آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

مقام صهیونیست: سید حسن نصرالله را بیشتر از سخنگویان اسرائیل باور دارم

تساحی هنگبی وزیر پیشین و عضو پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب لیکود در اظهاراتی گفت: "من (سید حسن) نصرالله را بیشتر از سخنگویان اسرائیل باور می کنم."

در همین حال، یک منبع سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی در گفت وگو با رسانه های این رژیم درباره پرونده ترسیم مرزهای آبی بین فلسطین اشغالی و لبنان و آمادگی حزب الله لبنان در مرز لبنان با شمال فلسطین اشغالی گفت: ما در جبهه شمال به وضعیت بسیار حساس و خطرناک رسیدیم.

همزمان رسانه های صهیونیستی تاکید کردند که هنوز فرمانده و یا افسر اطلاعاتی اسرائیلی یا غربی متولد نشده است که بتواند از ذهن سید حسن نصرالله را بخواند و موفق شود برنامه های وی را تحلیل کند.

پیش از این شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی بوجود آمدن اختلافات در پرونده مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، احتمال تنش در مرز شمال سرزمین های اشغالی و لبنان بین این رژیم و حزب الله افزایش یافته است.

پیش از این شیخ علی دعموش، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: دشمن اشغالگر زبان دیپلماسی را نمی‌فهمد و هرکس معتقد است که دشمن تنها با منطق مذاکره می‌تواند حقوق لبنان را به رسمیت بشناسد، اشتباه می کند.

وی تاکید کرد: دشمن تنها منطق زور را می‌فهمد و این موضوع را تمام تجربیات گذشته ثابت کرده است. وقتی از منطق زور در زمینه مقابله با دشمن صحبت می‌کنیم، مقصود ما فقط زور یا توان نظامی علی‌رغم اهمیت بالای آن نیست، بلکه منظور همه عناصر قدرت از ایستادن ملت لبنان حول محور مقاومت و اعتماد آنها به آن گرفته تا میزان صبر، مقاومت و استواری و وحدت و ثبات موقعیت سیاسی است.

شیخ دعموش در ادامه خاطرنشان کرد: ما به خود و توان خود اعتماد داریم و برای همه احتمالات آماده هستیم. نمی‌توان نسبت به حقوق خود سکوت کرد و مقاومت امروز قوی‌تر و سرسخت‌تر از همیشه است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع اخیرا اعلام کردند که یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اصلاحات پیشنهادی لبنان در پیشنویس توافق پیشنهادی آمریکا برای ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی مخالفت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا