آخرین و جدیدترین اخبار اقتصادی

خرید سرور اچ پی آگاهانه با شرکت آرسس پارت پرداز قرن

بخش اقتصادی آخرین و خبرهای اقتصادی معرفت نیوز نوشت

خرید سرور اچ پی آگاهانه با شرکت آرسس پارت پرداز قرن

سرور اچ پی یکی از بهترین سرورهای موجود در بازار است.

سرور اچ پی (hp) چیست؟

خرید سرور اچ پی یکی از مهم ترین مسائل هر سازمانی برای خدماتی از قبیل اشتراک‌گذاری فایل ها، فراهم کردن فضای ذخیره‌سازی برای کامپیوترهای دیگر، کنترل ترافیک شبکه و … است.

سرور اچ پی کامپیوتری در شبکه است که می تواند به کامپیوترهای دیگر خدمات و سرور ارائه دهد. کامپیوتر سرور در واقع قدرتمندترین کامپیوتر در شبکه است. همچنین تمامی سرویس های آنلاین را می توان بر روی سرور ذخیره کرد.

سرور اچ پی یکی از بهترین سرورهای موجود در بازار است که از بهترین سخت افزارها و نرم افزارهای مدیریتی (نرم افزار مدیریتی که اچ پی بر روی سرورهای خود استفاده می کند سیستم مدیریتی HPE iLO بوده که امکان ارتباط از راه دور و به صورت ریموت را به کاربران میدهد تا به سرور متصل شده و کارهایی از قبیل آپدیت کردن،خاموش کردن،راه اندازی مجدد سرور و سایر تنظیمات حیاتی سرور را انجام دهند.) در سرور خود استفاده می کند به همین علت در ایران و همچنین جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی به محبوب ترین مدل های سرور اچ پی می پردازیم.

بررسی تخصصی سرور اچ پی DL380 g10

سرور اچ پی DL380 g10 یکی دیگر از سرورهای سری DL شرکت اچ پی است که محبوب ترین سرور به حساب می آید. این سرور نیز مناسب کسب و کارها و شرکت های بزرگ می باشد و مناسب فعالیت های HPC، شبیه سازی ها، رندر گرفتن، کارهایی که که به نیازمند پردازش های سنگین هستند، مناسب است. تفاوت این سرور با سرور DL360 اچ پی این است که سرور g10 DL380 اچ پی یک سرور دو یونیته (2U) است و فضای ذخیره سازی بیشتری را نسبت به سرور HPE ProLiant DL360 G10 در اختیار قرار می دهد (به طبع فضای بیشتری را در بر می گیرد.). سرور HPE ProLiant DL380 G10 از رم های DDR4 با ظرفیت 3 ترابایت و سرعتMT/s 2933 و پردازنده های انترپرایزی نسل اول و دوم اینتل زئون Scalable استفاده می کند که 38.5 مگابایت حافظه ی کش و 28 هسته (56 هسته در صورت استفاده از پردازنده دوم) با فرکانس 9 گیگاهرتز را در اختیار قرار می دهند. کارت شبکه های استفاده شده در سرور HPE ProLiant DL380 G10 Embedded 4x1GbE و HPE FlexibleLOM بوده که پهنای باندی بین 1GbE و 25GbE را در اختیار کاربران قرار می دهد. سرور g10 DL380 اچ پی از کارت گرافیک های NVIDIA Tesla، NVIDIA Quadro و AMD Radeon Pro پشتیبانی می کند. نرم افزار مدیریتی به کار رفته در این سرور نیز، HPE iLO5 بوده و نسبت به نسل قبلی (DL380 G9) نیز تقریبا 60 درصد بهینه تر شده است.

عکس مربوط به سرور hp و خرید سرور اچ پی است.

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 G10

سرور HPE ProLiant DL360 G10، یکی از سرورهای تولیدی شرکت hp است که در سری سرورهای DL قرار می گیرد. این سرور مناسب شرکت ها و کسب و کارهای متوسط و بزرگ مناسب می باشد و به جهت قابلیت ارتقا پذیری که دارد مناسب شرکت های در حال رشد نیز می باشد؛ همچنین این سرور قابلیت به کار بردن دو پردازنده را داراست که مناسب فعالیت های HPC (محاسبات با سرعت بالا)، شبیه سازی ها، دیتاسنترها، مجازی سازی و … می باشد. این سرور، یک سرور تک یونیته (1U) بوده که از رم های DDR4 با ظرفیت 3 ترابایت و سرعتMT/s 2933 پشتیبانی می کند. پردازنده به کار رفته در این سرور Intel Xeon Scalable بوده که شامل 38.5 مگابایت حافظه ی کش و فرکانس 3.8 گیگاهرتز است؛ همچنین درون این سرور 28 هسته به کار رفته است (در صورت استفاده از دو پردازنده مجموعا 56 هسته در دسترس است). کارت شبکه های استفاده شده در سرور DL360 Embedded 4x1GbE و HPE FlexibleLOM بوده که پهنای باندی بین 1GbE و 25GbE را در اختیار کاربران قرار می دهد. این سرور از کارت گرافیک های NVIDIA Tesla و NVIDIA Quadro نیز پشتیبانی می کند. همچنین عملکرد این سرور نسبت به نسل قبل(DL360 G9) 60 درصد بهتر شده است. سیستم مدیریتی به کار رفته در این سرور نرم افزار مدیریتی HPE iLO5 (جدیدترین نسخه ی عرضه شده توسط شرکت اچ پی که امنیت بسیار بالایی دارد) است.

در ادامه به بررسی سرورهای محبوب سری ML می پردازیم.

سرور HPE ProLiant ML30 G10

سرور ML30 G10 اچ پی ، یکی از سرورهای سری ML بوده که مناسب کسب و کارها و شرکت های کوچک می باشد(یک سرور Tower می باشد). این سرور مناسب فعالیت هایی مثل شبیه سازی ها، طراحی ها و … می باشد. حافظه ی به کار رفته در این سرور DDR4 (از نوع UDIMM) با ظرفیت های 8، 16 و 64 گیگابایت می باشد. سرور ML30 از پردازنده‌هایIntel Xeon Scalable پشتیبانی نمی‌کند اما در کل نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. سرور ML30 دارای 1 کارت شبکه 2 پورتی (HPE Ethernet 1Gb 2-port 361i) با سرعت 1 گیگابایت است. سرور ML30 از کارت گرافیک های NVIDIA Quadro و AMD Radeon Pro پشتیبانی کرده و همانند سایر سرورهای نسل 10 اچ پی نرم افزار مدیریتی HPE iLO5 در آن به کار رفته است.

عکس مربوط به خرید سرور hp و سرور hpe می باشد.

سرور HPE ProLiant ML350 G10

یکی از سرورهای سری ML، سرور ایستاده ML350 بوده که دلیل قابلیت ارتقا پذیری که دارد مناسب شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ که در حال رشد می باشد، است. این سرور مناسب فعالیت هایی نظیر کارهای گرافیکی، یادگیری ماشین، تصویربرداری پزشکی و… است. این سرور از رم های DDR4 با ظرفیت 3 ترابایت و سرعت MT/s 2933 پشتیبانی می کند. این سرور از پردازنده های اینتل نسل اول و دوم Xeon Scalable که شامل 38.5 مگابایت حافظه ی کش و 28 هسته (در صورت استفاده از دو پردازنده مجموعا 56 هسته) و حداکثر فرکانس 3.9 گیگاهرتز می باشد. کارت شبکه استفاده شده در سرور ML350 HPE embedded 1Gb 2-port 332i (چهار پورت با پهنای باند 1 گیگابیتی) که می توان کارت شبکه با پهنای باندهای 1 و 10 و 25 گیگابیت را به آن اضافه کرد. سرور ML350 Gen10 از کارت گرافیک های Nvidia Tesla و NVIDIA Quadro و نرم افزار مدیریتی HPE iLO5 پشتیبانی می کند. همچنین عملکرد این سرور نسبت به نسل قبل نزدیک به 70 درصد بهتر شده است.

نتیجه گیری

هر سرور برای کار خاصی تولید می شود مثل سرور بازی، وب سرور، سرور مجازی، سرورهای ابری و… . پس برای خرید لازم است نیازهای شرکت را در نظر گرفته و با توجه به بودجه نوع نیاز و تعداد کاربران سرور مناسب را تهیه نمایید. بنابراین بهتر است حتما با افراد فعال در این حوزه مشورت کرده تا با کمترین هزینه ممکن بهترین سرور را متناسب با کسب و کار خود انتخاب نمایید.

این محتوا توسط بخش اقتصادی که مهمترین و آخرین خبرهای اقتصادی روز ایران را جمع آوری و انتشار میدهد توسط وب سایت خبرگزاری خبر آنلاین منتشر شده و در سایت معرفت نیوز منتشر گردیده است معرفت نیوز در قبال صحت محتوای منتشر شده هیچ نوع مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا