رپورتاژ

آموزش کامل پیامک مارکتینگ و هر آنچه لازم است در مورد آن بدانید.

پیامک مارکتینگ

اگر صاحب کسب و کارهای بزرگ و کوچک هستید، حتما اسم پیامک مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی به گوشتان خورده است. بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی کم هزینه ولی پر بازده برای پیشرفت و توسعه حرفه شماست. اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بازاریابی پیامکی چیست و چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟ حتی ممکن است به مزایای بازاریابی پیام کوتاه و دلیل برتری آن نیز فکر کرده باشید. در سایت کندو به صورت کامل آموزش پیامک مارکتینگ برای شما آورده شده است.

بازاریابی پیامکی چیست؟

پیامک مارکتینگ یکی از قدیمی‌ترین، اما پرکاربردترین روش‌های تبلیغاتی است که تا به امروز مورد استفاده کسب و کارهای مختلفی قرار گرفته است و باعث رشد و ترقی آن‌ها شده است. برای تعریف ساده‌ی بازاریابی پیامکی می‌توان گفت: بازاریابی پیامکی همان ارسال اس ام اس‌ های تبلیغاتی با موضوعات مختلف به شماره تلفن همراه مخاطبان است.

همانطور که گفته شد پیامک مارکتینگ یک روش تبلیغات است که به صورت هدفمند به شما کمک می‌کند تا فقط به مخاطبان هدف و مشتریان وفادار و پرو پا قرص خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. در این صورت شما بودجه‌ی تبلیغاتی خود را فقط صرف ارسال پیامک به مخاطبانی می‌کنید که به حوزه‌ی کسب و کاری شما علاقه مند هستند.

 

پیامک مارکتینگ چگونه عمل می‌کند؟

همانطور که با بازاریابی پیامکی آشنا شدیم دیدید که پیامک مارکنینگ یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین روش تبلیغاتی است. پیامک مارکتینگ برخلاف بیشتر روش‌های تبلیغاتی موجود، هزینه کمتری بر دوش کسب و کارها می‌گذارد؛ و همین موضوع سبب محبوبیتش بین کسب و کارها شده است.

شما با استفاده درست از پیامک مارکتینگ می‌توانید به معرفی برند و افزایش فروش خود کمک کنید. امروزه طی آمارهای به دست آمده 89 درصد افراد در 3 دقیقه‌ی اول دریافت پیامک آن را مطالعه می‌کنند و اگر متن پیامک جذاب و کاربردی باشد در مورد شرکت و خدماتی که ارائه می‌دهد تحقیق می کنند و نام شرکت را به خاطر می سپارند تا در صورت لزوم از خدمات آن شرکت استفاده کنند. به این صورت پیامک مارکتینگ می‌تواند به افزایش مشتری و فروش کسب و کار ها کمک کند.

برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی به چه چیزی نیاز داریم؟

برای اینکه یک کمپین پیامکی راه اندازی کنیم ابتدا باید یک خط اختصاصی و یک پنل پیامکی تهیه کنیم. انجام پیامک مارکتینگ با سامانه پیامک حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا متن‌های تبلیغاتی جذاب خود را در کمترین زمان به دست مخاطبان خود برسانید.

مزایای پیامک مارکتینگ

چگونه از پیامک مارکتینگ به بهترین نحو بهره ببریم؟

اگر می‌خواهید از طریق بازاریابی پیامکی به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید با به نکاتی برای راه اندازی کمپین پیامکی توجه ویژه کنید. این نکات بسیار ساده هستند، اما عدم رعایت آن‌ها شما را به نتیجه دلخواه نمی رساند.

گروه هدف خود را مشخص کنید.

قبل از این که پیامک تبلیغاتی خود را برای همه‌ی افراد ارسال کنید باید لیست مخاطبانی که به دریافت پیامک‌های شما تمایل دارند و مشتریان قبلی که از محصولات و خدمات شما استفاده کرده اند را گرد آوری کنید. ارسال یک پیام مفید به گروه هدف و در زمان مناسب، بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

از ابزارها و پنل های پیامکی حرفه ای بهره ببرید.

برای این که تبلیغات گسترده از محصولات و خدمات خود را در سریع ترین زمان ممکن برای مخاطبان ارسال کنید به یک پنل حرفه ای نیاز دارید تا پیام‌های تبلیغاتی شما را به صورت خودکار در زمان مناسب برای مخاطبان ارسال کند. سایت کندو اس ام اس با خدمات حرفه ای خود شما را در این امر یاری می‌کند.

 

به تعداد کاراکتر پیام های خود توجه کنید.

متن پیامک‌های تبلیغاتی شما نباید از 70 کاراکتر بیشتر باشد. چرا که هر چقدر متن پیام کوتاه‌تر و واضح باشد مخاطب تمایل بیشتری به خواندن آن نشان می‌دهد. البته دقت داشته باشید متن آنقدر کوتاه نباشد که مخاطب با خواندن آن سر در گم شود و چیزی متوجه نشود.

نتایج بدست آمده را بررسی کنید.

پس از ارسال پیام تبلیغاتی حتما بازخورد‌های آن را بررسی کنید. بررسی تعداد کلیک روی لینک ارسالی، بررسی استفاده از کد تخفیف و تعداد خرید از طریق لینک و کد تخفیفی که ارسال می‌کنید کمک شایانی به بازده نتایج تبلیغات بعدی شما می‌کند برا.

پیام خوشامد گویی ارسال کنید.

پس از اینکه مشتریان در سایت شما ثبت نام کردند. بهتر است برای احترام به مشتری برای او پیام خوشامد ارسال کنید و در ادامه ی متن برای افرادی که تازه به گروه شما ملحق شدند تخفیف‌های ویژه در نظر بگیرید. با این کار می‌توانید مشتری های جدید الورود را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

 

محصولات جدید را به مشتریان معرفی کنید.

یکی از بهترین زمان‌ها برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی، زمانی است که محصولات جدید را به سایت خود اضافه کردید. در این زمان با ارسال پیامک مشتریان خود را تشویق به خرید می‌کنید. این راهکار یکی از راه‌های موثر در افزایش مشتریان شماست. شما با اضافه کردن محصول جدید می‌توانید روی سایر محصولات خود تخفیف های ویژه ای اعمال کنید. تا از این طریق بتوانید با یک تیر دو نشان زده باشید. هم محصول جدید را معرفی کرده اید هم دیگر محصولات خود را به فروش رسانده‌اید.

 

برای مشتریان وفادار فروش ویژه در نظر بگیرید.

برای قدردانی از مشتریان دائمی و همچنین افرایش فروش خود می‌توانید برای مشتریان خود که دفعات قبل از شما خرید داشته‌اند فروش ویژه در نظر بگیرید. می تواند از طریق پیامک به مشتریان خود اطلاع دهید که فروش ویژه ای روی بعضی محصولات درنظر گرفته اید که فقط مختص به مشتریان دائمی است و فقط آن‌هایی که این پیام را دریافت کرده اند می‌توانند از این فروش ویژه استفاده کنند.

فروش پایان فصل را از دست ندهید.

همانطور که می‌دانید با تغییر فصل باید محصولات قدیمی را به فروش برسانید تا بتوانید محصولات جدید و مناسب فصل را به فروشگاه خود اضافه کنید. شما می‌توانید با ارسال پیشنهادهای ویژه برای مشتریانی که سابقه خرید از شما دارند، آن‌ها را تشویق به یک خرید فوق العاده کنید.

پس از پایان خرید مشتریان، فرم نظر سنجی برایشان ارسال کنید.

برای این که از نظرات و پیشنهادات مشتریان خود آگاه شوید، ضروری است از طریق پیامک برای آن‌ها فرم نظر سنجی ارسال ارسال کنید. این کار سبب می‌شود از سلایق مشتریان خود بیشتر آگاه شوید و همچنین کیفیت کار خود را نیز بالاتر ببرید.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم شما را با پیامک مارکتینگ آشنا کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و آموزش پیامک مارکتینگ و هر آنچه لازم است برای راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی بدانید به سایت کندو اس ام اس مراجعه کنید. در سایت کندو اس ام اس به صورت مفصل نکاتی که هر کسب و کار باید برای پیامک مارکتینگ خود رعایت کنند توضیح داده شده است. با بهره بردن از این نکات می توانید مسیر موفقیت بازاریابی پیامکی خود را سریع‌تر از رقبا طی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا