آخرین و مهمترین خبرهای جهان

شاهکار جدید خبرگزاری فارس درباره‌ی قیمت برق

یکی از مخاطبان انصاف نیوز، متنی ترجمه در خبرگزاری فارس با عنوان «قیمت برق در فنلاند چند هزار برابر قیمت برق ایران است» [لینک] را تحریف شده و شاهکار جدید این خبرگزاری خواند و با اشاره به متن اصلی آن در خبرگزاری رویتر [لینک] نوشت:

این هزینه خرید برق اضطراری از منابعی بوده که برای جلوگیری از Blackout شبکه در زمان تعمیرات اضطراری یک نیروگاه خاص پرداخت شده و قطعا شامل سهم کوچکی از کل برق تولیدی کشور است و قیمت فروش یا تولید برق در این کشور نیست. همان طور که در خبر رویتر [لینک] هم ذکر شده، متوسط قیمت فروش برق در این کشور یک دهم این مقدار (و قیمت تولید برق این کشور هم کمتر از نصف قیمت فروش آن) است.

خبرگزاری فارس خبر را به گونه‌ای بیان (تحریف) کرده که گویا قیمت فروش برق در فنلاند چنین رقمی است.

شاید شما هم در شرایط اضطرار مجبور و مایل باشید که هر لیتر بنزین را کنار جاده‌ای دورافتاده چند ده هزار تومان بخرید تا خودتان را از شرایطی که در آن گرفتار آمده‌اید رها و به اولین پمپ بنزین برسانید. ولی این قیمت فروش بنزین در کشور نیست.

منظور از انتشار اینگونه خبرها چیست؟

فنلاند و کل اتحادیه اروپا، الان درگیر بحران تحریم روسیه و تحریم از سوی روسیه و کمبود گاز هستند و خودشان هم گاز ندارند؛ آنها در سال‌های گذشته بسیاری نیروگاه‌های زغال سوز و هسته‌ای را از مدار خارج کرده بودند. وضعیت بحرانی آنها چه ربطی به ایران دارد؟

پاسخ بی ارزش سازی دستوری ریال را هم مصرف کننده باید بدهد که مدام عدد چند میلیون تومان را چماق می‌کنند و بر سر ملت می‌کوبند؟

همین قیمت برق فنلاند بحران زده هم در شرایط عادی ایران، مگاوات ساعتی نهایتا 300 هزار تومان می‌شد.

انتهای پیام

برچسب هاقیمت برق
منبع : انصاف نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا