خرید بک لینک

آموزش گوگل وبمستر تولز جدید google search console

دسترسی سریع به مطالب این بخش

آموزش کامل گوگل وبمستر تولز
Total Clicks در گوگل وبمستر چیست ؟
Total Impression در گوگل وبمستر چیست ؟
Average CTR در گوگل وبمستر چیست ؟
Average Position در گوگل وبمستر چیست ؟
مدیریت ترافیک وب سایت با استفاده از Canonical URLs
آخرین آپدیت و تغییرات URL Canonical در گوگل وبمستر تولز نسخه جدید
مشاهده آمار بازدید سایت در گوگل
میزان ترافیک یک صفحه از سایت
مشاهده آمار بازدید سایت توسط موبایل

آمار ترافیک و رتبه کلمات کلیدی در گوگل وب مستر تولز

در گوگل وب مستر تولز شما میتوانید با استفاده ابزار تجزیه و تحلیل بخش performance در نسخه جدید میزان ترافیک سایت خود را مشاهده کرده و در زمان های مختلف نیز این آمار قابل تجزیه و تحلیل هست و میتوانید به راحتی از روند صعودی یا نزولی خود در موتور جستجو گوگل مطلع شوید .

گزینه Total Clicks

با انتخاب این گزینه در جدول پایین صفحه فیلد جدیدی ظاهر شده و شما میتوانید میزان کلیک شدن هر کلمه از طریق موتور جستجوی گوگل را مشاهده کنید . در واقع میزان کلیک ( total clicks ) میزان آی پی واقعی سایت شما است که توسط کاربران واقعی از موتور جستجوی گوگل وارد سایت شما شده اند .

گزینه Total Impression

این گزینه میزان دیده شدن سایت شما در موتور جستجوی گوگل را نشان میدهد . با انتخاب این گزینه در جدول پایین صفحه فیلد جدیدی اضافه شده و میزان دیده شدن ( impression ) برای هر کلمه کلیدی را نشان میدهد . در واقع impression در اینجا به معنای میزان جستجوی هر کلمه کلیدی در موتور جستجو گوگل است که با توجه به آمار کلمات کلیدی مختلف میتوان نتیجه گرفت که هر کلمه ای که دارای impression بالاتری است میزان جستجو بیشتری دارد . ( افزایش بازدید جستجوی گوگل )

گزینه Average CTR

با انتخاب این گزینه فیلد جدیدی به جدول مربوط به کلمات کلیدی در این بخش گوگل وب مستر تولز اضافه شده و برای هر کلمه کلیدی مقداری بین 0% تا 100% را نشان میدهد . این مقدار نشان دهنده این است که که در جستجوی کلمات کلیدی مختلف و پس از هر بار دیدن شدن سایت شما ، کاربران تا چه میزان بر روی سایت شما کلیک کرده اند به عنوان مثال در صورتی که سایتی دارید که با عبارت “خرید بک لینک” در صفحه اول گوگل است و با مشاهده اطلاعات این بخش گوگل وب مستر تولز متوجه شدین که کلمه خرید بک لینک دارای مقدار CTR صفر درصد است این بدین معناست که کاربران کلا از قیافه و ظاهر سایت شما در صفحه اول گوگل خوششون نیومده !!!

گزینه Average Position

این گزینه میانگین رتبه ( پوزیشن ) کلمات کلیدی مختلف شناخته شده توسط گوگل برای سایت شما را نشان میدهد . با انتخاب این گزینه فیلد جدیدی به جدول کلمات کلیدی اضافه شده و میانگین تقریبی رتبه ( position ) مربوط به هر کلمه کلیدی را نشان میدهد . به عنوان مثال در صورتی که position یکی از کلمات 35 باشد نشان دهنده این است که رتبه اون کلمه در جستجو گوگل با توجه به اینکه هر صفحه شامل ده نتیجه باشد ، صفحه سوم لینک پنجم است .

نکته : در پنل performance این بخش میتوانید نتایج را بر اساس آمار جستجو Text , Image , Video فیلتر کنید .

نکته 2 :به صورت پیشفرض آمار بر اساس 3ماه اخیر نمایش داده میشود که میتوانید مدت زمان مشخص را برای نمایش اطلاعات تنظیم کنید .

نکته 3 : برای بررسی رتبه دقیق یک کلمه کلیدی خاص میتوانید با انتخاب گزینه new و کوئری گرفتن عبارت مورد نظر دسترسی سریع به امار هر کلمه داشته باشید .

جدیدترین آپدیت گوگل وبمستر تولز و توضیحاتی در مورد تغییرات به وجود آمده در آن :

مدیریت ترافیک وب سایت با استفاده از Canonical URLs

موتور های جستجو , گزارش عملکرد یک Url را بر اساس معیار های دقیق صفحه ای که کاربر به آن مراجعه کرده است , مشخص می کنند . بدین ترتیب اطلاعات بسیار خاصی ارائه می شود و مدیریت property کمی دشوار می شود ؛ به عنوان مثال اگر سایت شما نسخه ی موبایل و کامپیوتر با property های مختلف داشته باشد , باید چندین property را باز کنید تا همه ی اطلاعات جستجو برای محتوای یکسان را مشاهده کنید .

برای کمک به یکپارچه شدن اطلاعات , موتور های جستجو باید خیلی سریع معیار های جستجو را به آدرس Canonical اختصاص دهند . این مسئله چندین مزایا دارد :

  • با این کار همه ی معیار های جستجو برای یک محتوا در یک URL مشخص URL Canonical یکپارچه مي شود . بدین ترتیب یک تصویر کلی از محتوای مشخص نمایش داده می شود .
  • برای کاربران با صفحات یا AMP جداگانه , همه ی اطلاعات شما در یک property مشخص یکپارچه می شود .
  • با این کار گزارش های AMP و موبایل بهبود داده می شود. این گزارش ها مشکلات Canonical property صفحه و هم چنین تاثیر یک property در URL واقعی که توسط Google Search ارجاع داده شده است, را نشان می دهد. بعد از این تغییر , تاثیرات و مشکلات همان property نمایش داده می شود .

زمان دقیق تغییرات URL Canonical در گوگل وب مستر تولز ؟

گوگل قصد دارد تمام داده های عملکرد را در تاریخ 10 آوریل 2019 انتقال دهد . برای تداوم پیدا کردن اطلاعات شما , اطلاعات یکپارچه شده ی شما از ابتدای ژانویه 2018 از پیش انتقال داده خواهد شد . هم چنین حین انتقالات به شما امکان مشاهده ی نسخه های جدید و قدیمی چند هفته داده خواهد شد تا بتوانید تاثیرات این کار را درک کنید و تفاوت ها را متوجه شوید .

کاربران API و Data Studio : سرچ کنسول API در تاریخ 10 آوریل 2019 به داده های کانونیکال تغییر پیدا خواهد کرد.

این تغییرات چگونه بر داده های من تاثیر می گذارد ؟

در سطح URL فردی، می بینید که ترافیک از URL ( تکراری ) غیر Canonical به URL Canonical انتقال داده شده اند .

در سطح property , می بینید که اطلاعات از property متغییر به property Canonical انتقال داده شده اند . احتمالا ترافیک property شما در سرچ کنسول به صفر نمی رسد زیرا کانونیزاسیون در صفحه انجام شده است نه در سطح property , و موبایل property باید چند صفحه ی Canonical داشته باشد .

با این حال، برای اکثر کاربران , اطلاعات چند property به یک property منتقل می شود . در اغلب موارد ترافیک AMP property ( به جز صفحات Canonical ) به صفر می رسد .

شما هنوز می توانید داده ها را براساس دستگاه, جستجوی ظاهر (مانند AMP) , کشور و سایر ابعاد بدون آسیب رساندن به اطلاعات مهم ترافیک سایت , فیلتر کنید .

در اینجا می توانید چند مثال از تغییرات ترافیک مشاهده کنید .

آماده شدن برای تغییر ( بهینه سازی سایت با تغییرات جدید گوگل وبمستر تولز )

در نظر بگیرید که آیا لازم است دسترسی کاربر را به property های مختلف تغییر دهید؟ به عنوان مثال ، آیا لازم است کاربر جدیدی را به property Canonical اضافه کنید یا لازم است کاربر های قبلی به property های غیر Canonical دسترسی داشته باشند .

اگر لازم است بیشتر در مورد URL Canonical اطلاعات کسب کنید , می توانید از ابزار URL Inspection استفاده کنید.

اگر می خواهید با سیستم فعلی , ترافیک داده های خود را ذخیره کنید ، باید اطلاعات خود را با استفاده از دکمه ی Performance report’s Export Data یا سرچ کنسول API دانلود کنید .

مثال :

در اینجا چند مثال آورده شده است که نشان می دهد داده های چگونه در سایت شما تغییر می کنند . در این مثال ها می توانید ببینید که ترافیک چگونه بین سایت Canonical و سایت غیر Canonical تغییر پیدا می کند .

نکته مهم : در این مثال ها نسخه ی کامپیوتر سایت حاوی همه ی صفحات Canonical و نسخه ی موبایل سایت حاوی صفحات غیر Canonical می باشد . در دنیای واقعی, نسخه ی کامپیوتر سایت ممکن است چندین صفحه ی غیر Canonical و نسخه ی موبایل سایت چندین صفحه ی Canonical داشته باشد . شما می توانید با استفاده از ابزار بررسی URL Canonical, کانونیکال بودن یک URL را مشخص کنید .

ترافیک کل Total traffic :

در نسخه فعلی ، برخی از ترافیک شما مربوط به property canonical و برخی مربوط به property غیر canonical می باشد . در نسخه ی جدید ترافیک کاملا مربوط به property canonical می باشد .

ترافیک سایت در گوگل سرچ کنسول

ترافیک صفحه یکتا page traffic :

شما می توانید تغییرات ترافیکی بین URL های تکراری و canonical صفحات را در نمای Pages مشاهده کنید . مثال بعدی نشان می دهد که ترافیکی که بین صفحات canonical و غیر canonical تقسیم شده است ، اکنون مربوط به URL canonical است .

آمار گوگل وبمستر تولز نسخه جدید

ترافیک موبایل Mobile traffic :

در نسخه فعلی ، تمام ترافیک موبایل مربوط به property موبایل می باشد . در نسخه ی جدید ترافیک property canonical زمانی مشخص می شود که شما فیلتر “Device: Mobile” را اعمال کنید .

تفاوت نسخه جدید و قدیم گوگل وبمستر تولز

نتیجه گیری در رابطه با نسخه جدید گوگل وبمستر تولز و آخرین بروزرسانی :

تغییرات جدید به وجود آمده ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده باشند ، اما اطمینان داریم که این کار ردیابی اطلاعات ترافیک سایت شما را ساده تر می کند .

پیغام Performance data is now based on canonical URLs چیست ؟

تغییرات به وجود آمده در نسخه جدید گوگل وبمستر تولز

بررسی ترافیک سایت در گوگل وبمستر تولز در سایت های دارای بازدید موبایل و سیستم pc

اطلاعات لازم برای ثبت سایت در گوگل وبمستر

آموزش تصویری مهم ترین فیلد های آمارگیر گوگل

آموزش google search console

گوگل سرچ کنسول چیست

راهنمای استفاده از گوگل سرچ کنسول

معرفی تمام بخش های مختلف امکانات و کار با گوگل وبمستر تولز

آموزش کامل کنسول جدید گوگل

نوشته آموزش گوگل وبمستر تولز جدید google search console اولین بار در 6 روش اصلی افزایش بازدید واقعی و تضمینی گوگل. پدیدار شد.

منبع : بهترین سئو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا