آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

صدیقی: تا آخر آذرماه مربیان تیم ملی را مشخص می‌کنیم/ اوجاقی همیشه در کنار ما خواهد بود

اخبار ورزشی

امیر صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص سطح برگزاری مسابقات ووشوی قهرمانی کشور اظهار داشت: بعد از دو سال وقفه در برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان به خاطر پاندمی کرونا، این مسابقات به شکل خوب و با حضور حداکثری و کامل تمامی استان‌ها و سه تیم از مناطق آزاد کشور در جزیره قشم برگزار شد. در این مسابقات 34 تیم و بیش از 370 مربی و ورزشکار و 40 داور در حضور داشتند.

وی افزود: مسابقات به لحاظ فنی بسیار خوب بود و شاهد رقابت‌های نزدیکی بودیم. در خیلی از اوزان بعضی از نفرات مدال‌آور در بازی‌های آسیایی گذشته حذف شدند و این نشان می‌دهد که بچه‌ها خیلی انگیزه داشتند. 24 استان در این مسابقات موفق به کسب مدال شدند که اتفاق خیلی خوب و نشان دهنده توسعه ووشو در سطح کشور بود. تیم‌های اول تا چهارم مسابقات همه موفق به کسب 2 مدال طلا شدند و تیم‌های برتر با اختلاف در مدال‌های نقره و برنز مشخص شدند.

رئیس فدراسیون ووشو خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد چقدر رقابت‌ها نزدیک بوده است و 3 استان از 4 استان برتر برای اولین بار موفق به حضور روی سکوی مسابقات قهرمانی کشور شدند. استان فارس برای اولین بار قهرمان کشور شد و اردیبل توانست مقام دوم را کسب کند. استان سیستان و بلوچستان در رتبه چهارم ایستاد و این نشان می‌دهد استان‌ها در حال رشد هستند.

صدیقی با اشاره به رقابت جدی ورزشکاران عنوان کرد: به دلیل اینکه این مسابقات مرحله اول نتخابی بازی‌های آسیایی بود، شاهد رقابت بسیاری جدی بین ورزشکاران بودیم. در بخش تالو نیز نسل جدیدی از تالوکاران به رده بزرگسالان معرفی شدند. نفراتی که حاصل تلاش فدراسیون در توسعه زیرساخت‌ها و رده‌های پایه است. خیلی از ووشوکاران به تازگی از رده جوانان به بزرگسالان آمده بودند و مدال‌های خوش‌رنگی را کسب کردند که این موضوع را نیز به فال نیک می‌گیریم.
وی در خصوص جدایی حسین اوجاقی پس از سال‌ها از هدایت تیم ملی ووشو عنوان کرد: حسین اوجاقی سرمایه ووشو است و همیشه در کنار ما خواهد بود و ووشو را کمک خواهد کرد. فدراسیون نیز از تجربه و تلاش‌های اوجاقی در توسعه فنی ووشو استفاده خواهد کرد و هیچ وقت قضیه جدایی نخواهد بود.
رئیس فدراسیون ووشو در خصوص انتخاب کادرفنی تیم ملی ووشو گفت: مربیان بسیار خوبی در سطح کشور داریم که در طی سال‌های گذشته در رده‌های مختلف جوانان، امید و برگسالان حضور داشتند. نفراتی که تجربه ملی دارند و می‌تواند به ما کمک کنند و مسیر موفقت تیم ملی را ادامه بدهند. در خصوص انتخاب کادرفنی نیز باید بگویم که مربیان تیم ملی را تا قبل از شروع اردوها و مسابقات انتخابی درون اردویی مشخص خواهیم کرد. فکر می‌کنم نهایت تا آخر آذرماه مربیان تیم‌های ملی را انتخاب خواهیم کرد.

اوجاقی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد تیم ملی مردان بدون سرمربی و با حضور چند مربی اداره شود، تاکید کرد: در بخش خانم‌ها برای انتخاب سرمربی به جمع بندی رسیدیم، اما در بخش آقایان هر تصمیمی گرفته شود را اعلام خواهیم کرد.
صدیقی در خصوص اینکه گزینه‌های هدایت تیم ملی نظارتی روی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی داشتند، گفت: بچه‌های فنی با نظر فدراسیون در تمام مسابقات آقایان و بانوان حضور دارند و بلافاصله بعد از پایان قهرمانی کشور بانوان، جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد و حتماً جمع بندی خواهیم داشت تا نفرات منتخب به اردو دعوت شوند. طبق برنامه از 3 دی‌ماه ورود به اردو و مسابقات انتخابی ساندای آقایان برگزار خواهد شد و در ساندا بانوان نیز از 13 یا 17 دی‌ماه این اتفاق خواهد افتاد.

ووشو قهرمانی کشور| ووشوکاران فارس جام قهرمانی را بالای سر بردند

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا