رپورتاژ

معرفی کتاب بر باد رفته

کتاب بر باد رفته رمانی عاشقانه-تاریخی ، اثرخانم مارگارت میچل، نویسنده آمریکایی و یکی از مشهورترین رمان های تاریخ ادبیات جهان است .چاپ کتاب اولین بار در سال 1936 بوده و تا به امروز بیش از 30 میلیون نسخه چاپ کتاب در سراسر دنیا به فروش رسیده است. مارگارت میچل در ۸ نوامبر ۱۹۰۰ متولد شد.وی رشته پزشکی را نیمه کاره رها کرد و به روزنامه نگاری روی آورد اما به علت آسیب دیدن پا خانه نشین شد و این توفیق اجباری باعث شد تا وی تنها رمان خود را به قلم در بیاورد . این کتاب اولین و آخرین اثر میچل است که نگاشتن آن حدود 10سال به طول انجامید . چاپ کتاب به ۱۶ زبان دنیا صورت گرفته است و توانسته به عنوان یکی از پر مخاطب ترین رمان های آمریکا جایزه پولیتزر را دریافت نماید .

این کتاب برشی اززندگی دختری اشرافی و ناز پروده از جنوب آمریکا به نام اسکارلت اوهاراست، دختری مغرور از یک خانواده متمول که در کشمکش جنگ های داخلی آمریکا درگیر احساست مختلفی شده و در عین شکست عاطفی ، به عنوان یک زن مستقل در شرایط نابسامان جامعه بر روی پاهای خود می ایستد. این کتاب بازتابی از تناقض ها و تفابلی از عشق وهوس و حسادت و مهرورزی است .

خلاصه داستان کتاب بر باد رفته

اسکارلت که در یک مزرعه بزرگ زندگی میکند و در طراوت جوانی به سر میبرد بر خلاف خواستگار های مختلفی که خواستار ازدواج با وی اند دل به یک نجیب زاده جنوبی به نام اشلی ویلکزمیبازد و همه چیز از جایی شروع میشود که اسکارلت متوجه میشود اشلی با دختر خاله اش نامزد کرده و قصد ازدواج با وی را دارد ، ملانی همیلتون دختر مهربانی که بی خبر از همه جا وارد داستان شده و نامزد اشلی میشود آتش حسادت اسکارت را بر افروخته و باعث میشود تا اسکارلت پا برغرور گذاشته و عشق خود را با اشلی در میان گذارد این جسارت  تغییری در نظر اشلی ایجاد نمیکند اما موجب میشود تا پای رت باتلر جوان پر حاشیه به این داستان باز شود ، رت که متوجه این گفت و گو میان اسکارت و اشلی میشود ، از جسارت اسکارلت خوشش آمده و جذب او میشود اما اسکارلت که خود را یک عاشق شکست خورده میبیند بی توجه به رت برای بر انگیختن حسادت اشلی با برادر ملانی ، چارلز ازدواج میکند . ازدواجی که به طولی نمی انجامد و با مرگ چارلز در جنگ ، اسکارلت را با کودک خود تنها میکند. اسکارلت برای فرار از این افسردگی و شکست به خانه ملانی میرود تا با ملانی زندگی کند . با بالا گرفتن درگیری ها و جنگ ، اشلی ملانی باردار را به اسکارلت سپرده و به جنگ می رود . دست سرنوشت طوری رقم میزند که در شرایط پرآشوب و تنهایی تحمیل شده ، حس حسادت و تنفر جای خود را به محبت داده و این دو زن را به هم نزدیک می کند . جنگ به اتمام می رسد اما قحطی و ویرانی های به جا مانده اسکارلت را تحریک میکند برای برپایی مزرعه و کسب و کارش اما از انجایی که سرمایه کافی ندارد تصمیم میگرد با اغوا کردن رت از او کمک بگیرد اما از بد روزگار ، رت بخاطر کلاهبرداری در زندان به سر میبرد ، ناچار اسکارلت مجبور به خیانت به خواهرش  شده و با نامزد خواهرش فرانک که صاحب یک فروشگاه بزرگ است ازدواج میکند تا بتواند پول مورد نیاز خود را برای سرمایه گذاری در کارگاه چوب بری اش فراهم کند . در این مابین ها فرزند دوم خود را نیز به دنیا می آورد اما این بد بیاری باز هم با اسکارلت همراه است و همسر دوم او نیز فوت میکند. اسکارلت که دیگر از آن دختر پر شرو شور مغرور فاصله گرفته و تبدیل به مادری فداکار شده که تلاشش را بر روی گسترش تجارت خود گذاشته بالاخره به رت پاسخ مثبت می دهد و با او ازدواج میکند . ثمره ازدواج سوم او نیز دختری زیبا به نام بونی است اما طی حادثه ای تلخ که منجر به مرگ بونی میشود ، از شور و عشق میان رت و اسکارلت کم شده و آرام آرام از هم فاصله میگیرند. سقط جنین ملانی ضربه بزرگ عاطفی ای به او میزند و اسکارلت مثل یک خواهر دلسوز به کمک او می رود وطی این حوادث می فهمد که چقدر ملانی برایش عزیز است و عشق به اشلی تنها توهمی بیش نبوده ، چقدر عاشق رتی است که دیگر هیچ احساسی به او ندارد و تمام هم و غمش را میگذارد تا دوباره او را به دست بیاورد .

خرید کتاب بر باد رفته

 

 

خرید کتاب بر باد رفته

شما می توانید خرید کتاب بر باد رفته را به شکل اینترنتی از طریق سایت اکوبوکس به آدرس اینترنتی ecobooks.ir انجام دهید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا