رپورتاژ آگهی چیست؟ | تاثیر رپورتاژ در سئو
معنی رپورتاژ آگهی چیست ؟
رپورتاژ اگهی به نوعی از تبلیغات گفته میشود که در قالب گزارش ارائه میشود . این نوع از تبلیغات و یا انتشار محتوا همواره توسط وبسایت های خبری و سرگرمی که بازدیدکننده زیادی دارند به منظور تاثیر بیشتر و نمایش برای تعداد کاربران بیشتری ارائه میشود .
امروزه نیز بعد دیگری از رپرتاژ را در فضای اینترنت مشاهده میکنیم به گونهای که یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه میشود که در حالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است. اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی است که کاملاً سازمان یافته و با اهداف تبلیغ یک محصول یا یک سایت است که شامل چندین لینک به سمت وبسایت تبلیغکننده است. هماکنون سایتها و شرکتهایی هستند که در قبال ثبت رپرتاژ آگهی مبالغی نیز از شرکت تبلیغکننده دریافت میکنند. در SEO (بهینهسازی موتور جستجو) رپرتاژ آگهی برای دریافت لینکهای خارجی مورد استفاده قرار میگیرد که با ایجاد بکلینک و دریافت ترافیک اجرایی در نهایت باعث افزایش رتبه سایتها در گوگل میشود. همچنین رپورتاژ یکی از بهترین روشهای بازاریابی در اینترنت میباشد که به وسیله آن قادر خواهید بود تا اخبار خود را در برترین رسانهها منتشر نمایید .
مفهوم رپورتاژ در ایران
در ایران معنای رپرتاژ آگهی متفاوت است . در رپرتاژ آگهی سایتهای ایرانی عموماً وبسایت یا اپلیکیشن آنلاین به دیگران معرفی میشود . این معرفی عموماً با گرفتن یک بَکلینک همراه است. این مفهوم در وبسایتهای خارج از ایران با عنوان Review شناخته میشود. همچنین در ایران افراد زیادی برای اینکه رتبهٔ گوگل وبسایتشان را افزایش دهند از این تبلیغات استفاده میکنند.
تاثیر رپورتاژ در سئو
همانطور که در بالا گفته شد “رپورتاژ آگهی” در واقع یک مطلب ساده است که در یک وب سایت مشخص منتشر میشود . تمام لینک های خروجی گزاشته شده در این مطلب در واقع فقط از همان یک مطلب به صفحه و ادرس محل تبلیغ فرستاده میشود . بنابراین پس از خرید رپورتاژ از یک سایت مشخص لینک سایت شما فقط در همان یک صفحه منتشر میشود که از نظر سئو تاثیر ناچیز و بسیار کمی را خواهد داشت . به منظور بهبود سئو و افزایش هرچه بیشتر تاثیر رپورتاژ در رتبه سایت و تاثیر بیشتر سئو شما باید درصورتی که قصد بهبود رتبه سایت خود از طریق رپورتاژ را دارید حتما از تعداد بسیار زیادی وب سایت این نوع آگهی را تهیه نمایید .
از چه نوع سایتی برای تهیه رپورتاژ استفاده کنیم ؟
بستگی به هدف شما از انجام این نوع تبلیغ دارد . درصورتی که قصد انتشار رپورتاژ آگهی و انجام تبلیغات صرفا جهت دیده شدن بیشتر تبلیغ خود را دارید وب سایت های خبری و تفریحی با بازدید بالا و رتبه الکسا پایین معیار مناسب تری برای شما هستند . اما درصورتی که هدف از رپورتاژ ایجاد لینک سازی و تهیه بک لینک برای بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو است انتشار رپورتاژ در یک سایت قطعا تاثیر خاصی بر روی سئو و رتبه سایت شما ندارد و باید از تعداد بسیاری زیادی سایت به منظور خرید رپورتاژ استفاده نمایید که با ایجاد تعداد بیشتری لینک بلیدینگ بتواند حداقل تاثیر ممکن را برای بهبود رتبه و سئو داشته باشد . از موارد مهم و موثر در سایت هایی که قصد خرید رپورتاژ به منظور بهبود رتبه و سئو سایت از آن را دارید قدرت دامنه Domain Authority آن سایت است که هرچقدر وبسایت هایی که رپورتاژ شما در آنها منتشر شده قدرت دامنه DA بیشتری داشته باشند رپورتاژ و لینک های خروجی آنها نیز کیفیت بیشتر و موثر تری را خواهند داشت .
نوشته رپورتاژ آگهی چیست؟ | تاثیر رپورتاژ در سئو اولین بار در 6 روش اصلی افزایش بازدید واقعی و تضمینی گوگل. پدیدار شد.
منبع : بهترین سئو