آخرین اخبار روز استان های ایران

وجود ۸۰۰۰ فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

وجود ۸۰۰۰ فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۸۰۰۰ فارغ‌التحصیل رشته‌های کشاورزی در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰۰ نفر در سامانه نظام مهندسی ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین استان چهارمحال وبختیاری، عطاء‌الله ابراهیمی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت تقویت مشاغل خانگی، اظهار کرد: در توسعه مشاغل خانگی توزیع منابع به خوبی انجام می‌شود، در مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی برای ایجاد شغل اختصاص پیدا کرده است که پیش‌بینی شده برای ۳۰۰ نفر به‌طور مستقیم با این تسهیلات اشتغال ایجاد شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد زیادی جویای کار در استان وجود دارد که دارای تجربه‌های اولیه نیز هستند، گفت: حدود ۸۰۰۰ فارغ‌التحصیل رشته‌های کشاورزی در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰۰ نفر در سامانه نظام مهندسی ثبت‌نام کرده‌اند، اگر از این افراد حمایت شود این تسهیلات می‌تواند برای آن‌ها شغل ایجاد کند و یا تجربه‌ای برای آغاز کارهای بزرگتر باشد.

وی در خصوص ملزومات تداوم مشاغل خانگی، توضیح داد: بحث توجه به بازاریابی از مسائل بسیار مهم قبل از ایجاد مشاغل خانگی محسوب می‌شود، اگر فرد نتواند محصول تولیدی خود را به‌فروش برساند، منجر به شکست شغل می‌شود، بسیاری از مشاغل خانگی به‌علت بی‌توجهی به فروش محصول با شکست مواجه شدند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تمایل به خرید محصولات تولید خانگی در چهارمحال و بختیاری به‌علت کیفیت بالای محصول زیاد است، عنوان کرد: تنوع محصولات خانگی در استان بالا است، می‌توان در هر روستا مزیت‌ها را شناسایی و مشاغل خانگی را به همان سمت هدایت کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید پایش مشاغل خانگی در دستور کار قرار بگیرد، توضیح داد: باید بررسی کنیم که چه تعداد از این مشاغل موفق به تداوم کار و توسعه شده‌اند و چه تعداد در مسیر با شکست مواجه شدند، هممچنین دلایل شکست مشخص شود.

وی یادآور شد: بسیاری از مشاغل خانگی برای ادامه و توسعه کار نیازمند تسهیلات هستند، امکان دارد حذف ارز ترجیهی به مشاغل خانگی نیز آسیب وارد کند.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته روستاها بخشی از نیاز شهرها را برآورده می‌کردند، اما امروز تولیدات کشاورزی به سمت روستاها می‌رود، باید روستاها به سمت تولید بروند.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا