آخرین اخبار روز استان های ایران

از اول آبان ماه اصنافی که نسبت به واکسیناسیون علیه کرونا اقدام نکرده باشند از ارائه خدمات صنفی منع خواهد شد

از اول آبان ماه اصنافی که نسبت به واکسیناسیون علیه کرونا اقدام نکرده باشند از ارائه خدمات صنفی منع خواهد شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آمار منتشر شده حدود ۳۰ درصد اصناف در چهارمحال و بختیاری واکسینه نشده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : مهندس سید راشد جزایری در گفتگو زنده بخش خبری شبکه استانی جهانبین اظهار داشت: از اول آبان ماه ۱۴۰۰ اصنافی که نسبت به واکسیناسیون علیه کرونا اقدام نکرده باشند از ارائه خدمات در استان منع خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه ستاد ملی کرونا با توجه به اینکه تمام استان‌های کشور از قله پیک پنجم شیوع بیماری کرونا گذر کرده بودند اما متاسفانه هم اکنون ۷ استان در سطح کشور مجدداً با افزایش میزان ابتلا به کووید۱۹ مواجه هستند.

وی ادامه‌داد: هرچند چهارمحال و بختیاری جزو این استان ها قرار ندارد اما در این استان از روند شیب نزولی میزان ابتلا به بیماری کرونا کاسته شده است که به عنوان یک زنگ خطر و هشدار می باشد.

جزایری از مردم خواست:همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی از افزایش میزان بیماری کرونا جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون در سطح کشور میزان رعایت شیوه های نامه های بهداشتی به حدود ۴۶ درصد کاهش یافته است.

جزایری در ادامه افزود: هم اکنون ۵ نوع واکسن در استان چهارمحال و بختیاری موجود است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با استقبال خوب مردم از واکسیناسیون، در حال حاضر بالای ۷۵ درصد پوشش واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری تحقق یافته است و ۴۹ درصد با تزریق دو دوز واکسن به صورت کامل پوشش داده شده اند.

به گفته وی؛ شهرستان فارسان کمترین میزان پوشش واکسیناسیون را در استان چهارمحال و بختیاری به خود اختصاص داده است. که از مردم شریف شهرستان ومسئولین درخواست شد که فرصت را مغتنم شمرده وحتی یک روز ویک ساعت واکسیناسیون را به تاخیر نیندازند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا