رپورتاژ

با شناخت کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی از مزیت های این متریال بهره مند شوید

با شناخت کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی از مزیت های این متریال بهره مند شوید

چوب یک ماده طبیعی فوق العاده با کاربردهای بی پایان است. محصول های چوبی می توانند عمر طولانی داشته باشند. آنها را اغلب بازیافت کرده یا دوباره استفاده می کنند. الوار چوبی جایگزینی مناسب برای موادی نظیر پلاستیک، بتن و فولاد هستند. ساخت و تولید این مواد به انرژی زیادی نیاز دارد اما تولید و فرآوری چوب از لحاظ انرژی کارآمدتر است. لمبه نوعی الوار چوبی بوده که به تخته های با ابعاد مشخصی تبدیل شده است. این متریال مصارف و کاربردهای بسیاری در ساخت و ساز دارد. در ادامه کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی را مرور می کنیم.

معرفی کاربردهای لمبه در دکوراسیون داخلی

لمبه به طور عمده در قالب بندی ساختمانی و تکمیل بخش های داخلی ساختمان نظیر کف، سقف، دیوار، قاب پنجره و … به کار می رود. لمبه در ایران عمدتا از چوب کاج تهیه می شود. کار با کاج بسیار آسان بوده و ماده ای قوی و مقاوم در برابر ضربه به حساب می آید. علاوه بر این مقرون به صرفه نیز هست. چوب کاج به طور گسترده در تولید اقلام نجاری ارزشمندی مانند پانل یا لمبه استفاده می شود. برخی از رایج ترین انواع کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی به شرح زیر هستند.

پانل های چوبی برای سقف

با استفاده از لمبه به عنوان پوشش سقف، می توانید آن را به یک نقطه کانونی و مرکز توجه تبدیل کنید. این متریال با سبک های مختلف دکوراسیون نظیر روستایی، سنتی و اسلیک هماهنگ می شود. نصب آسان دیگر مزیت استفاده از لمبه برای سقف به شمار می آید.

کاربرد لمبه به عنوان دیوارپوش

معماران و طراحان داخلی به وفور از این متریال در دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. تنوع رنگ و پرداخت های لمبه به شما این امکان را می دهد که آن را با هر سبکی که بخواهید تطبیق دهید.

استفاده از لمبه به عنوان کفپوش

لمبه از پرطرفدارترین و جذاب ترین انواع متریال برای کف شمرده می شود. کفپوش های چوبی دوام خوبی داشته و در برابر سایش روزانه مقاوم اند. آن ها گرما را بهتر از سایر مواد مورد استفاده برای کف، نگه می دارند. از دیگر سو نگهداری و تمیز کردن لمبه بسیار آسان است. تنوع رنگ و طرح چوب باعث افزایش جذابیت و اصالت فضا می گردد.

مزایای استفاده از لمبه

از ابتدای ساخت و ساز، الوار چوبی از متداول ترین مصالح مورد انتخاب انسان برای استفاده، محسوب می شد. امروزه روند به کارگیری مصالح طبیعی در معماری و کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اکنون به توضیح 4 دلیل خوب برای انتخاب این متریال، در معماری و دکوراسیون می پردازیم.

 

لمبه یکی از بادوام ترین انواع متریال است

چوب در برابر آب و زنگ زدگی مقاوم است. در صورتی که نوع مناسبی از چوب را با توجه به اقلیم و کاربری انتخاب کنید، متوجه دوام بالای آن خواهید شد. به همین دلیل این ماده در معماری بسیار کاربرد دارد.

الوار چوبی با محیط زیست سازگار است

علم ثابت کرده که سازه های چوبی CO2 اتمسفر را جذب و ذخیره می کنند. در نتیجه کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی و معماری ساختمان ها، به محیط زیست کمک می کند. ناگفته نماند چوب را می توان چندین بار استفاده کرد.

نصب لمبه چوبی انرژی کمتری نیاز دارد

در مقایسه با آجر، سنگ، یا بتن سازه های چوبی باعث صرفه جویی در زمان و نیروی کار می شوند؛ به ویژه در شرایط آب و هوایی سخت مانند برف و یخبندان، ساخت و ساز چوب بدون مشکل ادامه می یابد.

چوب جلوه جذابی دارد

بیش از 100 نوع چوب مختلف در معماری به کار می روند. در نتیجه لمبه های چوبی را به اشکال مختلف می توان استفاده کرد. کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی به دلیل تنوع در ساختار، رنگ، کیفیت، و شیوه های ساخت آن، بسیار گسترده است. هر قطعه الوار با دیگری متفاوت بوده و منعکس کننده کیفیت ذاتی آن است. مهم نیست مد روز چقدر تغییر کند، چوب همواره غیرقابل جایگزین است. این ماده به خانه های ما غنا و شخصیت می بخشد.

بهترین لمبه را از کجا بخریم؟

انتخاب عرضه کننده ای که گزینه های باکیفیت و مقرون به صرفه ای را در اختیار خریداران بگذارد، بسیار حائز اهمیت است. به طور حتم، انتخاب های گسترده ای برای خرید انواع چوب وجود دارد. با توجه به کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی و ساخت و ساز، بهترین مکان برای خرید لمبه باکیفیت کجا است؟ ما این نگرانی را برای شما حل کرده ایم. آوا چوب به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان فرآورده های چوبی از جمله انواع تخته،ترمووود،چوب روسی و لمبه فعالیت دارد. این مجموعه سال هاست که به شرکت های ساختمانی و متقاضیان این صنعت محصول های باکیفیت را عرضه می کند.برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود با شماره 34639-021 تماس حاصل فرمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا