رپورتاژ

6 اصل در طراحی کاتالوگ موثر

6 نکته برجسته در طراحی کاتالوگ موضوعی است در ویدئویی (ویدئو در صفحه منبع این مقاله قابل مشاهده است) در مورد آن صحبت شده است. در نظر گرفتن مطالب تخصصی و مهم ارائه شده توسط یک طراح خبره به شما کمک می کند تا در صورت تمایل به طراحی کاتالوگ با در نظر گرفتن محتوای ارائه شده در ویدئو که در متن همان محتوا برای راحتی مخاطب نیز درج شده است، با خیالی آسوده به سمت طراحی کاتالوگ بروید. هزینه طراحی کاتالوگ بهترین نتیجه ممکن را به همراه دارد و با دسترسی مخاطبان شرکت به کاتالوگ طراحی شده (بر اساس اصول) علاوه بر فروش بیشتر، برندسازی به بهترین شکل ممکن محقق می شود.

6 فن برای کاتالوگ موثر

6 نکته که در زیر (به صورت متنی در همین ماقله و تصویری در منبع مقاله) قابل مشاهده است، تنها قسمت اول (قسمتی کوچک) از تجربه یک طراح متخصص جهت تمرکز بیشتر بر نکات تخصصی در طراحی کاتالوگ، به جای تمرکز روی محتوای تکراری خواهد بود. باید گفت که این ویدیو قسمت دیگری نیز خواهد داشت که می آن را نیز مشاهده کنید و نکات مهمتر و بهتری در مورد طراحی کاتالوگ دریافت نمایید.

1. داده های اولیه

شما باید اطلاعات لازم و حیاتی را که می دانید در کاتالوگ طراحی شده به آن نیاز دارید را به صورت دقیق (یا به اصطلاح تمیز) در اختیار طراح قرار دهید و هیچ سوالی در مورد نیازها و استراتژی مجموعه خود به طراح نگذارید.

2.جعبه سیاهی به نام، لوگو

لوگو شما، اطلاعات زیادی از برند و شرایط شما (سلیقه، طرز تفکر سازمانی براساس نوع لوگو و…) در اختیار طراح قرار می دهد که در خروجی کاتالوگ شما موثر است.

3. رنگ سازمانی

در مواردی دیده شده که رنگ های سازمانی انتخابی اصلا مناسب نیستند. اگرچه انتخاب رنگ سازمانی باید در ابتدای سازماندهی و طراحی لوگو مورد توجه قرار گیرد، اما بعضی از مواقع این رنگ ها قابل تشخیص و خاطره انگیز نیستند یا آسان در صنعت چاپ اجرا نمی شوند و به هیچ وجه نمی توان برای کاتالوگ های حرفه ای موثر باشد. از این مدل رنگ ها می توان به قهوه ای یشمی یا بنفش نامشخص (به اصطلاح طراحان تعریف نشده) اشاره کرد. قرمز، آبی، سبز، زرد و … رنگ های شفاف و جذابی برای کاتالوگ هستند.

4. انتخاب رنگ مکمل

هر رنگ شرکتی برای بهتر دیده شدن نیاز به رنگ مکمل دارد. رنگ های مکمل از خانواده رنگ های خنثی، متضاد و هم خانواده هستند که رایج ترین رنگ ها خاکستری، سیاه، زغالی و غیره هستند. به طور کلی طیف رنگ سفید تا سیاه بسیار برای انتخاب رنگ مکمل مناسب می باشند.

5. عکس مورد استفاده در کاتالوگ

عکس از کاتالوگ باید حرفه ای و جذاب باشد. اگر کاتالوگ شما عکس محور است یا باید از عکس های محصولات خود در کاتالوگ استفاده کنید، عکس های استفاده شده باید به یکی از این دو روش باشد: استفاده از عکاسی خاص (سرویس عکاسی صنعتی) یا استفاده از عکس های مرتبط و از قبل آماده (به فروشگاه های عکس مراجعه کنید)

6. متن مورد استفاده در کاتالوگ

به یاد داشته باشید که متن کاتالوگ را به صورت تایپ شده و بدون غلط املایی و گرامری در قالب یک فایل متنی برای طراح ارسال شود. همچنین اگر کاتالوگ شما دارای ۲ زبان یا بیشتر است، حتماً معادل هر متن در هر زبان را در اختیار طراح قرار دهید. متن مورد استفاده باید کوتاه و کاربردی باشد. متن ارسالی باید به گونه ای نوشته شود که علاوه بر بدون پیچیدگی بودن دارای پاراگراف های کوتاهی نیز باشد.

 

این مطلب خلاصه ای برای بازنشر مطلب ” 6 نکته مهم در طراحی کاتالوگ ” در سایت آی تی ایران است. هر جند این سایت به صورت تخصصی در حوزه طراحی نبوده و این مطلب نیز یک ریپورتاژ آگهی در این سایت است، اما به دلیل محتوا مناسب و داشتن ویدئویی برای تماشای اصول مهم در طراحی کاتالوگ، به نظر محتوایی خوبی برای بازنشر می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا