Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cupri domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/cp48976/domains/marefatnews.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the health-check domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/cp48976/domains/marefatnews.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
رفتار تلویزیون بار دیگر تبلیغات فیلم‌های ایرانی را به ماهواره بُرد - معرفت نیوز
آخرین و جدیدترین اخبار فرهنگی و هنری

رفتار تلویزیون بار دیگر تبلیغات فیلم‌های ایرانی را به ماهواره بُرد

اداکسو

این اتفاق در حالی می افتد که این فیلم ها در ژانرهای مختلف حتی ژانر کودک و نوجوان تبلیغ درستی در شبکه های مختلف تلویزیون ایران ندارند.

در این میان مدتی است که تبلیغات پلتفرم وی‌اودی «تلویکا» نیز در شبکه‌های ماهواره‌ای آغاز شده است. به نظر می‌رسد نحوه برخورد صداوسیما با فیلم‌های سینمایی و پخش نکردن تبلیغات آنها و همچنین فقدان برنامه های سینمایی مهم و جذاب و تاثیرگذار که بینندگان این رسانه میلیونی راتشویق به رفتن به سینما و استفاده از این تولید مهم ملی کند، بزرگترین دلیل برای این رفتار ماهواره ها است که همیشه از خلا حاضر برای مدیریت فضای فرهنگی استفاده نکرده اند. با توجه به اظهارنظرهایی که از گوشه و کنار منتشر می‌شود، دست‌اندرکاران بخش اعظم فیلم‌ها به علت دریافت نکردن تخفیف تبلیغاتی، امکان تبلیغات در شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما را نمی‌یابند. همچنین امکان تبلیغاتی مناسبی که برای معدودی از فیلم‌ها فراهم شده است، در اختیار اغلب فیلم‌ها قرار نمی‌گیرد و تهیه‌کنندگان این آثار بدون دریافت تخفیف مناسب، توان پرداخت هزینه‌های سنگین تبلیغاتی در تلویزیون را ندارند. این در حالی است که گاه شنیده شده است حضور بعضی بازیگران در تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌ها، از عوامل مخالفت تلویزیون با این آثار بوده است. و اما این اتفاق مربوط به امروز نیست و در میانه دهه ۹۰ نیز یک بار دیگر پخش تیزرهای تلویزیونی فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای فراگیر شد که به جنجال بزرگی انجامید. در آن زمان نیز خودداری تلویزیون از پخش تیزرها و تبلیغات کافی برای فیلم‌های روی پرده سینما، مسیر پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌ها را در شبکه ماهواره‌ای «جم» هموار کرد. پس از پخش گسترده تیزر فیلم‌های در حال اکران در شبکه جم، سازمان سینمایی و قوه قضاییه به موضوع ورود کردند و حتی با دستور دادستانی، اکران فیلم «آااادت نمی‌کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان برای مدتی متوقف شد تا پخش تیزرها از شبکه جم متوقف شود. این ماجرا به ممنوع‌الکاری شماری از کارگردانان سینما نیز انجامید. با این حال پس از آن غائله و در چند سال اخیر، پخش گسترده تیزرهای تلویزیونی در شبکه‌های ماهواره‌ای سابقه چندانی ندارد. باید دید در وضعیت امروز که بی‌شباهت با شرایط سال‌های ۹۴ و ۹۵ نیست، چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا سازمان صداوسیما از محدودیت‌ها برای فیلم‌های ایرانی کوتاه خواهد آمد یا وضعیت کنونی ادامه خواهد یافت. ۵۷۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا