بهترین ابزار سئو برای افزایش ترافیک ارگانیک در سال 2023
در چشم انداز دیجیتال امروزی، هدایت ترافیک ثابت به وب سایت شما می تواند یک کار دلهره آور باشد. با این حال، رتبه بندی در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) می تواند بازی را تغییر دهد و به شما این امکان را می دهد که بازدیدکنندگان واجد شرایط را جذب کنید، فروش را افزایش دهید و خود را به عنوان یک مرجع معرفی کنید. برای رسیدن به این هدف، شما به بهترین ابزارهای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) در اختیار دارید.
در این مقاله، بهترین ابزارهای سئوی موجود امروزی، چه رایگان و چه پولی را پوشش خواهیم داد و توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از آنها برای افزایش ترافیک ارگانیک خود استفاده کنید.
فهرست مطالب
1 چرا سئو بسیار مهم است؟
2 چگونه ابزارهای سئو می توانند کمک کنند
3 بهترین ابزار سئو
3.1 1. سمروش
3.2 2. رتبه بندی SE
3.3 3. BrightLocal
3.4 4. قابلیت سئو
3.5 5. رتبه Math Pro
3.6 6. جستجوگرها
3.7 7. منگول
3.8 8. وینچر
3.9 9. لینک Whisper
3.10 10. Moz Pro
3.11 11. WooRank
3.12 12. کلیرسکوپ
3.13 13. احرف
4 سوالات متداول ابزارهای سئو
5 بهترین ابزار سئو چیست؟
چرا سئو بسیار مهم است؟
جستجو تاکتیک پیشرو در تولید سرنخ برای کل وب است. 68٪ از تجربیات آنلاین با یک پرس و جو در موتور جستجو گوگل شروع می شود . که در مجموع از تبلیغات اجتماعی، اجتماعی و بازاریابی ایمیلی ارگانیک پیشی می گیرد!
گزارش کانال BrightEdge 2019
به همین دلیل سئو بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. اما رسیدن به بالای SERP ها کار کمی نیست. و رقبای شما احتمالاً در حال حاضر از ابزارهای SEO استفاده می کنند و این امر را به یک نیاز مبرم تر تبدیل می کند. اما قبل از شروع انتخاب ابزارها، باید بدانید که چگونه آنها با هم کار می کنند زیرا هیچ ابزار سئوی این کار را انجام نمی دهد. به خصوص اگر از ابزارهای رایگان سئو استفاده می کنید، شکاف های پوششی در جمع آوری داده ها و گردش کار خود خواهید داشت که در نهایت باید با ابزارهای دیگر پر کنید. چگونه ابزارهای سئو می توانند کمک کنند
SEO اقیانوس وسیعی از اصطلاحات، ابزارها و تکنیک ها است . راحت شدن با تمام اصول اولیه نیاز به غوطه وری زیادی دارد. خوشبختانه، استفاده از ابزارهای مناسب سئو میتواند اجرای تکنیک های اساسی و پیشرفته سئو را بسیار آسانتر کند را در استراتژی کلی شما آسانتر کند.
با استفاده از این ابزارها، می توانید یک استراتژی موثر سئو را اجرا کنید که وظایف ضروری را در هر یک از انواع مختلف سئو پوشش می دهد. این موارد ضروری سئو اغلب عبارتند از:
تحقیقات سئو – این تمام کارهایی است که قبل از دست زدن به وب سایت خود انجام می دهید. تحقیقات رقبا، تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل SERP در این دسته قرار می گیرند.
سئوی درون صفحه – کارهای مرتبط با محتوا که شروع به استفاده از تحقیقات سخت شما می کند. ایجاد محتوای سئوی با کیفیت و بهینه سازی عناوین صفحات ، توضیحات متا، لینک های سئو و تگ های عنوان بخش خوبی از کار روی صفحه را پوشش می دهد. اما ما چک لیست دقیق تری داریم .
سئوی خارج از صفحه – تلاش های بهینه سازی خارج از وب سایت شما، مانند خرید بک لینک و اشاره های رسانه های اجتماعی که باعث بهبود دید، شهرت و اعتبار وب سایت شما به صورت آنلاین می شود. با این حال، مهم است که مطمئن شوید که آن را به روش صحیح انجام دهید .
سئوی فنی – بهبود عناصر فنی یک وب سایت، از جمله سرعت سایت ، سئوی موبایل و موارد حیاتی وب اصلی . همچنین شامل پیادهسازی نشانهگذاری Schema از طریق سایت شما، معمولاً با کمک یک افزونه است .
گزارش سئو – ردیابی دقیق پیشرفت و یادگیری درس های مناسب از داده هایی که جمع آوری می کنید تا بتوانید تمام مراحل بالا را تکرار کنید.
در زیر، فهرستی جامع از بهترین ابزارهای سئو که میتوانید برای انجام این وظایف و موارد دیگر استفاده کنید، ارائه کردهایم. ما همچنین وقت گذاشتهایم تا کارهایی را که هر ابزار سئو برای آنها مناسبتر است را به شما اطلاع دهیم، بنابراین میتوانید به طور مؤثر آنها را برای حداکثر نتایج سئو ترکیب کنید. بهترین ابزار سئو
بهترین ابزار سئو لیست شده به ترتیب
سمروش
رتبه بندی SE
BrightLocal
قابلیت SEO
رتبه حرفه ای ریاضی
SEO Surfer
منگول ها
وینچر
لینک Whisper
Moz Pro
WooRank
کلیرسکوپ
اهرفس
فهرست را بزرگ کنید
1. سمروش
Semrush به راحتی یکی از شناخته شده ترین ابزارهای سئو در بازار امروز است. مجموعهای از ابزارهای حیرتانگیز را ایجاد کرده است تا به شما در درک آنچه در Google اتفاق میافتد کمک کند. آنها یکی از تنها پلتفرمهای سئو هستند که واقعاً به یک جعبه ابزار سئوی همهجانبه نزدیک میشوند (هیچ سئو پرو فقط از یک ابزار استفاده نمیکند، حتی به خاطر اصول). برخی از ویژگیهای سطح بالایی که برای بازاریابان موتورهای جستجو فراهم میکند عبارتند از: تحقیق عمیق کلمات کلیدی، ردیابی مرتب رتبه، تجزیه و تحلیل محتوا و تجزیه و تحلیل رقبا. آنها حتی فراتر از آن می روند تا ما را با افزونه وردپرس Semrush و افزونه مرورگر SEOquake همیشه محبوب خود تحت تأثیر قرار دهند .
ویژگی های کلیدی Semrush، بهترین ابزار SEO در بازار
یک چاقوی ارتشی سوئیسی که با ابزارهای حاشیه ای برای بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی و تبلیغات ساخته شده است.
توانایی متخصص برای پیگیری و گزارش در مورد هر جنبه ای از کمپین های SEO شما
تجزیه و تحلیل محتوایی که به محتوا در سختی، صدا، کلمات کلیدی/NPL و نحوه انطباق آن با محتوای رقیب امتیاز می دهد.
با Position Tracking، میتوانید عملکرد روزانه کلمات کلیدی خود را مشاهده کنید. حداکثر 5 پروژه (وب سایت های منحصر به فرد) را در برنامه Pro و موقعیت کلمات کلیدی هر یک را ردیابی کنید. دقیقاً بدانید که چه تغییراتی را فشار میدهید که صفحه را حرکت میدهد.
بهترین برای:
Semrush یک پلت فرم سئو قدرتمند است که برای کسانی که در کمپین های سئوی خود جدی هستند و مایلند برای یادگیری نحوه استفاده موثر از آن وقت بگذارند مناسب است. این نرم افزار سئو برای متخصصان سئو و آژانس هایی که به ابزار سئو پیشرو در صنعت نیاز دارند ایده آل است. در حالی که Semrush ارزان نیست، کسانی که بودجه متوسط تا بزرگ دارند آن را یک سرمایه گذاری ارزشمند می دانند.
2. رتبه بندی SE
رتبه بندی SE یکی دیگر از ابزارهای جامع سئو است که به صاحبان وب سایت کمک می کند تا موفقیت موتور جستجوی وب سایت خود را پیگیری و برنامه ریزی کنند. این ابزار برای متخصصان سئو جدیدتر یا کسانی که بودجه کمتری دارند مناسب است، زیرا ویژگی های سئو مقرون به صرفه را ارائه می دهد.
رتبه بندی SE انواع ابزارهای تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را فراهم می کند. این شامل یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که داده هایی را در مورد حجم جستجو، رقابت و سایر معیارها ارائه می کند تا به کاربران کمک کند بهترین کلمات کلیدی را برای هدف محتوای خود انتخاب کنند. علاوه بر این، این پلتفرم دارای عملکرد ردیابی موقعیت کلمه کلیدی است که به کاربران امکان می دهد عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو در طول زمان نظارت کنند.
ابزار ممیزی وب سایت، تجزیه و تحلیل حسابرسی SEO عمیق از عملکرد وب سایت آنها در موتورهای جستجو را در اختیار کاربران قرار می دهد. این شامل تجزیه و تحلیل عواملی مانند بهینه سازی در صفحه، سئوی فنی و بک لینک ها برای شناسایی زمینه های بهبود و ارائه پیشنهادات مناسب برای بهینه سازی است. ویژگی های کلیدی رتبه بندی SE
ابزار ممیزی وب سایت برای تجزیه و تحلیل بهینه سازی در صفحه، سئو فنی و بک لینک ها.
ابزارهای تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، از جمله ابزار تحقیق کلمه کلیدی و ویژگی ردیابی موقعیت کلمه کلیدی.
ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک برای شناسایی فرصت های بک لینک با کیفیت بالا برای وب سایت شما.
بهترین برای:
رتبه بندی SE یک ابزار سئوی مقرون به صرفه و کاربر پسند است که برای صاحبان مشاغل کوچک، وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت هایی که به دنبال بهبود بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هستند ایده آل است. این یک رابط بصری و ویژگی های جامعی مانند تحقیق کلمات کلیدی، ممیزی سایت و تجزیه و تحلیل رقبا دارد که آن را به انتخابی عالی برای افرادی که تازه وارد سئو شده اند یا تجربه فنی محدودی دارند، تبدیل می کند.
3. BrightLocal
BrightLocal نقطه روشنی در این لیست از بهترین ابزارهای SEO است اگر شما یک تجارت کوچک را اداره می کنید و در یک جامعه محلی بازاریابی می کنید. این همه حدس و گمان ها را از سئوی محلی خارج می کند . BrightLocal 100% برای کمک به موفقیت کسبوکارهای وابسته به مکان با عبارات جستجوی محلی، نتایج نقشه، و درخواستهای «نزدیک به من»، همراه با مدیریت شهرت و نقلقولهای کسبوکار شما (نقلها در سئوی محلی چیز خوبی است) طراحی شده است.
گزارش های ردیابی رتبه محلی درجه یک هستند. آنها مهم ترین کلمات کلیدی برای کسب و کار شما را دنبال می کنند و به شما نشان می دهند که چگونه بر اساس مکان های مختلف جستجو در منطقه شما انجام می شود. به عنوان مثال، اگر فردی از کلمه کلیدی شما در نقاط مختلف شهر شما استفاده کند، نتایج جستجو ممکن است متفاوت باشد. این اطلاعات را با استفاده از یک نقشه حرارتی شبکه مانند بر روی نقشه منطقه خدماتی/موقعیت عمومی شما نشان می دهد. ویژگی های کلیدی BrightLocal
گزارش های ردیابی رتبه محلی که شما را از نحوه نمایش کسب و کارتان در SERP های محلی آگاه می کند.
بررسی ها را بررسی می کند و ابزارهایی را برای کمک به نمایش بهترین ها در وب سایت شما ارائه می دهد
اگر خدمات سئوی محلی را به عنوان آژانس به مشتریان خود ارائه می دهید، گزارش هایی با برچسب سفید ایجاد کنید
بهترین برای :
BrightLocal یک ابزار ایده آل برای مشاغلی است که به نتایج جستجوی محلی متکی هستند، از جمله فروشگاه های آجر و ملات و مشاغل مبتنی بر خدمات که به یک منطقه جغرافیایی خاص خدمت می کنند. این به مقیاس طراحی شده است، با برنامه های قیمت گذاری در دسترس برای مشاغل با یک مکان واحد و کسانی که دارای چندین مکان یا امتیاز در سطح جهانی هستند. با ویژگیهایی مانند رتبهبندی جستجوی محلی، مدیریت شهرت، و ایجاد استناد، BrightLocal یک ابزار ارزشمند برای هر کسبوکاری است که به دنبال بهبود دید جستجوی محلی خود و جذب مشتریان بیشتر است.
4. قابلیت سئو
قابلیت SEO برای هر کار ضروری سئو، از جمله ممیزی وب سایت، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، بهینه سازی در صفحه و ساخت لینک عالی است. همچنین ویژگی هایی برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر بک لینک ها و ردیابی رتبه بندی موتورهای جستجو ارائه می دهد. این یکی از بهترین ابزارهای سئو مبتدی است که می توانید دریافت کنید (مشابه Ubersuggest ) به این دلیل که به هر کسی کمک می کند تا اصول سئو را بدون ریزش بودجه یاد بگیرد. این حتی یک سطح رایگان سخاوتمندانه دارد که ما به اندازه کافی نمی توانیم آن را توصیه کنیم. ویژگی های کلیدی قابلیت SEO
طرح رایگان تا 1000 صفحه از یک وب سایت ردیابی شده را می خزند و 10 کلمه کلیدی را ردیابی می کند.
ردیابی کلمات کلیدی موبایل و دسکتاپ، CPC و رقبا (پرداخت شده)
بک لینکها را رصد میکند و به شما کمک میکند تا بدانید کجا میتوانید با ساخت لینک (پرداخت) قدرت خود را امتحان کنید.
سلامت صفحات شما را از طریق بررسی های درون صفحه (رایگان) کنترل می کند
این ابزار اصول اولیه را دارد – به خصوص برای ردیابی کلمات کلیدی و تعداد صفحات خزیده شده. برنامه های پولی از 50 دلار در ماه بسیار معقول شروع می شود که بسیار پایین تر از Semrush و Ahrefs است.
بهترین برای :
SEObility یک ابزار عالی برای مبتدیانی است که تازه با سئو و مدیران وب شروع می کنند و هرگز وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه نکرده اند. ابزارهای عالی برای یادگیری این تجارت برای شما دارد.
5. رتبه Math Pro
Rank Math غنی ترین افزونه SEO وردپرس است که به صاحبان وب سایت کمک می کند تا طیف گسترده ای از وظایف سئو را مستقیماً از داشبورد وب سایت خود انجام دهند. بر اساس W3Techs ، وردپرس در 43.2٪ از تمام وب سایت ها استفاده می شود . این باعث می شود وردپرس و افزونه ای مانند Rank Math چیزی باشد که متخصصان سئو باید با آن آشنا باشند. Rank Math به گونه ای طراحی شده است که بسیار کاربرپسند باشد و در عین حال انواع ابزارها را در جریان کاری ایجاد محتوای شما قرار دهد.
رتبه ریاضی به دو دلیل به ویژه مفید است. این محتوا را هنگام ایجاد آن تجزیه و تحلیل می کند و ابزارهایی برای بهینه سازی مستقیم محتوای خود در اختیار شما قرار می دهد. بسیاری از افزونه های سئو می توانند محتوا را تجزیه و تحلیل کنند و پیشنهادات سئو ارائه دهند، اما Rank Math همچنین به شما این امکان را می دهد که محتوای خود را مستقیماً تغییر دهید. می تواند تغییرات خاصی (مانند عناوین) را در زمان واقعی با Content AI پیشنهاد کند. و می تواند مطمئن شود که سایت شما برای سئو فرمت مناسبی دارد (مانند طرحواره، نقشه های سایت، پیشنهادات لینک داخلی، ریدایرکت ها/ نظارت بر 404 و موارد دیگر).
برای یک نمای کلی از ویژگی های باورنکردنی آن، به بررسی گسترده ما در مورد پلاگین Rank Math مراجعه کنید . ویژگی های کلیدی Rank Math Pro
جریان ورودی که به سرعت یک وبسایت کامل را با تمام تنظیمات سئو ضروری (از جمله راهاندازی مناسب متادیتا، خردههای نان، و تجزیه و تحلیل) راهاندازی میکند.
به طور خودکار تمام مطالب جدید و به روز شده را به موتورهای جستجوی اصلی فهرست می کند
یک داشبورد سئو قدرتمند در پشتیبان وب سایت شما ایجاد می کند که بر ترافیک جستجو، کلمات کلیدی و میزان بهینه سازی محتوای شما نظارت می کند (در سراسر سایت)
هوش مصنوعی محتوا که تمام جنبه های کلیدی محتوا را در برابر نیازهای SERP برای یک KW خاص تجزیه و تحلیل می کند
بهترین برای:
Rank Math یک ابزار ضروری برای هر کسی است که در مورد SEO جدی است و از وردپرس به عنوان CMS خود استفاده می کند. این یکپارچه با Divi ، قدرتمندترین قالب وردپرس ادغام می شود و به شما امکان می دهد وب سایت های سفارشی با ساختار SEO بهینه ایجاد کنید. علاوه بر این، Rank Math یک نسخه رایگان از افزونه خود را ارائه می دهد و آن را به یک انتخاب ایده آل برای صاحبان وب سایت هایی تبدیل می کند که به تازگی با SEO شروع کرده اند و می خواهند فوراً شروع به کار کنند. اگر یک وب سایت وردپرس دارید اما هنوز ابزار سئو ندارید، باید خواندن این را متوقف کرده و آن را نصب کنید.
6. جستجوگرها
Surfer SEO یک ابزار محتوای هوش مصنوعی است که به شما کمک می کند محتوای سئوی با رتبه بالا ایجاد کنید. تمام هدف آن کمک به سازندگان محتوا با توجه به سئو است تا شما چرخ خود را نچرخانید و محتوایی ایجاد نکنید که هیچ کس نمی بیند. این کار را با کمک به شما در تحقیق کلمات کلیدی، سپس تجزیه و تحلیل SERP آن کلمات کلیدی، این کار را در مراحل انجام می دهد. پس از آن، شما شروع به ساخت محتوای خود با برنامه ریز محتوای آن می کنید. سپس نویسندگان می توانند شروع به نوشتن محتوای خود و بررسی محتوای دیگر با آن کنند. آنها یک فرآیند یکپارچه از تحقیق تا انتشار ایجاد می کنند که به شما در رتبه بندی کمک می کند.
جستجوگرها همه چیز در مورد ایجاد یک گردش کار ایجاد محتوای قابل اجرا است که رویکرد اول SEO دارد. ما دوست داریم که بتوانید خلاصه محتوا ایجاد کنید (برای ویراستارانی که کارهای زیادی را به آنها اختصاص می دهند) و تمام محتوای خود را بر اساس معیارهای کلیدی سئو / کلیدواژه تجزیه و تحلیل کنید. ویژگی های کلیدی Surfer SEO
Surfer SEO Grow Flow که تولید محتوا را به کارهای کوچکتر، خودکار/کم تلاش می کند (در مورد افزایش ROI صحبت کنید!)
گردش کار ایجاد محتوا از تحقیق تا کلیک بر روی «انتشار»
گزارش هایی در مورد موفقیت شما از محتوای ایجاد شده در SUrfer SEO با Semrush ، Jasper AI ، WordPress و Google Docs ادغام می شود
بهترین برای:
Surfer SEO ابزاری ایده آل برای وب سایت هایی است که حجم زیادی از محتوا تولید می کنند. این برای ساده کردن گردش کار SEO برای ایجاد محتوا طراحی شده است و آن را به ابزاری ارزشمند برای صرفه جویی در زمان برای افراد و تیم ها تبدیل می کند.
7. منگول
Mangools مجموعه ای از ابزارهای سئو مارک دار است که نام هایی تقریباً محبوب تر از شرکتی دارد که همه آنها را ارائه می دهد (KWFinder و SERPWatch به ذهن می رسد). این یکی دیگر از پلتفرمهای جامع سئو است که به کاربران کمک میکند تا تمام تلاشهای سئو را تحقیق، ایجاد و پیگیری کنند.
ابزار تحقیق کلمات کلیدی Mangools (KWFinder) دادههایی را در مورد حجم جستجو، اعتبار دامنه، دشواری کلمات کلیدی و سایر معیارها در اختیار کاربران قرار میدهد تا به آنها کمک کند بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود شناسایی کنند. این یکی از سادهترین ابزارهای کلمات کلیدی است که میتوان آنها را جستجو کرد و همه چیزهایی را که باید بدانید در اختیار شما قرار میدهد. حتی می توانید ببینید که وب سایت های رقیب برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند و در چه جایگاهی قرار می گیرند. ویژگی های کلیدی Mangools
تخصیص تحقیق روزانه کلمات کلیدی با پیشنهادات و دیدگاه هایی از آنچه رقبا استفاده می کنند
تجزیه و تحلیل SERP برای دیدن رتبه بندی برای چه چیزی و برخی از نقاط داده ای که به آن موقعیت ها کمک می کند
امکان جستجوی وب سایت های رقیب برای دیدن اینکه در اجرای سئو در کجا قرار دارن
بهترین برای:
Mangools یک پلت فرم قابل اعتماد در بین استراتژیست های جستجوی ارگانیک است. اگرچه به اندازه Semrush یا Ahrefs شناخته شده نیست، Mangools مجموعه ای جامع از ابزارها را ارائه می دهد که یک راه حل همه کاره عالی برای ابزارهای سئو قابل اعتماد ارائه می دهد. با قیمت قابل مقایسه با سایر گزینه های مقرون به صرفه مانند رتبه بندی SE و قابلیت SEO ، Mangools یک گزینه مقرون به صرفه برای مبتدیانی است که به دنبال ابزارهای سئو قابل اعتماد هستند.
8. وینچر
Wincher یک ابزار SEO است که در ردیابی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی تخصص دارد تا به افزایش ترافیک ارگانیک شما کمک کند. پیدا کردن کلمات کلیدی جدید مناسب برای محتوای خود را آسان می کند. وقتی کلمه کلیدی با حجم جستجوی مناسب اما رقابت کم (سناریوی رویایی) را پیدا می کند، این موضوع را به ویژه واضح می کند. و می توانید از آن برای ردیابی عملکرد آن کلمات کلیدی با استفاده از یک رابط بصری استفاده کنید.
Winche با ویژگی هایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی، ردیابی موقعیت و ممیزی سایت، به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و افزایش ترافیک کیفی شما کمک می کند. ویژگی های کلیدی Wincher
رتبه بندی موقعیت خود را بر اساس کلمات کلیدی تعریف شده دنبال کنید
کلمات کلیدی را که تاکنون استفاده نکرده اید را کشف کنید
گزارش ها و هشدارهایی برای ماندن در بالای موقعیت های کلمات کلیدی
افزونه وردپرس که وب سایت شما را با Wincher ادغام می کند
بهترین برای:
Wincher یک ابزار عالی برای بازاریابان موتورهای جستجو مبتدی است که به دنبال راه حل جامع تری برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و ردیابی موقعیت محتوای آنها هستند. رابط کاربری ساده و مجموعه ویژگیهای متمرکز آن، آن را به گزینهای عالی برای SEO یا بازاریابان محتوا تبدیل میکند.
9. لینک Whisper
Link Whisper یک افزونه وردپرس و برنامه Shopify برای لینک سازی داخلی است. بک لینک داخلی یک عمل ضروری برای سئو است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بخزند و بفهمند محتوای شما در مورد چیست (از طریق مرتبط کردن آن با سایر محتوای لینک شده). اما ماندن در بالای صفحه سخت است، به خصوص برای وب سایت های بزرگ با حجم زیادی از محتوا – ما از مبارزه آگاه هستیم! Link Whisper مدیریت لینکهای داخلی را بسیار آسانتر میکند، زیرا میتواند به طور خودکار پیوندهایی را به محتوای قدیمی شما بر اساس محتوای جدیدی که منتشر میکنید اعمال کند (اگر به درستی تنظیم شود، صرفهجویی زیادی در زمان دارد). ویژگی های کلیدی Link Whisper
پیشنهادات پیشرفته ای را برای پیوندهای داخلی ارائه می دهد که می توانید در حالی که در ویرایشگر صفحه/پست هستید ایجاد کنید
می تواند با Google Search Console ارتباط برقرار کند تا آمار عملکرد اولیه را بیاورد (اگر از افزونه Google Analytics استفاده می کنید لازم نیست )
ایجاد کمپین های بک لینک داخلی خودکار که نمونههایی از کلمات کلیدی خاص را پیدا میکنند و آنها را به صفحه از پیش تعریفشده انتخابی شما بک لینک میدهند.
بهترین برای:
Link Whisper برای وبسایتهای بزرگ وردپرس و Shopify، بهویژه آنهایی که دارای هاب و استراتژی محتوای محوری یا ستونی/خوشهای هستند، ایدهآل است. این برای وب سایت هایی که حجم زیادی از محتوا را منتشر می کنند و نیاز به حفظ لینک های داخلی دارند مفید است. Link Whisper با ویژگیهایی مانند پیشنهادهای خودکار لینک و خرید بک لینک درون محتوا، ابزار ارزشمندی برای بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو و هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما است.
10. Moz Pro
Moz Pro یکی دیگر از ابزارهای سئو همه منظوره است که برای کمک به صاحبان وب سایت و بازاریابان دیجیتال طراحی شده است تا ترافیک خود را از نتایج جستجوی ارگانیک افزایش دهند. مدتهاست که به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو شناخته شده است و از سال 2004 در حال اجرا بوده است! Moz شهرت فوق العاده ای در دنیای سئو دارد و ابزار Pro آنها را به چیزی تبدیل می کند که باید در نظر بگیرید. اگر یک کسب و کار محلی هستید، MozLocal نیز ارزش بررسی را دارد، حتی اگر ما به طور مستقیم ویژگی های آن را در اینجا بررسی نمی کنیم.
Moz Pro در ردیابی موقعیت صفحه در داخل SERP برای کلمات کلیدی تعریف شده بسیار عالی است. این به شما کمک میکند تا بدانید چه چیزی به افزایش SERP یا موقعیتهای نزول با SEO Insights کمک میکند. و ابزارهای تحقیقاتی رقبای آن (از جمله MozBar ) به شما کمک می کند تا با تغییرات رقبا همراه شوید. ویژگی های کلیدی Moz Pro
برای بهینه سازی محتوای وب سایت، تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی جامع را ارائه می دهد
دارای ابزار ممیزی سایت است که مسائل فنی سئو مانند لینک های شکسته و متا تگ های از دست رفته را شناسایی می کند.
شامل یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک برای نظارت بر بک لینک ها است و به شما کمک می کند بک لینک های با کیفیت پایین را رد کنید
کاربران میتوانند رتبهبندی موتورهای جستجوی خود را برای کلمات کلیدی خاص در طول زمان پیگیری کنند تا تلاشها و بهبودهای سئو را بررسی کنند
بهترین برای:
Moz Pro یک ابزار سئو همهجانبه است که برای هر متخصص سئوی جدی که به دنبال سادهسازی گردش کار سئوی خود است، ایدهآل است. این یک راه حل جامع برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ارائه می دهد. از آن برای تحقیقات کلمات کلیدی، ممیزی سایت، تجزیه و تحلیل بک لینک و موارد دیگر استفاده کنید. در حالی که قیمت ماهانه از بسیاری از ابزارهای سئوی بودجه بالاتر است، اما با سایر رهبران صنعت مانند Semrush و Ahrefs قابل مقایسه است .
11. WooRank
WooRank یک ابزار SEO است که طیف وسیعی از ویژگیها را برای کمک به صاحبان وبسایت و بازاریابان دیجیتالی در بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر به سایتهای خود ارائه میدهد. این یک پلتفرم سئوی کلی میان رده است که عملکرد بسیار خوبی دارد.
تجزیه و تحلیل رقبا WooRank کلمات کلیدی رقبا، مشخصات فنی و تغییرات موقعیت را دنبال می کند. همه اینها به شما کمک می کند تا رقبای خود را بهتر بشناسید و چگونه از آنها برتری بگیرید. ویژگی های کلیدی WooRank
کاربران می توانند کلمات کلیدی را با ابزار ردیابی کلمات کلیدی WooRank ردیابی کنند تا رتبه بندی وب سایت خود را در موتورهای جستجو برای آن کلمات کلیدی نظارت کنند.
ابزار خزیدن سایت WooRank می تواند صفحات سایت را برای شناسایی مسائل فنی سئو که ممکن است به رتبه بندی وب سایت آسیب برساند، بخزد.
عملکرد وب سایت را با رقبا مقایسه کنید تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید
بهترین برای :
WooRank یک ابزار ایده آل برای صاحبان وب سایت و بازاریابان است که می خواهند کیفیت سئو وب سایت خود را بهبود بخشند و موقعیت رتبه بندی آنها را در چندین کلمه کلیدی بهبود بخشند. WooRank با ویژگی هایی مانند ممیزی سایت، ردیابی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا راه حلی جامع برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما ارائه می دهد. در حالی که قیمت آن کمی بالاتر از سایر ابزارهای این مقاله است، می تواند برای کسانی که به دنبال ویژگی های پیشرفته تر هستند مناسب باشد.
12. کلیرسکوپ
Clearscop یک ابزار بهینه سازی محتوای SEO است که از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی (NPL) برای کمک به سازندگان محتوا برای بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو استفاده می کند. موتورهای جستجو سعی می کنند کل اینترنت را فهرست بندی کنند و برای درک معنایی محتوای آن بر NPL تکیه می کنند. Clearscope محتوای شما را با روش های مشابه تجزیه و تحلیل می کند تا مطمئن شود که مطابق با آنچه موتورهای جستجو انتظار دارند (بر اساس کلمات کلیدی و هدف جستجو) است. این همه می تواند در برنامه SaaS یا برای کسانی که وب سایت های وردپرسی دارند، در سایت شما از طریق استفاده از افزونه آنها اتفاق بیفتد .
تجزیه و تحلیل محتوای آن بسیار کاربردی است، اغلب به شما نمرههای صریح، معیارهای مقایسه و سایر امتیازات میدهد تا به شما اطلاع دهد که محتوای شما در چندین زمینه ضروری کجاست. ویژگی های کلیدی Clearscope
صفحات با رتبه برتر را برای یک عبارت جستجوی معین تجزیه و تحلیل می کند
کلمات کلیدی، عبارات و موضوعات مرتبط با آن جستجو را شناسایی می کند
بر اساس یافته های فوق پیشنهادات محتوایی ارائه می کند
بهترین برای:
Clearscope یک ابزار ایده آل برای متخصصان SEO متمرکز بر محتوا است که در حال نوشتن یا ویرایش محتوایی است که نیاز به رتبه بندی دارد. در حالی که برچسب قیمت آن ممکن است برای برخی گران باشد، Clearscope یک ابزار ارزشمند برای بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو و هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما است. ابزارهای دیگری مانند Scalenut ، Dashword ، و ContentPace نیز ممکن است برای کسانی که به دنبال جایگزین های مقرون به صرفه تر هستند، ارزش بررسی داشته باشند.
13. احرف
Ahrefs آخرین لیست ما است اما مطمئناً از کمترین آن فاصله دارد. این یک ابزار سئوی همه کاره ممتاز است که سال ها پیشرو بازار بوده است. Ahrefs تمام ابزار مورد نیاز برای موفقیت در سئو را در اختیار کارشناسان سئو قرار می دهد. این می تواند برای کاربران جدید دلهره آور باشد، اما به این دلیل است که داده های زیادی در داخل پلت فرم وجود دارد.
Ahref هر نوع کار سئو را پوشش می دهد، از جمله ممیزی بک لینک، رتبه بندی موقعیت URL، تحقیقات رقبا، تحقیقات کلمات کلیدی، ممیزی سایت و موارد دیگر.
پروفایل بک لینک Ahrefs یکی از بهترین هاست. این یک نمودار تاریخی از بک لینک های شما و تعداد آنها را در بازه های زمانی خاص (1 روز، 7 روز و غیره) به شما نشان می دهد. این نمایه همچنین شامل تعداد دامنههای ارجاعدهنده است (با تفکیک اطلاعات مهم درباره آن دامنهها). و همچنین آمارهای سطح بالایی مانند رتبه URL، رتبه دامنه، و تعداد کلمات کلیدی ارگانیک که سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند به شما می دهد. ویژگی های کلیدی Ahrefs
پروژه های نامحدود اگر با یک برچسب سایت و پنج پروژه تأیید نشده تأیید شوند (طرح Lite)
ردیابی رتبهبندی صفحه در میان کلمات کلیدی تعریفشده به جستجوهای دسکتاپ و موبایل (و مشاهده تاریخچه رتبهبندی)
تحقیق کلمات کلیدی از طریق پایگاه داده نفیس Ahrefs با استفاده از Keywords Explorer
اگر بیشتر از سایر ابزارها به ابزارهای خاص متکی هستید، می توانید افزونه های طرح را اضافه کنید
بهترین برای:
Ahrefs یک ابزار پیشرو برای کارشناسان سئو است. دادههای قابل اعتماد و گزینههای فیلتر عالی را ارائه میدهد تا به دادههایی که برای رتبهبندی موضوعات رقابتی نیاز دارید، برسید. این یک سرمایه گذاری ارزشمند برای کسانی است که به دنبال بهبود سئو بازی خود هستند. Ahrefs همراه با Semrush یک راه حل آزمایش شده است که به طور گسترده توسط متخصصان سئو استفاده می شود.
بهترین ابزار سئو چیست؟
Semrush بهترین ابزار سئو همه در یک است. تمام ویژگی های ضروری مانند تحقیق کلمات کلیدی، ممیزی سایت، تجزیه و تحلیل بک لینک، ردیابی رتبه، بهینه سازی در صفحه و تجزیه و تحلیل رقابتی را ارائه می دهد. بنابراین اگر می خواهید در مورد سئو جدی بگیرید، شروع مطمئنی است.
رتبه بندی SE برای مبتدیانی ایده آل است که به دنبال راه حلی مقرون به صرفه تر هستند که عملکردی مشابه SEMrush دارد.
BrightLocal بهترین راه حل برای سئوی محلی است. این شامل ردیابی رتبه جستجوی محلی، مدیریت استناد، نظارت بر بررسی و موارد دیگر است.