آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

تجمع مردم و دانشجویان در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد+فیلم

تجمع مردم و دانشجویان در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد+فیلم

جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

تجمع مردم و دانشجویان در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد+فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به اهانت به قرآن کریم در سوئد مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

این تجمع به همت جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی و جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه های تهران برگزار شده است.

دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌های مختلف نسبت به هتک حرمت قرآن در سوئد ابراز انزجار کردند.

درخواست دانشجویان از مجامع جهانی و مسلمانان برای واکنش نسبت به هتک حرمت قرآن

تجمع‌کنندگان از مجامع حقوق‌ بشری خواستند نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند. همچنین، دانشجویان حاضر در این تجمع از مسلمانان جهان خواستند با ابراز تنفر و انزجار نسبت به هتک حرمت قرآن، واکنش نشان دهند.

در این تجمع یکی از دانشجویان در سخنانی با محکومیت اهانت به قرآن، گفت: ما از وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی می خواهیم اهانت صورت گرفته را به صورت جدی‌تری دنبال کنند و از نظر ما احضار کاردار سوئد به وزارت امور خارجه برای محکومیت این اتفاق کافی نیست.

وی همچنین با بیان این که کشور سوئد به مأمن گاه منافقان تبدیل شده است، در بخشی دیگر از صحبت های خود در این ارتباط گفت: باید آقای حمید نوری آزاد شود و مقامات کشور تلاش‌های جدی‌تری برای آزادی هر چه زودتر وی انجام دهند.

این دانشجو همچنین با اشاره به اعتراضات صورت گرفته از سوی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و عربی به این اهانت گفت: ما از تجمع و اقدام روز گذشته مردم عراق در محکومیت این اهانت حمایت می‌کنیم.

روز گذشته در اعتراض و محکومیت این موضوع، کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد.

سردادن شعارهای «حیدر حیدر» و «دانشجوی مسلمان حامی دین و قرآن » توسط مردم

در این تجمع، عباس پورزرگری قاری قرآن به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت و پس از آن، جمعیت شعار حیدر حیدر سر دادند.

در بخش دیگری از این مراسم،توسط یکی از دانشجویان، بیانیه این تجمع قرائت شد که با شعار «الله اکبر»،« مرگ بر آمریکا»، «سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن»، «دانشجوی مسلمان حامی دین و قرآن »، «هیهات من الذله »، «سفارت اهانت، تعطیل باید گردد» تجمع کنندگان همراه شد.

گفتنی است؛ دانشجویان مشهدی هم امروز در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم تجمع کردند.

بیانیه قرائت شده در اختتامیه تجمع مردمی دانشجویی متقابل سفارت کشور سوئد

دانشجویان در پایان این تجمع بیانیه‌‌ای قرائت کردند که متن آن به شرح ذیل است:

«إِنَّ الَّذِینَ یُحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ کُبِتُوا کَمَا کُبِتَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَقَدْ أَنْزَلْنَا آیَاتٍ بَیِّنَاتٍ وَلِلْکَافِرِینَ عَذَابٌ مُهِینٌ.

به درستی کسانی که با خدا و رسولش مخالفت می‌کنند خوار و ذلیل می‌شوند، همان‌طور که پیشینیان آن‌ها ذلیل شدند. به تحقیق ما آیاتی آشکار و روشن نازل کردیم و کافران عذابی خوارکننده دارند. «سوره‌ی مبارکه مجادله آیه ۵»

سیاست‌های خبیثانه دولت‌های غربی که برخلاف شعارهای توخالی، خود را کانون تمدن جهانی و داعیه‌دار حقوق بشر معرفی می‌کنند، بار دیگر ذات پلید و اسلام‌ستیزش را به نمایان گذاشت. دولت سوئد به عنوان یکی از دست‌نشانده‌های دول غربی که بارها و بارها با هتک حرمت به رسول معزز و مکرم اسلام (ص)، ائمه‌اطهار (ع) و مقدساتش چهره‌ی کریه خود را نشان داده بودند؛ این بار در عملی ننگین با تجمع سوزاندن نشانه‌ی الهی موافقت کرده و سیمای کثیف و خبیثانه‌ی خود را که هیچ قرابتی با انسانیت و آزادگی ندارد، نشان داد؛ و باعث آزردگی خاطر قلوب بیش از دو میلیارد مسلمان جهان شد.

سیاست استکباری غرب که با محوریت آمریکای منفور و اسرائیل غاصب همیشه علم‌داری خود را در ظلم و جنایت‌های جهانی همچون ایجاد فتنه و آشوب، جنگ‌، قتل و غارت‌ و همچنین اذیت و آزار کودکان، زنان و مردم بی‌گناه در جای جای جهان در معرض دیدگان مردم جهان قرار داده بود، بار دیگر با توهین به ساحت مقدس قرآن کریم، اثبات کرد که هیچ نسبتی با ادعاهای بی‌پایه و اساس خود ندارد و تماماً در خفت، گمراهی و جهالت خود غرق شده است.

دولت سوئد و در رأس آن نظام استکباری غرب بداند که ما مسلمانان غیور ایران هم‌صدا با سایر مسلمانان جهان در مقابل این عمل ننگ‌بار سکوت نکرده و با توجه به فرامین الهی که وعده‌ی ذلت و خواری دشمنانش را داده است تا زمان احقاق این وعده‌ی الهی از اعلام انزجار و بیان نفرت خود دست نمی‌کشیم!

و همچنین دانشجویان دانشگاه‌های تهران بزرگ با عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیة الله ارواحنافداه و ولی امر ایشان خواستار مطالبه و برخورد قاطع از جانب مسئولین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با عوامل مزدور و حمایت‌کنندگان این اقدام شنیع و ننگین بوده و دولت سوئد و شخص رئیس جمهور این کشور را مسئول این جنایت اسلام‌ستیزانه می‌دانند!

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا