آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

شریعتی: کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های خود برای مقابله با توهین کنندگان به قرآن استفاده کنند

شریعتی: کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های خود برای مقابله با توهین کنندگان به قرآن استفاده کنند

نماینده تهران در مجلس گفت: کشورهای اسلامی به فریاد و دادخواهی ملت های خودشان گوش بدهند و ظرفیت های خود برای تحریم کشورهای توهین کننده به قرآن را بکار گیرند.

شریعتی: کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های خود برای مقابله با توهین کنندگان به قرآن استفاده کنند

مالک شریعتی‌ نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اهانت دولت سوئد و افراد تندروی این کشور به قرآن کریم گفت: دولت سوئد و مقامات اتحادیه اروپا نمی‌توانند پایشان را از اهانت به قرآن و ناموس مشترک همه مسلمان‌ها کنار بکشند.

وی با اشاره به مجوز سوئد به اهانت به قرآن به اسم آزادی بیان و اینکه ما موظفیم فقط آزادی بیان را تامین کنیم، گفت: آنها در مواردی که بحث آزادی بیان مطرح بوده اجازه ندادند و مانع شدند و هم اینکه برخورد قضایی سیاسی و امنیتی کردند. مثلا هلوکاست که امر مقدسی برای یهودیان است و راجع به آن کسی نباید صحبتی انجام دهد.

وی اضافه کرد: همچنین می‌توان به یک دانشجوی ایرانی که اخیرا فقط پایان نامه خود را به چند شخصیت و قهرمان ایرانی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید مطهری و شهید آوینی هدیه کرده هم اشاره کرد که آنان همچنان نگذاشتند این فرد از پایان نامه خود دفاع کند. اگر آزادی بیان است در اینجا که اهانتی نشده است فقط دارد پایان نامه خود را تقدیم‌ چند شخصیت قهرمان می‌کند.

نماینده مردم تهران افزود: در گذشته از این موارد به کرات اتفاق افتاده است، اهانت‌هایی که به رئیس جمهور یکی از کشورهای اروپایی می شود را برخورد می‌کنند اما اهانتی که به پیامبر اسلام(ص) می‌شود به پیامبر بیش از یک میلیارد مسلمان را به اسم آزادی بیان مانع نمی‌شوند. اینجا یک جور تناقض جدی در اندیشه، فکر و عمل و حتی در عمل به معاهدات بین المللی است.

مالک شریعتی‌ ادامه داد: در هیچ یک از کشورهای که آزادی بیان یا آزادی عمل انسان ها احترام می‌گذارند اجازه داده نشده است به مقدسات دینی بی‌احترامی شود و همه جرم انگاری شده است ولی متاسفانه اینجا با یک تناقض جدی در نگاه این کشورها به بحث آزادی بیان مواجه هستیم. و افرادی که یک عمل بسیار کوچکتری اما مخالف دیدگاه های لیبرالیستی انجام می دهند، اگر کسی لیبرالیسم را زیر سوال ببرد با آن برخورد می‌شود و این یک تناقض جدی است.
وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید به فریاد و دادخواهی ملت‌های خودشان گوش بدهند و ظرفیت های خود را به کاربگیرند یکی از این ظرفیت‌ها تحریم انرژی کشورهای اروپایی به ویژه برای آن کشورهایی که چشم خود را به این اهانت‌ها می‌بندند و حمایت می‌کنند.

شریعتی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی ظرفیت های مختلفی دارد می‌تواند با مجالس کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی هماهنگی لازم را انجام دهد. به نظر می آید این فرصت بسیار خوبی است که با بهره از رسانه‌های کشورهای اسلامی یک جهاد تبیین در بین کشورهای اسلامی شکل بگیرد.

شریعتی‌ در پایان خاطر نشان کرد: یک کاری که می شود کرد آگاهی بخشی است امروزه رسانه‌ها در دنیا منحصر به چند کشور نیستند و هر فرد می‌تواند در فضای مجازی رسانه باشد و این جهاد تبیین را انجام دهد به زبان های مختلف، زبان‌های کشورهای اروپایی این تناقض‌ها را به ذهن و دید مخاطبان برسانند.
پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا