آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی آغاز شد

حجت‌الاسلام صدیقی: دولت تلاش کند قیمت اقلام عمومی قابل قبول باشد/ عجز آمریکا در حل بحران داخلی رژیم صهیونیستی

خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در محل دانشگاه تهران آغاز شد.

حجت‌الاسلام صدیقی: دولت تلاش کند قیمت اقلام عمومی قابل قبول باشد/ عجز آمریکا در حل بحران داخلی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه، درباره نامگذاری سالجاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «مهار تورم؛ رشد تولید»، تصریح کرد: اولویت سال ۱۴۰۲ حساسیت همه قوا، نیروهای مسلح و عناصری که به اصل انقلاب ایمان و اعتقاد دارند نسبت به مهار تورم و رشد تولید است. نکته اول سازماندهی مجموعه قوا و عناصری است که در تحقق شعار سال می‌توانند مؤثر باشند. هرکس در حد امکاناتی که دارد باید در این مسیر گام بردارد.

وی افزود: نکته دوم اینکه متأسفانه از اول انقلاب دولت‌هایی که بر سر کار آمدند، مردم را در عرصه اقتصاد شرکت ندادند و شرکت‌های دولتی عرصه را بر مردم تنگ کردند؛ رهبر انقلاب چند سال است می‌فرمایند که مسأله اقتصاد اولویت دارد و در فرهنگ هم مؤثر است.

اقتصاد، امنیت را هم تقویت می‌کند

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: خدای متعال اول اقتصاد را زمینه‌ساز عبودیت معرفی می‌کند، سپس امنیت را، معلوم می‌شود اقتصاد، امنیت را هم تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه ای باشد که وابستگی به دلار کم شود، گفت: تورم، گرانی و بی ارزش شدن پول ملی در تراز یک ملت شجاع، قوی‌ و دارای روحیه ایمان نیست و نباید بیشتر از این باعث آزار مردم شود؛ گاهی طرح‌هایی خوب شروع می‌شوند، اما با جابه‌جایی مسئولان مدیر بعدی آن امر را دیگر پیگیری نمی‌کند. رهبر انقلاب در سخنرانی ابتدای سال خود این پیام را به همه کارگزاران و مردم ایران ابلاغ فرمودند.

وی تصریح کرد: با اعتمادی که نسبت به رئیس‌جمهور دارم عرض می‌کنم چرا مشکل خودرو که در اختیار دولت است، حل نمی‌شود و باعث آزار مردم می‌شود؟ ثبات قیمت‌ها توقع مردمی است که در همه جا از دولت و نظام حمایت کردند، تلاش شود اقلام عمومی قیمت قابل قبولی داشته باشند و مسأله ارزش پیدا کردن پول ملی در رأس همه برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران درباره تغییر اوضاع جهانی نیز، گفت: به تدریج اوضاع به نفع انقلاب نوپای اسلامی رقم می‌خورد، روزی جهان سوم در دست آمریکا بود، ولی امروز در داخل آمریکا گرفتار دوقطبی است و از ناامنی رنج می‌برد، دولت‌های آمریکا هم یکی پس از دیگری ضعیف می‌شوند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: شاخِ تیز آمریکا صهیونیست‌ها بودند، زمانی همه اعراب در شش روز مقابل رژیم صهیونیستی شکست خوردند، اما الآن شاهد تظاهرات چند صد هزار نفری در اراضی اشغالی هستیم. از طرفی اقتدار جبهه مقاومت به‌گونه‌ای است که کرانه باختری مسلح شده و هر روز علیه صهیونیست‌ها عملیات نظامی انجام می‌دهند تا جایی که بزرگان صهیونیست‌ها هم گفتند که عمرشان به ۸۰ سال نخواهد رسید.

وی گفت: آمریکا با همه تعلقی که به رژیم صهیونسیتی داشت، نتوانست بحران این رژیم را حل کند که نشان‌دهنده عجز آمریکاست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه سلطه آمریکا در خارج از مرزهایش هر روز به هم می‌ریزد و قدرتش ضعیف می‌شود، تصریح کرد: آمریکا می‌خواست اعراب را علیه ایران متحد کند و آن‌ها را در برابر ایران قرار دهد، در حالی که عکس آن رخ داد.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به لزوم افزایش فعالیت‌های دیپلماتیک، افزود: در این تحول و تغییر که با خواست و اراده خدا زمینه‌ساز ظهور خواهد شد، باید فعالیت‌های بین‌المللی نظام اسلامی زیاد باشد و جایگاه برتر خودمان را بتوانیم حفظ کنیم.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا