آخرین و جدیدترین اخبار کرونا

وضعیت متفاوت خراسان جنوبی در نقشه کرونا؛ طبس قرمز شد

به گزارش روز جمعه ایرنا براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور که از روز شنبه ۱۳ آذر اعمال می‌شود؛ با عبور از خیز پنجم کرونا، تهران و ۱۴ مرکز استان دیگر در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند.

بر این اساس ۲۸۴ شهرستان کشور در وضعیت آبی (کم‌خطر)، ۱۵۳ شهرستان زرد (متوسط خطر)، ۹ شهرستان نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان قرمز (خیلی پرخطر) هستند.

وضعیت خراسان جنوبی در نقشه کرونایی کشور متفاوت از سایر استان‌هاست به طوری که شهرستان‌ طبس خراسان جنوبی به همراه شهرستان بهاباد استان یزد، تنها شهرستان‌های قرمز کشور هستند که به علت افزایش روند بستری کرونا، دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

طبس که پهناورترین شهرستان خراسان جنوبی و در مسیر ارتباطی چند استان است، در رنگ‌بندی قبلی نارنجی بود و بار دیگر قرمز شد.

براساس آخرین به‌روزرسانی نقشه کرونایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (جمعه) منتشر کرد، شهرستان نهبندان که در وضعیت زرد قرار داشت، دوباره نارنجی شد و شهرستان فردوس هم نارنجی ماند.

بدین ترتیب از ۹ شهرستان نارنجی کشور، ۲ شهرستان مربوط به خراسان جنوبی است.

بیرجند هم از وضعیت نارنجی به زرد تغییر رنگ داد تا مرکز استان پس از مدت‌ها رنگ دیگری به غیر از قرمز و نارنجی به خود بگیرد.

شهرستان‌های خوسف و زیرکوه در وضعیت آبی یا کم‌خطر قرار گرفتند و بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت زرد قرار دارند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در رنگ‌بندی قبلی کرونایی کشور سه شهرستان این استان شامل بیرجند، طبس و فردوس در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار داشتند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه به خبرنگار ایرنا گفت: از هفته گذشته گزارش‌ها حاکی از روند ثابت (پایدار) بیماری در استان بوده اما وضعیت همچنان شکننده است.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: تاکنون ۸۵ درصد جامعه هدف خراسان جنوبی دز اول واکسن کرونا و ۷۲ درصد دز اول و دوم را تزریق کرده‌اند.

اولین مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در شهر بیرجند چهارم اسفند ۱۳۹۸ گزارش شد و این استان تاکنون پنج موج بیماری کووید۱۹ را پشت سر گذاشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا