پزشکی

ایرانی ها آب زیاد بنوشید!

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: برای ایجاد نشدن سنگ کلیه آب زیاد بنوشید، آب معدنی و یا آب لوله کشی می تواند در پیشگیری از ایجاد سنگ‌های کلیوی اثر داشته باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، گلبن سهراب، با اشاره به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ایرانی‌ها مبتلا به یکی از انواع سنگ کلیه هستند، اظهار کرد: ژنتیک، ناهنجاری‌های آناتومیک و رژیم غذایی نامناسب از اصلی‌ترین دلایل تشکیل سنگ‌های کلیوی هستند.

وی با بیان اینکه مصرف محدود مایعات از اصلی‌ترین ایجاد سنگ‌های کلیوی هستند، افزود: املاح موجود در آب لوله کشی بسته به منطقه جغرافیایی و نوع خاک نیز با هم تفاوت دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مثلاً آب لوله کشی مشهد، اصفهان و تبریز با هم تفاوت دارند و آب‌های معدنی شهرهای مختلف نیز با هم متفاوتند و بسته به اینکه از کدام چشمه و یا منطقه باشند، باز هم هم فرق دارند. بنابراین نمی‌تواند ادعا کرد که مصرف آب‌های معدنی باعث افزایش خطر تشکیل سنگ کلیه می‌شود.

وی توصیه کرد: اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که تصفیه‌خانه‌های مجهزی دارد از آب لوله کشی استفاده کنید در غیر این صورت از آب‌های معدنی با کیفیت بالا استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا