رپورتاژ

راهنمای خرید روغن بهران ، گریس نسوز EP2 و ضد یخ بهران

توجه به راهنمای خرید محصولاتی مانند روغن بهران هیدرولیک، گریس نسوز پارس لیتیوم EP2، ضد یخ بهران بهمن و روغن بهران اکسترا توربو دیزل 15w40 می‌تواند شما در مسیر درستی قرار دهید. به‌هرحال خرید محصولاتی مانند روغن‌موتور، گریس نسوز و ضد یخ از ضروریات است تا عملکرد بهینه تجهیزات در معرض فشار، گرما و شوک مکانیکی حفظ شود. ولی اینکه چه نکاتی را باید در زمان خرید آنها دقت نماییم، کمک می‌کند بهترین و البته کارآمدترین نمونه موجود را برای خود تهیه کنیم. در این مطلب از سایت فیدار اویل (fidaroil) به معرفی راهنماهای خرید برای هر یک از محصولات ذکر شده پرداخته‌ایم. بدین ترتیب مسیر دسترسی برای رسیدن به بهترین‌های آنها را برایتان هموار ساخته‌ایم.

روغن بهران هیدرولیک

راهنمای خرید روغن بهران هیدرولیک:

آنچه که در حالت کلی باید در زمان خرید انواع روغن‌موتور بدان‌ها توجه نمایید، مؤلفه‌هایی مانند ویسکوزیته، غلظت (SAE) و استاندارد API است. روغن بهران هیدرولیک به دلیل برخورداری از رتبه بالا در تمامی این فاکتورها توانسته به بهترین نمونه موجود در بازار بدل شود. در ادامه بیشتر در مورد هرکدام از این شاخصه‌های سخن می‌گوییم.

ویسکوزیته (شاخص گرانروی)

این مؤلفه به معنای مقدار نیروی جاذبه بین مولکولی در دماهای بالا است. هرچه ویسکوزیته بالاتر رود روانی و عملکرد نرم‌تر روغن در موتور را پدید می‌آورد. روغن‌هایی که دارای گرانروی پایین هستند، به دلیل سرعت پایین انتقال سبب سایش قطعات موتور در زمان روشن‌شدن ماشین می‌شوند.

غلظت روغن‌موتور (SAE):

غلظت روغن‌موتور به میزان پایداری و شاخص گرانروی روغن در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین اشاره دارد. بدین ترتیب با بررسی آن متوجه می‌شوید که روغن با محیط کاری و دمای رایج آن سازگاری دارد یا نه؟

استاندارد API:

برای بیان میزان استاندارد API از حروف S استفاده کرده و حرف بعدی را برای بیان سطح کیفیت روغن‌موتور از بین حروف A تا N  انتخاب می‌کنند. بدین ترتیب می‌توان استانداردهای API مورد تأیید امروزی را شامل SN، SM،SL و SJ دانست.

راهنمای خرید گریس نسوز پارس لیتیوم EP2:

گریس نسوز پارس لیتیوم EP2 دارای ضخیم کننده‌ها با مقاومت بیشتر در برابر اکسیدشدن، نقطه ریزش مورد تأیید و دمای کاری قابل‌قبول است. بدین ترتیب برای انتخاب یک گریس ایدئال توجه به نکاتی مانند اکسیداسیون، نقطه ریزش و دمای کاری این محصول بسیار مهم است. البته اگرچه تا حدی می‌توان به‌صورت تقریبی مقدار مجاز را به دست آورد؛ اما فواصلی که برای تزریق مجدد گریس انتخاب می‌کنید، نیز بر روی کیفیت کار این محصول تأثیرگذار است. بدین ترتیب در کنار مؤلفه‌های ذکر شده این مورد را نیز در زمان خرید باید لحاظ نمایید تا گریس دچار فروپاشی نشده و کارکرد خوب خود را حفظ نماید.

راهنمای خرید ضد یخ بهران بهمن:

به‌راستی ضد یخ یکی از مهم‌ترین محصولات برای محافظت از تجهیزات تحت‌فشار و گرما است. همگان ضد یخ بهران بهمن را به دلیل وجود مؤلفه‌های ساختاری، ترکیبات سودمند و فناوری‌های ساخت برتر می‌پسندند. این امر باعث شده این روغن تمامی مشخصه‌های برتر یک روغن‌موتور ایدئال را داشته باشد. بدین ترتیب از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید ضد یخ می‌توان به بالابودن نقطه‌جوش، تجهیز به نقطه انجماد قابل‌کنترل و مناسب و حداقل خورندگی اشاره نمود. البته معیارهای مهم دیگری مانند توانایی عالی در انتقال حرارت بالا، پایداری شیمیایی و قابلیت مخلوط‌شدن با آب به صورتی مورد تأیید نیز در این راستا وجود دارند که تأثیر بسزایی در کیفیت یک ضد یخ ایفا می‌کنند. همچنین نمی‌توان از مشخصه‌های مهم دیگری مانند عدم مسمومیت و اشتعال، تجزیه‌پذیری و سازگاری با محیط‌زیست و قیمت مقرون‌به‌صرفه برای این محصول نیز صرف‌نظر نمود.

راهنمای خرید روغن بهران اکسترا توربو دیزل 15w40:

روغن بهران اکسترا توربو دیزل 15w40 به دلیل اینکه یک نوع روغن‌موتور به شمار می‌رود، همانند روغن بهران در زمان خرید مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. ولی با کمی دقت درمی‌یابیم که این روغن مشخصات خاصی را با خود به همراه دارد. 15w40 در واقع ویژگی منحصربه‌فرد این روغن را نشان می‌دهد. دقت نمایید عدد قبل از W نشان‌دهنده گرانروی روغن در فصل زمستان و عدد بعدازاین حرف نشان می‌دهد که روغن در چه درجه حرارت بالایی می‌تواند، گرانروی خود را حفظ نماید. البته به این نکته نیز باید توجه نمایید که بسته به دمای محیط و موتور، روغن میزان چسبندگی و غلظت متفاوتی را از خود نشان می‌دهد. بررسی تمامی این موارد به شما کمک می‌کند، باتوجه‌به دماهای موجود در محیط کاری‌تان بهترین نوع روغن را انتخاب نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا