهٔ خود را در یک تعمیرگاه مک‌بوک در شهر دلاوِر رها کرد، در واقع بمبی ساعتی را فعال کرد که در سایهٔ کمپین انتخاباتی پدرش، کسی حواسش به آن نبود.

اسرار کثیف موجود در لپ‌تاپ هانتر تقریباً کمپین ریاست‌جمهوری پدرش را از مسیر خارج کرد و یکی از بزرگترین پنهان‌کاری‌های رسانه‌ای در تاریخ آمریکا را به جریان انداخت.

اما این داستان، بدون پیرایه و حشو و زوائد، دربارهٔ محتوای واقعی لپ‌تاپ و آنچه چینی‌ها در مورد بایدن‌ها می‌داند، توسط روزنامه‌نگار نیویورک‌پست، میراندا دیواین، فاش شد.

دیواین در کتاب خود، عملیات سانسور هماهنگ توسط کمپانی‌های بزرگ فناوری اطلاعات، نهادهای رسانه‌ای و عوامل اطلاعاتی سابق را برای خفه‌کردن پوشش روزنامه نیویورک‌پست حول ماجرای لپ‌تاپ هانتر بایدن را با قلم خود ثبت کرده است.

این لپ‌تاپ گنجینه‌ای از اسناد شرکت، ایمیل‌ها، پیام‌های متنی، عکس‌ها و صداهای ضبط‌شده در طول یک دهه، اولین شواهدی را ارائه کرد که نشان می‌داد جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن، در سرمایه‌گذاری‌های پسرش در چین، اوکراین و فراتر از آن (به‌رغم تکذیب‌های مکرر) دست داشته است.

این بینش صمیمانه در مورد سبک زندگی نامناسب هانتر نشان می‌دهد که او قادر به نگه‌داشتن یک شغل نبود، چه رسد به اینکه ده‌ها میلیون دلار در معاملات تجاری بین‌المللی پرقدرت توسط طرف‌های خارجی به او پرداخت شود، مگر اینکه چیز ارزشمند دیگری برای فروش داشته باشد – که البته او «داشت». او پسر معاون رئیس‌جمهوری بود که قرار بود چند سال بعد به کرسی ریاست جمهوری هم برسد.

«لپ‌تاپ جهنمی: هانتر بایدن، بیگ‌تک و رازهای سیاهی که رئیس‌جمهور می‌خواست پنهان کند» کتابی ۲۰۷ صفحه‌ای از میراندا دیواین، خبرنگار تحقیقی و عضو تحریریهٔ پایگاه خبری «نیویورک‌پست» است. نویسندهٔ کتاب، ستون‌نویس نیویورک‌پست و همکار (مشارکت‌کننده) فاکس‌نیوز است. او همچنین برای رسانه‌های استرالیایی به عنوان ستون‌نویس دیلی‌تلگراف و مشارکت‌کننده اسکای‌نیوز کار می‌کند. او در کوئینز نیویورک به دنیا آمد و در توکیو و سیدنی بزرگ شد و در دانشگاه نورث‌وسترن شیکاگو تحصیل کرد. او که بر حسب تحصیلات خود، یک ریاضی‌دان هم هست، دو فرزند دارد و در حال حاضر با همسرش در نیویورک زندگی می‌کند.

میراندا دیواین

«لپ تاپ جهنمی» اطلاعات برگرفته از لپ‌تاپ رهاشده هانتر بایدن را ارائه می‌دهد. این کتاب اطلاعات بسیاری از رایانامه‌ها، پیام‌ها و اسناد موجود در لپ‌تاپ را گردآوری و به هم متصل می‌کند. این اطلاعات، با داده‌هایی از منابع دیگر الحاق شده تا اصطلاحاً دوقبضه تأیید شود و هم‌چنین پیش‌زمینه‌های لازم دربارهٔ فکت‌های لپ‌تاپ برای خواننده فراهم باشد.

در حقیقت، این اطلاعاتی است که قبل از انتخابات ۲۰۲۰ و زمانی که این رسوایی توسط روزنامه نیویورک‌پست فاش شد، می‌بایست همچون بمبی کل فضای سیاسی آمریکا را تحت‌تأثیر قرار می‌داد. برخی از این اطلاعات اکنون در معرض دید عموم قرار گرفته است، اما محتویات لپ‌تاپ قبل از انتخابات ۲۰۲۰ در یک پنهان‌کاری عظیمِ سازمان‌یافته که توسط غول‌های فناوری اطلاعات، رسانه‌های بزرگ، شرکت‌های مالی بزرگ و دولت فدرال مهندسی شده بود، از دید عموم دور ماند.

دیواین در کتاب خود، زندگی آشفته و آشفته هانتر بایدن را مستند می‌کند که روزانه هزاران دلار خرج مواد مخدر، فاحشه‌ها و هتل‌های مجلل می‌کند. کتاب، حکایتی تکان‌دهنده و مشمئزکننده از ویرانی‌هایی است که هانتر بر زندگی همسران، فرزندان و زنانی که در زندگی‌اش بودند، تحمیل کرده است. در کتاب، اسناد معاملات مبهم و مرموز او در روسیه، چین، اوکراین و جاهای دیگر منتشر شده است. هانتر برای حمایت از سبک زندگی خود به پول زیادی نیاز دارد اما هیچ مهارت قابل فروشی ندارد. در عوض، او از برند «کسب و کار خانوادگی بایدن» برای باز کردن راه خود در تجارت و سیاست، به نحوی دست و دلبازانه و البته کاملاً بی‌احتیاط استفاده کرده است. او در واقع، فروشندهٔ ارتباطات و پیوندهای درونی خود در حاکمیت آمریکا به طرف‌ها و دار و دسته‌های بدنام و تبهکار خارجی بود.

تصاویر و ویدئوهای متعدد درز کرده از لپ‌تاپ هانتر نشان می‌دهد که او یک معتاد شدید کِراک است

همه اینها توسط پدر و موقعیت دولتی پدرش امکان‌پذیر شده و حتی ارتقاء یافته است. این کتاب دلیل محکمی را نشان می‌دهد که پدرش (رئیس‌جمهور جو بایدن) به‌رغم انکار مکررش، در برخی از این سرمایه‌گذاری‌ها و اعمال‌نفوذها شخصاً دست داشته است. این موضوع سؤالات متعددی را ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، آیا رئیس‌جمهور بایدن در جریان این اعمال نفوذها برای منفعت شخصی و خانوادگی، منافع ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد؟ آیا او از این معاملات سود مالی داشته است؟ آیا او در برابر اخاذی از سوی رقبای خارجی آمریکا، آسیب‌پذیر است؟ آیا این می‌تواند برخی از اقدامات مشکوک او را در دوران معاونت رئیس جمهور یا ریاست جمهوری توضیح دهد؟

اصل ماجرا خیلی ساده شروع شد. در واقع، تخدیر ذهنی همیشگی و سبک زندگی عیاشانهٔ هانتر بایدن، این بار بدجوری کار دست او داد. او در بهار ۲۰۱۹، در میان دوره‌های مصرف کراک و تلاش با فاحشه‌ها، زندگی در هتل‌ها و بوی بد دود و الکل، تصمیم عجیب و غریبی گرفت. او سوار خودرو شد، به یک مغازه خدمات رایانه‌ای رفت و لپ‌تاپ خود را برای تعمیر در آن‌جا گذاشت. روز بعد او برگشت تا یک هارد اکسترنال به کارمند بدهد تا محتویات آن استخراج شود. سپس دیگر برنگشت و سراغی از لپ‌تاپ و هارد خود نگرفت.

اینکه چرا هانتر دو هفته قبل از اعلام ریاست جمهوری پدرش، به جای خرید یک رایانهٔ جدید، تصمیم گرفت رایانه‌اش را به یک مغازهٔ محلی تعمیرات رایانه ببرد (و در نهایت آن را رها کند)، شاید خود یک کیس روانکاوانهٔ جذاب باشد. برخی روانکاوان فرویدی شاید این تصمیم را نوعی پیروزی ناخودآگاه هانتر، برای ضربه‌زدن به پدرش تفسیر کنند؛ اما به هر حال از این تصمیم سرنوشت‌ساز، کتاب جذاب و تأثیرگذار میراندا دیواین بیرون آمد.

شرح جذاب دیواین از معاملات تجاری سخیف خانواده بایدن که از محتویات هارد دیسک هانتر به دست آمده است، از جایی شروع می‌شود که گزارش‌های درخشان نیویورک‌پست حول این موضوع، در ایام کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی به ناگهان متوقف شد.

بسیاری از جزئیات قبلاً به صورت جزئی گزارش شده است. دیواین آن‌ها را با گزارش‌های مستقیم جدید در مورد مکاتبات و اسنادی که از لپ‌تاپ بیرون کشیده شده است، به هم پیوند داد و ارتباط آن‌ها را تحرکات مبهم و مشکوک دوران معاونت ریاست جمهوری جو بایدن و ایام کارزار انتخاباتی او، کشف کرد.

این کتاب یک وقایع‌نگاری ویرانگر از فساد سیاسی است که دامنهٔ ان از مرزهای آمریکا فراتر می‌رود، از اوکراین گرفته تا مکزیک و چین، مکاتبات خصوصی هانتر بایدن نشان می‌دهد که چگونه او و خانواده‌اش از موقعیت پدرش برای پیشبرد تجارت‌های کم‌زحمت اما پرسود، ان هم با مشارکت عوامل خارجی مشکوک استفاده کردند – و چگونه اقدامات رسمی جو گاهی مستقیماً به نفع حامیان مالی خانواده‌اش بوده است.

در بهترین حالت، جو بایدن به عنوان یک پدر بدبخت ظاهر می‌شود که طرح‌های پول سازی آشکارا غیراخلاقی پسرش را تسهیل می‌کند. در بدترین حالت و همان‌طور که برخی از متن‌ها و ایمیل‌های هانتر نشان می‌دهند، جو یکی از شرکت‌کنندگان آگاه و ذینفع کسب‌وکار خانوادگی بود.

ایمیل‌های هانتر نشان می‌دهد که جو درباره بی‌اطلاعی از کسب و کار خارجی پسرش دروغ گفته است

به نظر می‌رسید که این واقعیت که ارزش بازار هانتر برگرفته از موقعیت پدرش بود، باعث ایجاد کینه در شخصیت نامتعادل بایدن جوان هم شده بود، حتی با وجود اینکه او همچنان به پول درآوردن از این نام (نام پدرش) ادامه می‌داد. هانتر در پیام‌هایی به دخترش گلایه کرده که به مدت سه دهه از قبیلهٔ بایدن حمایت مالی کرده است و "پاپ" (لقب جو بایدن در خانواده) نیمی از حقوق او (هانتر) را کاهش می‌دهد. سوابق مالی و مکاتباتی که توسط دیواین گزارش شده است نشان می‌دهد که پول از حساب‌های تجاری هانتر برای پوشش صورت‌حساب AT&T جو و هزینه‌های تعمیر و نگهداری خانه شخصی استفاده شده است و بخشی از حداقل یک معامله بزرگ در چین برای بایدن بزرگ در نظر گرفته شده است.

با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، نامه‌نگاری‌های هانتر، بیشتر شبیه اعتراضات عاجزانه برادر وسطی کورلئونه در فیلم «پدرخوانده» یعنی «فردو» شده بود که از جدی گرفته‌نشدن در خانواده کینه به دل داشت. یک نمونه:

"من می‌توانم از پس کارها بر بیایم! من باهوشم! نه آن‌طور که همه می گویند، احمق نیستم. من باهوش هستم و احترام می‌خواهم!"

او پیام‌های طولانی پرنوسان تهاجمی-منفعل برای پدرش می فرستاد که نمودار رابطهٔ توام با کینه و محبت (توأمان) او با پدرش بود.

هانتر در ژوئیه ۲۰۱۹ در مجموعه‌ای از پیام‌های متنی به جو حمله کرد:

"تصور شما از من به عنوان یک مستِ منحطِ عملیِ بدبخت، به طرزی باورنکردنی آزاردهنده است. برای ۲۰ سال احساس من این بود که به من می‌گویید برو در اتاق خودت و وقتی بزرگ‌ترها حرف می‌زنند، دهنت را ببند."

هانتر در ایمیلی به دخترش شکوه کرد:

"من همه شما را دوست دارم؛ اما هیچ احترامی دریافت نمی‌کنم."

جو بایدن مدعی شده بود که هرگز درباره داد و ستد خارجی پسرش با او صحبتی نداشته است

برخلاف فِردو در «پدرخوانده»، هانتر از عواقب اعمال مخرب خود مصون می‌ماند. خانواده بایدن هم همین‌طور. پس از اینکه تعمیرکار رایانه هارد دیسک رهاشده را به اف‌بی‌آی (و سپس به «رودی جولیانی» که آن را به نیویورک‌پست داد) تحویل داد، مطبوعات قدیمی و کمپانی‌های ارائه‌دهنده پیام‌رسان‌های اجتماعی پویش پنهان‌کاری و بایکوت همه‌جانبه‌ای را علیه گزارش‌های پست به راه انداختند تا اطمینان حاصل شود که این داستان قبل از انتخابات خفه شده است.

اثر اعتیاد سنگین روی دندان‌های هانتر او را واداشت که یک دورهٔ کامل ترمیمی روی دندان‌های خود انجام دهد

فقدان عواقب به طرز جالبی توسط وکیل هانتر، جورج مسیرس، در یک پیام متنی در سال ۲۰۱۸ که روی همان لپ‌تاپ یافت شد، تضمین می‌شود. مسیرس به دنبال این بود که بایدن جوان را دلگرم کند که اخبار مربوط به معاملات مشکوک و غیرقانونی او در چین توسط بیشتر مطبوعات نادیده گرفته خواهد شد.

مسیرس به هانتر گفت: «فکر می‌کنم در پایان روز مردم با بی‌حوصلگی می‌گویند کار جهان همین است.» (به عبارتی: تا بوده همین بوده و چه می‌شود کرد!)"

از زمان انتشار کتاب «لپ‌تاپ جهنمی»، به مرور برخی اطلاعات آن لپ‌تاپ در برخی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. از ان جمله، عکس‌ها و ویدئوهای متعددی از هانتر است که برهنه، مست یا نشئه، با دخترانی عمدتاً نوجوان در وضعیتی زننده دیده می‌شود این عکس‌ها و ویدئوها، تأییدکننده اخبار و گزارش‌های متعدد از نقش هانتر در شبکهٔ قاچاق انسان (به ویژه دختران نوجوان) از شرق اروپا هستند علاوه بر این، او یک فرد به شدت بیمار جنسی است.

گزارش‌های تفصیلی رسانه‌های آمریکایی از نقش هانتر در قاچاق انسان از شرق اروپا

کثیف‌ترین عکس‌هایی که از لپ‌تاپ بایدن منتشر شده، تصاویری از «برادرزادهٔ ۱۴ سالهٔ هانتر، ناتالی، یعنی دختر برادر درگذشتهٔ اوست که آشکارا بعد از مصرف کراک و کوکائین، در وضعیتی نیمه‌برهنه به سر می‌برد و به نظر می‌رسد عکاس این تصاویر هم خود هانتر است!

ناتالی بایدن

گفته می‌شود که هانتر نه‌تنها با بیوهٔ برادر خود ارتباط غیراخلاقی داشته که دختر نوجوان او را معتاد کرده و از او سوءاستفاده جنسی کرده است.

هانتر در کنار بیوهٔ برادرش، هالی بایدن

علاوه بر این تصاویر، متن پیام‌های واتس‌اپ هانتر و ناتالی هم که منتشر شده، دقیقاً مؤید رابطهٔ فضاحت‌بار پسر رئیس‌جمهور آمریکا با نوهٔ اوست. فاجعه‌بارتر از همه این که طبق گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های آمریکایی، خانواده بایدن از ارتباط غیراخلاقی و سوءاستفادهٔ او از برادرزاده‌اش اطلاع داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا