رپورتاژ

چگونه داشبورد خودروی خود را تمیز کنیم

مراقبت از وسیله نقلیه یک جزء حیاتی در نگهداری خودرو است. داشبورد یکی از مهم ترین قسمت های داخلی خودروی شماست و باید مرتبا تمیز شود. در این پست همه چیزهایی که باید در مورد تمیز کردن داشبورد ماشین خود بدانید بحث خواهد شد.

چرا باید داشبورد ماشین را تمیز کنم؟

داشبورد خودروی شما چیزی بیش از یک پلتفرم برای رادیو و تهویه مطبوع است. همچنین به عنوان مرکز کنترل وسیله نقلیه شما عمل می کند و اطلاعات مهمی مانند سطح سوخت، سرعت و سایر اطلاعات حیاتی را ارائه می دهد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید داشبورد ماشین خود را به طور منظم تمیز کنید.

ایمنی

داشبورد گرد و غباری می تواند دید را مختل کند و خواندن چیزهایی مانند سرعت، سطح سوخت و سایر گیج های نمایشگر را دشوار کند. این می تواند هنگام رانندگی خطرناک باشد.

زیبایی شناسی

داشبورد تمیز نه تنها ظاهر بهتری دارد، بلکه ظاهر کلی داخل خودرو شما را نیز بهبود می بخشد. با گذشت زمان، خاک، گرد و غبار و کثیفی انباشته می شوند و داشبورد شما را نرم و نامرتب می کنند.

ارزش فروش مجدد

ممکن است بخواهید در آینده اتومبیل خود را بفروشید یا تجارت کنید. یک مشتری بالقوه یک داشبورد تمیز بدون خط و خش، لکه، بو یا آسیب را به داشبورد نادیده گرفته ترجیح می دهد.

نگهداری

با گذشت زمان، کثیفی روی داشبورد شما جمع می‌شود و باعث خراشیدگی و سایر آسیب‌های آرایشی می‌شود که ارزش وسیله نقلیه شما را کاهش می‌دهد. تمیز کردن داشبورد به طور منظم می تواند به حفظ ظاهر اصلی خودرو شما کمک کند.

سلامتی

تجمع گرد و غبار و زباله روی داشبورد شما می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. این ذرات در هوا شناور می شوند و باعث ایجاد آلرژی و سایر مشکلات تنفسی می شوند.

برای تمیز کردن داشبورد خودرو به چه چیزهایی نیاز دارم؟

برای تمیز کردن داشبورد ماشین خود به چند مورد نیاز دارید. به احتمال زیاد قبلاً برخی از این اقلام را در خانه دارید. اگر نه، در اینجا لیستی از آنچه شما نیاز دارید آمده است.

  • پولیش داش
  • حوله های میکروفیبر
  • اسپری اثاثه یا لوازم داخلی و تمیز کننده داخلی
  • جاروبرقی با ضمیمه برس
  • برس موی نرم
  • مراحل تمیز کردن داشبورد
  • در اینجا مراحل تمیز کردن داشبورد خودرو با این موارد آورده شده است.
  1. زباله های سست را بردارید

برای پاک کردن کثیفی های سست از داشبورد از جاروبرقی با اتصال برس استفاده کنید. این کار به از بین بردن گرد و غبار، خرده نان و سایر انواع کثیفی کمک می کند. این مرحله ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما آن را نادیده نگیرید. در حین تمیز کردن، گرد و غبار، خرده‌ها و کثیفی به راحتی پخش می‌شوند و به داشبورد آسیب می‌رسانند. در نتیجه، خلاص شدن از شر آنها قبل از شروع تمیز کردن بسیار مهم است.

  1. اثاثه یا لوازم داخلی و اسپری تمیز کننده داخلی را اعمال کنید

سپس اسپری اثاثه یا لوازم داخلی را روی یک حوله میکروفیبر اسپری کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که پاک کننده را مستقیماً روی داشبورد اسپری نکنید. ممکن است بیش از حد اشباع شود و باعث آسیب شود. داشبورد را با حوله پاک کنید و وارد تمام شکاف ها و شکاف ها شوید. فراموش نکنید که فرمان را نیز پاک کنید. این یکی از کثیف ترین بخش های وسیله نقلیه شما است، بنابراین آن را به طور کامل تمیز کنید. مراقب باشید در دستگاه های داشبورد خود مانند سیستم سرگرمی اطلاعاتی خود از پاک کننده های زیادی استفاده نکنید. می تواند به شکاف های کوچک وارد شود و به آنها آسیب برساند.

  1. از یک برس نرم استفاده کنید

داشبورد را با یک برس نرم تمیز کنید تا لکه های سرسخت و مکان های صعب العبور پاک شود. این موارد شامل مکان‌هایی مانند کنسول مرکزی، دریچه‌های هوا، جا لیوان‌ها و کنترل‌های دما می‌شود. از اعمال نیروی زیاد خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به خراش شود.

  1. با یک حوله میکروفیبر خشک پاک کنید

پس از استفاده از اسپری تمیزکننده و برس، داشبورد را با یک حوله میکروفایبر خشک پاک کنید. این به حذف پاک کننده های باقی مانده و صیقل دادن داشبورد کمک می کند.

  1. Dash Polish را بزنید

مقدار کمی از لاک داش را با یک حوله میکروفایبر تمیز بمالید. پولیش را به صورت دایره ای و با لمس ملایم بمالید. این به محافظت از داشبورد در برابر اشعه ماوراء بنفش و حفظ شکل آن کمک می کند.

  1. داشبورد را صاف کنید

پس از استفاده از براق کننده داشبورد را با یک حوله میکروفایبر تمیز پاک کنید. این به پاک کردن لاک اضافی کمک می کند و سطح را براق و جلا می دهد.

بایدها و نبایدهای تمیز کردن داشبورد خودرو

ما ثابت کرده‌ایم که تمیز کردن داشبورد خودرو هم برای زیبایی‌شناسی و هم برای عمر وسیله نقلیه مهم است. با این وجود، همه فرآیندهای تمیز کردن یکسان نیستند و ممکن است برخی از آنها بیشتر آسیب ببینند تا خوب. در اینجا برخی از بایدها و نبایدهای تمیز کردن داشبورد خودرو آورده شده است.

انجام دهید

از پارچه میکروفایبر استفاده کنید: پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن داشبورد ایده آل است. نرم و ملایم است و می تواند گرد و غبار و کثیفی را بدون ایجاد خراش روی سطح ببرد.

از پاک کننده داشبورد استفاده کنید: پاک کننده داشبورد فقط برای تمیز کردن داشبورد خودرو ساخته شده است. گرد و غبار، کثیفی و آلودگی را بدون آسیب رساندن به سطح پاک می کند. قبل از استفاده از پاک کننده، دستورالعمل ها را به دقت بخوانید.

با تمیز کردن خشک شروع کنید: قبل از استفاده از یک محصول تمیز کننده، ابتدا تمیز کردن خشک را در نظر بگیرید. این از خراش های سطحی ناشی از خراشیدن خاک و زباله جلوگیری می کند.

از یک برس کوچک استفاده کنید: اگر نقاطی وجود دارد که دسترسی به آنها سخت است، از یک برس کوچک برای پاک کردن خاک و گرد و غبار استفاده کنید. می توانید از مسواک نرم استفاده کنید.

محافظت با مسدود کننده UV: هنگامی که تمیز کردن داشبورد خود را به پایان رساندید، آن را با یک مسدود کننده UV بپوشانید. این باعث می شود سطح در برابر محو شدن و ترک خوردن به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید محافظت شود.

انجام ندهید

از مواد ساینده استفاده کنید: از استفاده از اقلام ساینده مانند لنت، پشم فولادی یا برس های نوک تیز خودداری کنید. آنها می توانند سطح داشبورد را خراش دهند یا آسیب ببینند.

از پاک کننده های مبتنی بر آمونیاک استفاده کنید: پاک کننده های مبتنی بر آمونیاک می توانند باعث تغییر رنگ یا آسیب به سطح داشبورد شوند. در عوض، از پاک کننده های تخصصی داشبورد استفاده کنید.

اسپری مستقیم روی سطح: از اسپری کردن محلول تمیزکننده به طور مستقیم روی سطح داشبورد خودداری کنید. محلول های تمیز کننده ممکن است به دریچه ها و قطعات الکترونیکی نشت کنند و باعث آسیب شوند.

استفاده بیش از حد از آب: آب زیاد می تواند به داشبورد آسیب برساند. به جای خیس کردن داشبورد در آب از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.

از موم یا پولیش استفاده کنید: واکس ها و پولیش ها می توانند بر روی داشبورد باقی مانده و گرد و غبار و زباله را جذب کنند. همچنین داشبورد را چرب می کند که می تواند هنگام رانندگی خطرناک باشد.

چند وقت یکبار باید داشبورد ماشین را تمیز کنم

اینکه هر چند وقت یکبار باید داشبورد خودروی خود را تمیز کنید به عوامل زیادی بستگی دارد. این موارد عبارتند از: چند بار وسیله نقلیه خود را رانندگی می کنید، محیطی که در معرض آن قرار دارد، و چقدر می خواهید ماشین شما تمیز باشد. داشبورد خودرو خود را حداقل ماهی یک بار تمیز کنید تا از تجمع گرد و غبار و زباله جلوگیری کنید.

پوشش های داشبورد چگونه می توانند کمک کنند؟

کاور داشبورد خودرو یک وسیله محافظ است که برای تمیز و ایمن نگه داشتن داشبورد خودروی شما تعبیه شده است. در اینجا برخی از مزایای استفاده از پوشش داشبورد آورده شده است.

از گرد و غبار و گرد و غبار جلوگیری می کند

روکش داشبورد به داشبورد شما کمک می‌کند تا از گرد و غبار و زباله‌هایی که می‌توانند در طول زمان انباشته می‌شوند، دور بماند. این امر مخصوصاً اگر در یک منطقه گرد و غبار زندگی می کنید یا اغلب ماشین خود را در گاراژ یا بیرون پارک می کنید بسیار مهم است. یک کاور از جمع شدن خراش، کثیفی و سایر زباله ها روی داشبورد شما کمک می کند.

تابش خیره کننده را کاهش می دهد

اگر در نور شدید خورشید رانندگی می‌کنید، روکش داشبورد می‌تواند تابش خیره کننده را کاهش دهد و دیدن جاده پیش رو را آسان‌تر می‌کند. این به ویژه اگر در طول روز یا در مناطقی که نور خورشید زیاد است رانندگی کنید بسیار مفید است.

ارزش ماشین شما را حفظ می کند

روکش های داشبورد خودرو می توانند کیفیت فضای داخلی خودرو شما را برای مدت طولانی حفظ کنند و کیفیت آن را حفظ کنند. لوازم جانبی خودرو شورون همچنین برخی از بهترین لوازم داخلی خودرو را ارائه می دهد که می تواند از ارزش خودروی شما محافظت کند. این موارد شامل موارد زیر است:

  • پوشش داش میت داش
  • سایه های خورشیدی باد سوکس
  • روزهای کودک
  • صفحه نمایش اشکال

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا