پزشکی

فواید بی نظیر کلم قمری

کلم قمری یا کلم سنگ به دلیل سرشار بودن از برخی مواد مقوی و مفید برای بدن، دارای خواص سلامتی بی‌نظیری می‌باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، در ادامه همراه ما باشید تا با این خواص مفید برای سلامتی انسان آشنا شوید.

سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ضد سرطان
کلم قمری حاوی مقادیر قابل توجه از انواع آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. ویتامین C ، آنتوسیانین، گلوکوزینولات و ایزوتیوسیانات از جمله مهم ترین این آنتی اکسیدان‌ها هستند. این ترکیبات گیاهی از سلول‌های بدن در برابر فعالیت‌های مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. تحقیقات صورت گرفته توسط محققان این موضوع را بیان می‌کند که مصرف کلم قمری می‌تواند خطر ابتلا به بیماری سرطان در افراد مختلف را کاهش دهد.

کلم قمری ممکن است برای درمان سنگ کلیه مفید باشد!
کلم قمری حاوی آب نسبتا زیادی است و همچنین حاوی چند ماده مختلف است که باعث تحریک مجاری ادراری می‌شود. در نتیجه کلم قمری می‌تواند به دفع سریع‌تر سنگ‌های موجود در کلیه و مجاری ادراری کمک کند. همچنین ممکن است زیرنظر پزشک مصرف کلم قمری برای افراد مبتلا به بیماری کلیه سنگ ساز تجویز شود.

کمک به بهبود هضم و سلامت دستگاه گوارشی
کلم قمری سرشار از فیبر با کیفیت بالا می‌باشد. مصرف کلم قمری می‌تواند فیبر مورد نیاز بدن را به خوبی تامین کند. این موضوع سبب بهبود فرآیند هضم غذا و کمک به افزایش سلامت بخش‌های مختلف دستگاه گوارشی می‌شود. اما مصرف این خوراکی محبوب علاوه بر بهبود کلی سیستم گوارشی، باعث به حداکثر رسیدن فرآیند جذب مواد مغذی نیز خواهد شد.

کمک به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام
کلم قمری یه خوراکی مناسب برای افرادی است که به دنبال رژیم‌های لاغری مختلف هستند. زیرا کلم سنگ یا کلم قمری با وجود سرشار بودن از فیبر و مواد مغذی سالم، بسیار کم کالری است. در نتیجه مصرف کلم قمری به خوبی می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین کند و در عین حال به کاهش وزن شما نیز کمک کند. به همین دلیل متخصصان کلم قمری را یک خوراکی مناسب برای اضافه شدن به رژیم غذایی افراد مختلف به شمار می‌آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا