رپورتاژ

آشنایی با مفیدترین ابزارهای مناسب برای گوگل ادز

ابزارهای گوگل ادز

ابزار و افزونه‌های گوگل ادز، از بررسی کلمات کلیدی گرفته تا مدیریت پیشنهادها بسیار کاربردی هستند. گوگل ادز محبوب‌ترین پلتفرم انتشار آگهی است و کاربرانی که روی تبلیغات کلیک می‌کنند، احتمال دارد بیشتر خرید کنند و درصد زیادی از سهم بازار جست‌وجوی پولی متعلق به گوگل است. ابزارها و نرم‌افزارهای زیادی برای افزایش بهره‌وری، گسترش عملکرد و ارائه بهترین نتیجه ممکن در گوگل ادز وجود دارد که در اختیار کاربران قرار گرفته است.

افزونه‌های گوگل ادز

افزونه‌های گوگل ادز تبلیغ شما را گسترش می‌دهند؛ در واقع، می‌توان گفت که افزونه‌ها ابزاری مناسب برای افزایش نرخ کلیک هستند. افزونه‌های تبلیغاتی اطلاعات بیشتری دربارهٔ کسب‌وکار شما به قسمت اصلی آگهی متنی اضافه می‌کنند. در ادامه برخی از بهترین افزونه‌ها را معرفی می‌کنیم.

Sitelinks

برای داشتن لینک‌های مختلف در آگهی خود، می‌توانید از Sitelinks Google استفاده کنید. این افزونه می‌تواند کاربران را تشویق کند تا به جای صفحه اصلی، از صفحات دیگر سایت نیز بازدید کنند. مطمئن شوید که لینک‌ها سایت شما را منعکس می‌کنند، متن پیوند را کوتاه نگه می‌دارند و توضیحاتی را اضافه می‌کنند تا کاربران بتوانند ببینند چه اطلاعاتی را یاد می‌گیرند.

call

اگر تمایل دارید که به مشتریان خود راهی برای تماس مستقیم ارائه دهید، می‌توانید از  افزونه Call استفاده کنید که یکی از مفیدترین افزونه‌های گوگل ادز است. با کمک این افزونه می‌توانید یک گزینه تماس مستقیم در آگهی خود اضافه کنید. افزونه callout در گوشی‌های هوشمند بهترین عملکرد را دارند؛ زیرا کاربران می‌توانند فقط روی شماره کلیک کرده و بلافاصله مستقیما از صفحه موتور جستجو با شما تماس بگیرند.

Structured Snippets

افزونه Google Snippet برای برجسته‌کردن محصولات، خدمات و ویژگی‌های محبوبی مفید است که کاربران ممکن است به دنبال آن باشند. به این ترتیب، می‌توانید چند گزینه مختلف را لیست کنید که مشتریان در صورت کلیک‌کردن روی تبلیغ شما، در اختیار خواهند داشت.

ابزارهای گوگل ادز

ابزارهای گوگل ادز را می‌توان برای عملکردهای مختلفی استفاده کرد. استفاده از ابزارهای مناسب برای وب‌سایت خود مانند استفاده از ابزارهای مناسب هنگام ساختن خانه است: آن‌ها کار را آسان تر می‌کنند. استفاده از ابزارهای مناسب گوگل ادز می‌تواند به بهبود بازگشت سرمایه شما کمک کند و در مدیریت حسابتان، در زمان شما صرفه‌جویی نماید.

پنل گوگل ادز

کیورد پلنر (Keyword Planner)

ابزار کیورد پلنر گوگل یک منبع مفید برای ایجاد لیستی از کلمات کلیدی مؤثر و کمک به شروع کمپین PPC شما است. کیورد پلنر یک ابزار رایگان در گوگل ادز برای ایده‌پردازی کلمات کلیدی و تخمین قیمت است که می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی استراتژی کمپینتان کمک کند.

با استفاده از این ابزار، می‌توانید پیشنهادهایی برای کلمات کلیدی و گروه‌های تبلیغاتی را جستجو کنید، ببینید فهرستی از کلمات کلیدی چگونه ممکن است کار کند و حتی فهرست‌های کلمات کلیدی را برای ایجاد عبارات جدید ترکیب کنید؛ همچنین کیورد پلنر می‌تواند به شما در انتخاب پیشنهادات و بودجهٔ رقابتی برای استفاده در کمپین‌ها کمک کند.

هنگامی که اصول استفاده از ابزار کیورد پلنر گوگل را درک کردید، چندین استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به ارتقاء کمپین خود به سطح بالاتری اتخاذ کنید. آشنایی با نحوهٔ استفاده از کیورد پلنر برای کمک به تبلیغ و یافتن راه به سمت جستجوی مشتری بالقوه می‌تواند نتایج مفیدی را به‌دنبال داشته باشد.

کیورد پلنر گوگل

کلمات کلیدی مناسبی را برای هدف‌گذاری در تبلیغات خود پیدا کنید.

گوگل ادز ادیتور (Google Ads Editor)

گوگل ادز ادیتور یکی از نرم‌افزار ‌های گوگل است که به کاربران امکان می‌دهد از حساب‌های خود حداکثر استفاده را ببرند. این ویرایشگر به افراد حرفه‌ای کمک می‌کند تا تبلیغات را آزمایش و ویرایش کنند، کلمات کلیدی را مدیریت کنند و بارگذاری‌های انبوه را آغاز کنند؛ همچنین می‌توانید KPI و سایر معیارهای مهم مانند نرخ کلیک (CTR)، هزینه‌ها و تبدیل‌ها را تجزیه‌و تحلیل کنید.

یک نکته خوب دربارهٔ گوگل ادز ادیتور این است که می‌توانید روی پیش‌نویس‌های خود به‌صورت آفلاین کار کنید تا از انتشار یا انجام هرگونه اشتباهی جلوگیری کنید. گوگل ادز ادیتور بیشتر برای انجام ویرایش و آپلود انبوه استفاده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد کمپین‌های از پیش‌تعریف‌شده‌ای را که با یک قالب اکسل ایجاد شده‌اند، بارگذاری کنند.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

گوگل آنالیتیکس بخش مهمی از قیف گوگل ادز است که نشان می‌دهد تبلیغات شما چقدر موثر است. اهداف شما هر چه که باشند، می‌توانید تبدیل‌ها را دنبال کنید و گزارش‌های سفارشی تهیه کنید تا نشان دهید چه چیزی باید بهبود یابد و چه چیزی خوب پیش می‌رود.

گوگل آنالیتیکس پلتفرمی رایگان از ابزارهای گوگل و مکمل افزونه‌های گوگل ادز است که صاحبان وب‌سایت می‌توانند از آن برای کمک به درک نحوهٔ تعامل بازدیدکنندگان با سایت‌هایشان استفاده کنند. اگر یک وب‌سایت را به‌عنوان بسته‌ای برای بازدیدکننده در نظر بگیریم، گوگل آنالیتیکس قصد دارد بفهمد آن بسته حاوی چه چیزی است، چه کسی آن را رها کرده است و به کدام سمت رفته است.

گوگل آنالیتیکس می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را بهبود بخشد و به وب‌سایت شما کمک کند تا ترافیک بیشتری کسب کند. این یک سرویس قدرتمند تجزیه‌وتحلیل وب است که به شما کمک می‌کند عملکرد وب‌سایت و کمپین بازاریابی خود را از نظر اهداف، تعامل و ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مخاطب اندازه‌گیری کنید که به شما در تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده‌ها کمک می‌کند.

همچنین گوگل آنالیتیکس یک سرویس مفید است که به شما امکان می‌دهد تا بفهمید مردم چگونه وب‌سایت شما را پیدا می‌کنند و با آن تعامل دارند. این ابزار نشان می‌دهد که چند نفر از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند و حتی می‌توانید جایی که در سایت شما می‌روند و نحوهٔ تعامل آن‌ها با صفحات فرود را ارزیابی کنید.

SEMrush

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای کسب‌وکار شما، تحقیق دربارهٔ رقبا و اجرای کمپین‌های گوگل ادز می‌تواند یک کابوس باشد. اینجاست که ابزارهایی مانند SEMrush وارد می‌شوند. این پلتفرم همانند کیورد پلنر گوگل به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی را پیدا کنید و به شما ایده می‌دهد که آیا باید روی آن شرایط خاص سرمایه‌گذاری کنید یا نه.

بازاریابی آنلاین چیزی کمتر از یک شغل تمام وقت نیست؛ به‌عنوان کارشناسان و متخصصان PPC مارکتینگ، شما همیشه به‌دنبالِ لیدهای بیشتر، تبدیل، بازگشت سرمایه (ROI) بهتر و فروش بیشتر هستید. SEMrush به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا با اطلاعات مبتنی بر داده به این اهداف برسند.

جمع‌بندی

موفقیت یک کمپین در گوگل ادز می‌تواند تا حد زیادی به ابزارها و افزونه‌هایی بستگی داشته باشد که استفاده می‌کنید. این ابزارها و افزونه‌های گوگل در طول مسیر بازاریابی با ما تعامل دارند؛ آن‌ها می‌توانند در برندسازی تأثیر بگذارند و فروش و درآمدمان را افزایش دهند. بهتر است با ابزارهای گوگل ادز آشنا شوید و ببینید چگونه می‌توانند به بهبود تجربه گوگل ادز شما کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا