رپورتاژ

مانتو خریدن یا سفارش دوخت مانتو؟

مانتو یکی از لباسهای خانمها می باشد که اهمیت زیادی در پوشش و ظاهر آنها دارد . سوالی که ممکن است برای ما پیش آید ، این است که مانتو خریدن به صورت آماده از مغازه ها و پاساژها بهتر است ، یا سفارش دوخت مانتو به خیاطی ها و مزون ها با پارچه و مدل انتخابی خودمان؟

به این دلیل ما در این مقاله سعی داریم مزایا و معایب خرید مانتو و سفارش دوخت مانتو را به طور جداگانه بررسی کنیم تا شاید بتوانیم در تصمیم گیری در این زمینه به شما کمکی کرده باشیم.

مزایا و معایب سفارش دوخت مانتو

مزایا : شما می توانید با سفارش دوخت مانتو و دوخت آن ، مانتویی باسایز خودتان و مناسب اندام خود داشته باشید . همچنین میتوانید پارچه ی با کیفیت تری را برای مانتوی خود انتخاب کنید ، و به نسبت فصلی که میخواهید از آن استفاده کنید  و یا مکانی که می خواهید آن مانتو را بپوشید ، پارچه مناسب تری را انتخاب کنید.

شما با داشتن طرح خلاقانه ای از خودتان یا به کمک طراحان لباس میتوانید استایل شخصی خود را داشته باشید واین باعث تفاوت و برتری شما نسبت به افراد دیگر از لحاظ پوشش شما می شود. همچنین مانتویی با رنگ مورد علاقه خود خواهید داشت . از مزایای دیگر سفارش دوخت مانتو این است که نیازی به صرف زمان برای گشت و گذار در مغازه ها و مراکز خرید ندارید و با سفارش دوخت مانتوی مورد علاقه ی خود منتظر آماده شدن آن می شوید .

معایب : از معایب سفارش دوخت مانتو وقت گذاشتن برای تهیه ی پارچه ی با کیفیت و جنس مناسب است که باب سلیقه شما باشد . عیب دیگر سفارش دوخت مانتو ،هزینه بالای آن است .زیرا دوخت یک مانتو با طرح سفارشی قیمت بالایی دارد که مقرون به صرفه نیست . اگر برای پوشیدن مانتو عجله دارید ، قطعاٌ دوخت آن زمان بیشتری لازم دارد. همچنین نگرانی برای نوع دوخت لباس است که تا آماده شدن آن باید منتظر بمانید . و این برای افرادی که حتما باید لباس آماده را تن کنند تا راجع به آن تصمیم بگیرند اصلا گزینه مناسبی نیست .

مزایا و معایب خرید مانتو

مزایا : مانتو ها با سایز و مدل ورنگ های متنوع روی رگالها آماده هستند که شما میتوانید آنها را ببینید و در صورت پسندیدن هر یک از آنها به اتاق پرو رفته و تنخور کار را روی خود می بینید و در صورتیکه مورد پسند شما بود آنرا خریداری کرده ، در غیر این صورت آنرا تحویل داده و مدل دیگری را امتحان می کنید . یا به مغازه دیگری میروید و مدلهای دیگری مشاهده میکنید تا مانتوی دلخواه تان را پیدا کنید. مانتوها چون سری دوزی شده اند قیمت پایین تری دارند و از لحاظ هزینه مقرون به صرفه هستند . پس شما می توانید تعداد مانتوی بیشتری با تنوع بالاتری خریداری کنید.

جنسی که برای مانتو های فصلی به کار می رود از درجه بندی های مختلفی است .از نظر مدل هم دارای تنوع بالایی است . مانتوهای کوتاه ،بلند ، اداری و مجلسی با مدل های مختلف در بازار موجود هستند تا نیاز مشتریان با سلیقه های متفاوت وهر توان مالی  را تامین کنند.

در مانتوهای آماده کیفیت دوخت را مشاهده کرده در صورتی که مورد پسند شما باشد آنرا خریداری می کنید ، در غیر اینصورت هم چیزی را از دست نداده اید .

معایب : مانتوهای سری دوزی مشابه دارند و شما نمی توانید مانتوی خاص و منحصر به فردی را بصورت آماده خریداری کنید. مانتوهایی که در مغازه ها قرار دارند اکثرا طبق مد روز دوخته شده اند و مشابه هم  هستند و برای یافتن مانتویی خاص باید زمان زیادی را صرف گشتن در خیابان ها، مغازه ها و پاساژها صرف کنید و در انتها هم ممکن است با صرف وقت زیاد مانتویی مناسب سلیقه خود پیدا نکنید.

نتیجه گیری : خرید مانتو و سفارش دوخت مانتو هر کدام مزایا و معایب خود را دارند . نمیتوان هیچ یک را به دیگری برتر دانست.

بنابراین باید با توجه به شرایط و نیاز خود و زمانی که در اختیار داریم ، همچنین شناختی که از سلیقه و خلقیات خود داریم ، روش مناسب تر را انتخاب کنیم و مانتوی مورد نیاز خود را تهیه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا