آخرین و جدیدترین اخبار فرهنگی و هنری

فیلم‌های گنجینه فجر از آثار امروزی فاخرتر هستند

فیلم‌های گنجینه فجر از آثار امروزی فاخرتر هستند

مهرداد خوشبخت با استقبال از بخش گنجینه در جشنواره چهلم گفت: این اتفاق بسیار خوبی است، چرا که می‌توان فیلم‌هایی را که در گذشته ساخته شده‌اند و در جشنواره مطرح بوده‌اند، با کیفیت فیلم‌های امروزی مورد بررسی و مقایسه قرار داد و من فکر می‌کنم در بعضی موارد حتی قدیمی‌ها فاخرتر و با کیفیت‌تر هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهرداد خوشبخت کارگردان سینما درباره چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر سال‌های گذشته سیاستگذار فیلمسازی دولت برای ساخت فیلم در سال بعدی جشنواره بود. یعنی اگر فیلم‌هایی در جشنواره امسال مورد توجه قرار واقع می‌شدند و جایزه‌های اصلی را می‌گرفتند، در سال بعد فیلمسازان به ساخت آن دست فیلم‌ها روی می‌آوردند اما چند سالی می‌شود که جریان‌سازی جشنواره دیگر مانند گذشته نیست. در چهل‌سالگی، جشنواره باید با نوعی بلوغ همراه شود. به نظرم بهتر است تلفیق بخش بین‌الملل و بخش ملی جشنواره در سال آینده بایستی با تأمل و مشورت بیشتری انجام شود و این کار از شتابزدگی دور باشد.

خوشبخت با توجه به پایان دهه چهارم جشنواره و طراحی سیاست‌های سازمان سینمایی در گام دوم سینما گفت: باید از تجربه‌ها بهره برد. فیلمسازان از جامعه جدا نیستند و باید تلاش کنیم در ساخت فیلم‌هایمان درگیر روزمرگی نشویم و روی فیلم‌هایی کار کنیم که تاثیرگذارتر باشد تا آینده را بیشتر ببینیم. باید توجه داشت که ورود سینماگر به طرح مضامین وقتی به یک محصول اثربخش تبدیل می‌شود که از دل برآمده باشد. این کاملا به علاقه شخصی فیلمسازان مربوط می‌شود تا در این مسائل و البته دغدغه‌هایی که در جامعه با آن طرف هستند، ورود کنند.

کارگردان فیلم‌های «عقاب صحرا» و «آبادان یازده۶۰» در ادامه گفت: باید به این موضوع توجه کرد فیلمسازی گران و پر هزینه شده است و سرمایه در اجراشدن یا اجرا نشدن یک ایده‌ در سینما دخیل است. سرمایه در ساخت فیلم‌ درباره منافع ملی مهم است. قطعا همه فیلمسازان منافع ملی کشورشان را دوست دارند و قاعدتا اگر کشورشان برایشان مهم نبود در ایران فیلم نمی‌ساختند.

او درباره پخش فیلم‌های خاطره‌انگیز ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر در جشنواره امسال در بخش گنجینه فجر بیان کرد: فیلم‌ها اگر کیفیت لازم را داشته باشند و اصلاح رنگ برای پخش در این بخش از جشنواره به خوبی صورت گرفته باشد، این اتفاق بسیار خوبی است، چرا که می‌توان فیلم‌هایی را که در گذشته ساخته شده‌اند و در جشنواره مطرح بوده‌اند، با کیفیت فیلم‌های امروزی مورد بررسی و مقایسه قرار داد و من فکر می‌کنم در بعضی موارد حتی قدیمی‌ها فاخرتر و باکیفیت‌تر هستند… من در کل این بخش از جشنواره را می‌پسندم.

خوشبخت درباره برگزاری بخش همایش‌های علمی در جشنواره امسال نیز عنوان کرد: برگزاری این همایش‌ها مانند کارگاه‌های آموزشی و میزهای نقدی که فیلمسازان را گرد هم می‌آورد، خوب است. مهم‌ترین جذابیت این بخش گردهم آوردن جوان‌ترها در کنار فیلمسازان حرفه‌ای است. آنها می‌توانند در این بخش جنبی جشنواره، ارتباط نزدیکی با فیلمسازان مختلف، داوران و مهمانان معتبر و تاثیرگذار سینما برقرار کنند و تجربه‌ها، در یک فضای صمیمی انتقال داده شوند.

۵۸۵۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا