رپورتاژ

خرید بهترین دستگاه بای پپ در تهران و سایر شهرها

خرید بای پپ در تهران

BiPAP مخفف BILEVEL POSITIVE AIRWAY PRESSURE بوده و به معنای تهویه با فشار مثبت راه هوایی دوسطحی است. این دستگاه یک روش غیر تهاجمی است و به منظور تسهیل تنفس بیمارانی که با کمک ماسک صورت یا بینی تنفس می کنند، ساخته شده است. در ادامه به معرفی و توضیح بیشتر درباره این دستگاه کمک تنفسی می پردازیم.

بای پپ (BiPap) چیست؟

قبل از خرید بای پپ در تهران یا سایر شهرها، لازم است با نحوه ی عملکرد این دستگاه و کاربردهای آن آشنا شوید. بنابراین لازم است بدانید که برخی از بیماران مشکلات تنفسی دارند و به سختی نفس می کشند. دستگاه غیر تهاجمی فشار مثبت راه هوایی دوسطحی به این دسته از بیماران کمک می کند تا از تنفسی راحت بهره مند شوند. این دستگاه که نوعی ونتیلاتور است، معمولاً با نام های “BiPap” یا “BPap” شناخته می شود.

در طول تنفس طبیعی، ریه‌ها هنگام تنفس، به دلیل حرکت دیافراگم، منبسط می‌شوند. دیافراگم، عضله اصلی تنفس در قفسه سینه است که با حرکت آن به سمت پایین، فشار داخل لوله ها و کیسه های ریه، کاهش پیدا می کند. این کاهش فشار اکسیژن هوا را به ریه های شما می مکد؛ اما اگر مشکل تنفسی دارید، دستگاه BiPap می تواند به فشار دادن هوا به ریه هایتان کمک کند.

BiPap یک نوع ونتیلاتور فشار مثبت است. از ویژگی های این دستگاه به متفاوت بودن فشار هوا در هنگام دم یا بازدم می توان اشاره کرد. به طور معمول استفاده از این دستگاه در شب توصیه می شود ولی اگر احساس می کنید برای تنفس در طول ساعات بیداری نیز با مشکل مواجه می شوید، بهتر است از آن استفاده کنید. دستگاه بای پپ در کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های حاد تنفسی بسیار مؤثر می باشد و امید به زندگی را در بین این دسته از بیماران زیاد می کند.

انواع دستگاه بای پپ

انواع دستگاه بای پپ

آگاهی و شناخت از انواع دستگاه های بای پپ به شما در خرید بهترین دستگاه بای پپ در تهران کمک می کند. در ابتدا مطمئن شوید کارایی دستگاهی که می خرید رفع کننده نیاز شما خواهد بود. به طور کلی 2 نوع از این دستگاه وجود دارد. مدلی دستی یا فشار ثابت و مدل خودکار.

مهم‌ترین کاربرد دستگاه بای پپ

این نوع دستگاه ها در خانه و بیمارستان کاربردی هستند. از دستگاه های بای پپ برای بیمارانی که مشکلی تنفسی دارند استفاده می شود. برای مثال اگر یکی از مشکلات زیر را داشته باشید این دستگاه کمکتان می کند.

  • اختلال انسداد مزمن ریه (COPD)
  • آپنه انسدادی خواب
  • سندرم هیپوونتیلاسیون چاقی
  • ذات الریه
  • عود کردن آسم
  • تنفس ضعیف بعد از عمل
  • بیماری عصبی که تنفس را مختل می کند.

اگر مشکل تنفسی حاد دارید یا بلع برایتان دشوار است احتمالاً به جای بای پپ نیاز به ونتیاتور با لوله مکانیکی خواهید داشت؛ اما در برخی موارد، افراد می‌توانند با بهبود تنفس خود، پشتیبانی ونتیلاتور را به BiPap منتقل کنند. در بیمارستان ها نیز در موارد غیر تهاجمی از این دستگاه استفاده می شود.

بهترین دستگاه بای پپ

بهترین دستگاه بای پپ فعلی رسمد است. این دستگاه توسط برند معروف رسمد تولید شده و فیدبک خوبی را در عملکردش از بیماران گرفته است. این دستگاه با بهترین تکنولوژی روز دنیا طراحی شده و از ویژگی های آن می توان به سیستم رطوبتی و هوش مصنوعی مراقبت از بیمار اشاره کرد. شرکت احیا درمان پیشرفته، تنها نماینده رسمی برند Resmed در ایران با سابقه ای خوش نام در زمینه ارائه خدمات پس از فروش، برای خرید بهترین دستگاه بای پپ، سی پپ، ونتیلاتور و تجهیزات دستگاه های کمک تنفسی می باشد.

رسمد بهترین برند بای پپ

خطرات استفاده از BiPap چیست؟

BiPap معمولاً در بیشتر موارد بسیار ایمن است. در مقایسه با ونتیلاتور عوارض و خطر عفونت کمتری دارد. بیشتر مشکلات BiPap مربوط به ماسک صورت است. ممکن است خیلی محکم جا بیفتد. برخی از خطرات دیگر عبارت‌اند از:

  • آسیب موضعی پوست ناشی از ماسک
  • نفخ خفیف معده
  • خشکی دهان
  • سوزش چشم
  • درد سینوسی یا احتقان سینوسی

خطرات شما ممکن است بسته به سن، مدت زمانی که به BiPap نیاز دارید و مشکلات پزشکی شما متفاوت باشد. در مورد هر گونه نگرانی با پزشک خود صحبت کنید.

قطعات BiPap

  • ماسک صورت، ماسک بینی یا پلاگ بینی
  • موتور دستگاه که هوا را به داخل لوله می دمد.
  • لوله ای که موتور دستگاه را به ماسک یا دوشاخه متصل می کند.

ممکن است دستگاه BiPap شما ویژگی های دیگری نیز مثل مرطوب کننده داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت رسمدایران سر بزنید.

سخن پایانی

حال که با دستگاه کمک تنفسی بای پپ و کاربردهای آن آشنا شدید. می توانید برای خرید بای پپ یا خرید سی پپ و ونتیلاتور خانگی به سایت رسمد ایران مراجعه کنید و حتی سوالات خود را از متخصصین پرسیده و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا