رپورتاژ

اجرای سقف وافل چه تاثیری بر قیمت سازه ها می گذارد؟

اجرای سقف وافل چه تاثیری بر قیمت سازه ها می گذارد؟

امروزه سقف های متعددی برای ساخت ساختمان به روی کار آمده اند که هرکدام از آن ها دارای معایب و مزایای خاص خود هستند. مدل های بتنی، نمونه ای است که در گذشته از آن استفاده می کردند.

ولی با توجه به هزینه بالای بتن و سنگین بودن آن، نوع دیگری از سقف به نام وافل به روی کار آمده و توانسته نظر مثبت تمامی پیمانکاران را به خود جلب نماید.

چگونگی تاثیر سقف وافل در قیمت پروژه سازه ها چندان پیچیده نیست و در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد.

سقف وافل چیست؟

همانطور که گفته شد با توجه به سنگین بودن سقف های بتنی و خطراتی که ممکن است در هنگام بلاهای طبیعی برای جان ساکنین ساختمان داشته باشد، امروزه نمونه های سبک و کارآمدی همچون وافل به روی کار آمده است.

سقف های وافل وزنی کاملا سبک داشته و می تواند برای تمامی محیط ها با متراژ بالا کاربرد داشته باشد.

علت نام گذاری این سقف به وافل، شکل خاص آن می باشد، به گونه ای که یک طرف کاملا صاف و طرف دیگر دارای برآمدگی های گلدانی شکل بوده که شباهت زیادی به وافل پیدا کرده است.

برای نصب سقف های وافل نیازی به ستون و آرماتور نیست و به راحتی متصل می شود.

علت سبک بودن سقف های وافل، توخالی بودن و استفاده از پلاستیک کامپوزیت برای تولید آن است، این ماده وزنی کاملا سبک داشته و متناسب با محیط شما تولید می شود.

یکی از نکات مهم در رابطه با این سقف ها، قابلیت نصب در انواع اسکلت فلزی و‌ بتنی است.

قالب های متفاوتی برای این کار موجود است، تعدادی از آن ها برای تولید سقف وافل دو طرفه و مدل های دیگر برای سقف وافل یک طرفه کاربرد دارد.

انتخاب نوع سقف بر عهده شما بوده و می توانید با توجه به نیاز و نوع کار خود از آن خریداری نمایید.

کاربرد سقف وافل

همانطور که گفته شد سقف های وافل نیاز به اتصال ستون و آرماتور ندارد. به همین دلیل در مکان هایی با متراژ بزرگ که دهانه سقف آن ها عریض است و نمی توان از ستون های متعدد برای پایداری سقف استفاده کرد، به کار می آید.

به همین دلیل می توان گفت اجرا و طراحی سقف وافل در سازه های صنعتی، تجاری، بیمارستان، سالن های مختلف، فرودگاه، پارکینگ و غیره امکان پذیر است.

مزایای سقف وافل

این سقف ها مزایای بی شماری همچون اجرا در محیط های بزرگ، تجزیه پذیری، مقاومت در برابر عوامل طبیعی، تحمل وزن بالا، قابلیت نصب در محیط های مسطح و غیره را دارد.

در ادامه چندی از مزایای آن را توضیح خواهیم داد.

• حفظ محیط زیست در استفاده از قالب های قابل بازیافت

از جمله ویژگی های مثبت این سقف، قابل بازیافت بودن قالب های آن است. هنگامی که مراحل بتن ریزی به اتمام رسید، سقف از قالب جدا شده و می توان به صورت مجدد از آن استفاده نمود.

به دلیل استفاده از کامپوزیت در تولید قالب سقف وافل، نمونه های ساخته شده کاملا سبک بوده و هنگامی که طول عمر قالب ها به پایان رسید، می توان آن ها را بازیافت نمود.

بنابراین قالب های سقف وافل کاملا تجزیه پذیر بوده و هیچ گونه ضرری برای محیط زیست نخواهد داشت.

• وزن سبک و راحتی در اجرا

از جمله مزایای این سقف نسبت به دیگر مدل های مشابه، وزن سبک و اجرای آسان آن است، به دلیل استفاده از بتن و پنجره ای بودن، این سقف وزن سبکی دارد.

همچنین به دلیل داشتن شکل خاص و استفاده نکردن از ستون و غیره برای نصب آن، سرعت اجرای بالایی خواهد داشت و برای افرادی که تمایل دارند در مدت زمان کوتاهی، سقف محیط خود را نصب نمایند، مناسب است.

• مقاوم در برابر حریق

سقف وافل علاوه بر تجزیه پذیری، در برابر عوامل طبیعی همچون زلزله و آتش سوزی مقاوم است.

سقف وافل به دلیل بهره مندی از موادی کاملا ایمن، توانایی دفع حرارت را داشته و در برابر آتش مقاومت بالایی دارد.

• امکان اجرا با بتن و فلز

نصب سقف های وافل تنها توسط بتن و فلز امکان پذیر است و مانند دیگر نمونه ها احتیاجی به تیر آهن و ستون نخواهد داشت.

بتن ریزی به صورت یکپارچه در ساخت سقف انجام می شود و این مراحل نیازی به روان کننده ندارد.

معایب سقف های وافل

هرسقفی می تواند دارای معایبی نیز باشد، معایب سقف وافل به شرح زیر است:

• در سطوح شیبدار قابل اجرا نیست

از جمله معایبی که می توان برای این نوع سقف در نظر گرفت اجرا نشدن در محیط های شیب دار است، این مدل تنها در مکان های صاف قابلیت نصب دارد.

• نیازمند تیم اجرای متخصص

سقف وافل برای تولید و اجرا نیاز به افراد ماهری دارد، به همین دلیل تمامی افراد نمی توانند این کار را به خوبی انجام دهند.

• اضافه کردن هزینه کناف و سقف کاذب

برای پر کردن سقف های وافل از کناف استفاده می کنند، بنابراین شما در هنگام خرید آن، می بایست هزینه کناف را هم در نظر بگیرید.

همچنین قیمت سقف های وافل و قالب های تولیدی آن کمی بالا بوده، اما برای استفاده در چندین ساختمان و یا محیط هایی با متراژ بالا، مقرون به صرفه است.

تاثیرات مهم در قیمت سقف وافل

عوامل زیادی همچون نوع ماده به کار رفته در سقف، نیروی ماهر و کاربلد و … به روی قیمت نهایی کار تاثیر می گذارد.

تعدادی از عوامل تاثیر گذار به روی قیمت سقف را ذکر خواهیم کرد.

• شرکت سازنده

از جمله عوامل تاثیرگذار به روی قیمت سقف های وافل، شرکت تولید کننده و سازنده آن است، بسیاری از شرکت ها به دلیل رزومه بالا و سوابق خوبی که در اجرای این کار دارند، قیمت بالاتری ارائه خواهند داد.

• متریال

نوع ماده به کاررفته در سقف های وافل و قالب آن می تواند تاثیر مستقیمی به روی قیمت نهایی داشته باشد، هرچه از مواد مرغوب تر و بهتری برای تولید استفاده نمایند، مسلما قیمت افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین نوع متریال به کاررفته تاثیر مستقیمی به روی عملکرد و طول عمر سقف دارد.

• تیم اجرایی

همانطور که گفته شد اجرای سقف وافل نیازمند یک تیم حرفه ای است و اگر افراد مناسبی برای این کار حساس انتخاب نشوند، ممکن است پروژه در آینده دچار مشکلات متعددی شود.

بنابراین هرچه نیرو و تیم اجرایی از مهارت بالایی برخوردار باشند، قیمت کار افزایش و دستمزد بالاتری دریافت خواهند کرد.

خرید سقف وافل از فرازمان

یکی از ویژگی های مثبت شرکت فرازمان، تولید نمونه های درخواستی شما با بهترین متریال و افراد کاربلد است، تمامی نیروهای تولید کننده نهایت دقت خود را برای این کار گذاشته تا سقفی مناسب برای سازه های شما فراهم آورند.

اگر قصد خرید سقف وافل و یا خرید قالب سقف وافل برای پروژه های خود را دارید می توانید به سایت شرکت فرازمان مراجعه کرده و‌ این کار را با قیمتی کاملا مناسب و کیفیت تضمین شده دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت کالا، نحوه نصب و عوامل دیگر، به سایت مراجعه کرده و با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا