آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

ورزش وال بال چیست و چه نوع توپی برای آن بخریم؟

ورزش وال بال درواقع به یک توپ با همین نام وابسته است، اما امکان انجام تمرینات ترکیبی دراثنای حرکات اصلی، بدان قدرت و کیفیت والایی بخشیده است. وال بال نوعی توپ چرمی با بافت نرم و منعطف است که داخل آن را به‌جای هوا از شن و پنبه متراکم پر می‌کنند تا در قالب یک وزنه بتوان با آن حرکات انفجاری و قدرتی را در تنوع بالا انجام داد. این توپ‌ها باهدف پوشش انواع ورزشکاران از سطوح ابتدایی تا حرفه‌ای در اوزان مختلف تولید می‌شود. فروشگاه آنلاین انرژی اسپرت وظیفه تدارک انواع وزن‌های این توپ را برعهده‌گرفته و با ارائه جنس‌های باکیفیت مانع از آسیب فیزیکی در ورزشکاران می‌شود.

آشنایی بیشتر با ورزش وال بال:

وال بال نوعی ورزش توپی تک‌نفره یا تیمی است که در آن ورزشکار به کمک یک توپ حجیم و سنگین می‌کوشد تا مچ دست و ساعد خود را در بهترین حالت تقویت نماید. در این اثنا با انتخاب تمرینات ترکیبی می‌توان کل بدن را تحت تأثیر این ورزش ساده و درعین‌حال سودمند قرار داده و قدرت مرکزی و هسته بدن را افزایش داد. ورزشکار در مقابل دیوار ایستاده و با پرتاب توپ و ایجاد فشار سعی می‌کند تا ماهیچه‌های خود را درگیر سازد. درهربار پرش باید توپ به دیوار برخورد نموده و مجدداً به سمت ورزشکار بازگردد. اگرچه نمونه انفرادی این ورزش بسیار رواج دارد، اما می‌توان آن را به‌صورت دونفره یا حذفی (معمولی، تیمی، ترکیبی، تصادفی) انجام داد. ولی آنچه از هر موضوع دیگری در این ورزش مهم است، افزایش قدرت، استقامت، انعطاف‌پذیری، سرعت، تعادل و بهبود ریتم تنفس است.

آشنایی بیشتر با توپ وال بال:

وال بال روگ توپی نسبتاً بزرگ با وزن بندی‌های مختلف باروکشی غالباً از چرم بسیار نرم است. برای آنکه بتوان وزن آن را مدیریت نمود، از شن برای پر کردن فضای داخلی استفاده می‌شود. به کمک لایه پنبه فشرده کوشیده‌اند تا حالت توپ را حفظ نموده و از آسیب‌های مفصلی و تاندومی در ورزشکار جلوگیری نمایند. برای آنکه دید بهتری از توپ وال بال داشته باشید آن را شبیه توپ فوتبال یا توپ مدیسن اما با ابعادی بزرگ‌تر و رنگ تیره تصور نمایید.

ورزش وال بال هم‌تراز چه ورزش‌هایی است؟

با انجام تمرینات قدرتی وال بال می‌توانید، تمامی مزایای ورزش‌هایی مانند اسکات سنتی، دویدن ماراتن، باربیس، کوهنوردی، کراسفیت، فول بادی و قایقرانی را بدون صرف انرژی بیشتر و بسیار راحت‌تر به دست آورید.

اهداف مختلف ورزش وال بال:

تمامی اهدافی که در ورزش‌هایی مانند فول بادی، قدرتی، هوازی و استقامتی، ورزشکاران دنبال می‌کنند را می‌توان در ورزش ساده وال بال یافت. چراکه با پرتاب ساده یک توپ به دیوار به‌صورت هم‌زمان سوختن کالری و فشار زیاد به ماهیچه‌ها به دست می‌آید. بدین ترتیب می‌توان با این ورزش ماهیچه‌های چهار سر بازویی، شانه‌ها، سینه و هسته بدن را تقویت و بهسازی نمود. حتی این ورزش عضلات باسن، همسترینگ و سه سر زانویی را نیز تقویت می‌کند. چراکه دست، پا و هسته بدن در این ورزش درگیر بوده، اما دقت داشته باشید، تعداد حرکات را تا زمانی که حالت بدن حفظ‌شده و تمرکز دارید، انجام دهید.

راهنمای خرید توپ وال بال متناسب با شرایط جسمانی:

از مهم‌ترین نکات در زمان خرید توپ وال بال، دقت در کیفیت جنس پوسته بیرونی این ابزار ورزشی است. این توپ باید ضربه و فشار متوالی را در طی فرایندهای ورزشی متنوع تحمل نماید. پس اگر از یک پوسته مقاوم برخوردار نباشد، به‌سرعت ترک‌خورده و آسیب می‌بیند. جنس توپ‌های ایدئال را به چرم طبیعی و چرم مصنوعی یا نایلون و وینیل باهدف کاهش قیمت و امکان حفظ کیفیت، اختصاص می‌دهند. از دیگر نکات مهم خرید توپ وال بال باید به چسبندگی مناسب، وجود بافتی نرم و منعطف و توانایی عالی در جذب کافی شدت ضربه، اشاره نمود. البته توپ‌هایی که به توزیع متعادل و مساوی وزن می‌پردازند، ایمن‌تر بوده و جهش و گرفتن آن‌ها در هر شرایطی راحت‌تر است. وزن این توپ‌ها را نیز برحسب میزان آمادگی جسمانی خود انتخاب کنید تا به ناخواسته به مفاصل و ماهیچه‌تان آسیبی وارد نشود.

مزایای استفاده از توپ وال بال در تقویت بدن:

از بزرگ‌ترین و قابل‌تأمل‌ترین مزایا واردسازی توپ وال بال به تمرینات خود فعالی سازی بخش عظیمی از ماهیچه‌های بدن و درگیر نمودن بافت‌های مخالف و موافق است. البته مزایای بسیار دیگری نیز برای این ورزش ذکرشده که علاقه‌مندان جهانی آن را افزایش داده است.

  • رسیدن به‌ تناسب‌اندام
  • بهبود قدرت هسته‌ای بدن
  • افزایش ثبات و تعادل کلی
  • کاهش خطر آسیب‌دیدگی‌های روزمره
  • ارتقا سطح قدرت ذهنی و تمرکز
  • دریافت بالاتر خود انگیزشی مثبت
  • حمایت عالی از ستون فقرات و عضلات شکم و کمر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا