آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

بدعادت به معجزه 

بدعادت به معجزه 

یک جاهایی شکست از راه می رسد؛ آن هم در بدترین جا و به بی رحمانه ترین شکل.

چرا باید پرسپولیس برنده دیدار با الهلال در خانه این تیم و مقابل 20هزار هوادارش باشد؟چرا باید خریدهای میلیون دلاری حریف را به هیچ انگاشت وجدا شدن سه بازیکن مهم قرمزها را بی اهمیت دانست؟چرا باید تیمی که نه اسپانسردارد،نه هیات مدیره ونه مدیرعامل و نه حتی پول کافی برای پرداخت دیون خارجی و داخلی بیاید و برای سال دوم برود به فینال آسیا؟ مگرهمه چیزهمیشه ،مسخره ،مسخره بازی، همیشگی ماست؟ نه. تعصب و خوب بودن در همه شرایط و همه این حرف ها تا جایی تیم را پیش می برد و آنجا قرار نیست لزوما پای جامی در میان باشد.حریف هم به اندازه خودش تعصب دارد و لزوما با سیب زمینی طرف نیستیم.

حقیقت همانی بود که دیدیم. تقویم فوتبال ایران صد در صد به ضرر پرسپولیس بود.الهلال درکوران لیگش است و پرسپولیس 3 ماه که به جزبازی با استقلال تاجیکستان، هیچ بازی رسمی ای انجام نداده است. الهلال 6 ماه قبل تیمی به مراتب ضعیف تر از امروز بود اما با خریدهای گران و با کیفیت نواقصش را برطرف ساخت و حتی نسبت به یکی دوماه قبل مقابل استقلال (به واسطه برگزاری لیگ)تیمی به مراتب هماهنگ تر و بهتر شد.فارغ از اینکه النصر تیم بهتری است یا این تیم، سرانجام یکی از این دو تیم حرفه ای، پولدار و پربازیکن به فینال لیگ قهرمانان آسیا می رود تا شرقی ها دست کم روی کاغذ با حریفی رو به رو شوند که همانند خودشان حقیقتا حرفه ای و پر ابزار است.

کلا بهتر است فوتبال ما با این وضعیت اسفبار اقتصادی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را فراموش کند. همان صعود از گروه و حضور در یک چهارم نهایی برای ما کافی است. بلند پروازی را فراموش کنیم.پرسپولیس هنر کرد و درچند ساله گذشته دو مرتبه فینال را دید. یحیی در دو سال قبل بزرگی و هنرش را نشان داده. نمی شود هر فصل 3 تا 5 ستاره را از تیم جدا کرد و انتظار داشت با سقف محدود بودجه ،بلافاصه ستاره جانشین آورد و درجا نتیجه گرفت. دیروز نه مهدی ترابی همان ستاره همیشگی بود نه لک و نه سرلک و نه هیچ یک دیگر. دنبال دلیل بگردید به 10 فاکتور اصلی و مهم می رسید که قطعا در انتهای آن شاید اتخاذ تاکتیک نامناسب یحیی هم باشد اما مگر با همین یحیی پرسپولیس دوبار فاتح لیگ و یکبار نایب قهرمان آسیا نشد؟ بی جهت یحیی و بازیکنانش را سلاخی نکنیم. آنها به سان آخرین سرداری بودند که با وجود همه کاستی ها برای فوتبال ایران در آسیا آبروداری کردند. دیگر خبری از معجزه و شاهکار و این دست از کارها نیست. بهترین کار را یحیی انجام داد که بلافاصله بعد از شکست ریاض همه برنامه ها را کنسل کرد تا تیمش یکشنبه به ورزشگاه کاظمی برسد و تمرین کند. فتح ACL حقیقتا رویای بلندی برای فوتبال به غایت فقیر ماست. همین که پرسپولیس برای ششمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شود خودش عملیات فتح الفتوح است.

258 41

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا